Compacte alleskunner gezocht met Phono-in

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:16
Ik zoek een?
Een klein apparaat met Phono-In, DAB Radio en Streamer met CD mogelijkheden en eventueel voorzien van speakers.

Wat is je budget?
Ca. 400,- a 500,- (kan iets ruimer / lager afhankelijk van evt. speakers die erbij zitten)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Dit ene apparaat moet alles van onderstaande kunnen zonder externe apparatuur, behalve de platenspeler

- CD's afspelen vanaf dit apparaat zelf (momenteel een losse CD-speler, maar daar wil ik vanaf)
- Bluetooth Streamen
- Internetradio
- DAB+ (en eventueel FM, maar dat is bonus)
- Mijn Technics SL-221 platenspeler aansluiten
- Eventueel streamen vanaf een netwerkshare

Ik heb twee mooie speakers staan B&W DM5's (https://www.hifidatabase.com/Bowers%20Wilkins_DM5_3526.php), maar het is geen must om ze in de woonkamer te houden.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb even gekeken naar de grotere receivers, die dus ook TV, 4K en al dat soort ongein ondersteunen. Maar ik gebruik mijn televisie niet zoveel. Dus dat is voor mij grotendeels afgevallen. Het is echt gericht op audio.
Helaas heb ik de alleskunner zoals hierboven beschreven (en in die prijsklasse), nog niet gevonden.

Hier toch een aantal apparaten die bijna(!) zijn wat ik zoek:

- https://teufelaudio.nl/kombo-62-cd-receiver-105335000 helaas geen internetradio
- https://www.benderhifi.nl/wxa-50.html mooi klein formaat. Maar geen CD of Phono...
- https://nl.hama.com/00054...radio-multiroom-app-zwart ook overwogen, maar ik wil niet een extra unit naast al het bestaande.

Welke vragen heb je hier nog over?
Het dient ter vervanging van de volgende Hifi stack (die overigens naar zolder mag :) ):

- Technics SU-V620
- Kenwood DP-1080
- Zielige Philips Bluetooth Streamer (verbonden met de Technics)
- B&W DM5 Speakers
- Technics SL-221
- Nog een simpele FM Tuner, maar daar heb ik eerdaags (los van de piraatjes) niet zoveel meer aan.

[ Voor 15% gewijzigd door marapuru op 02-12-2020 22:01 ]

Beste antwoord (via marapuru op 20-07-2021 12:49)

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:03
Voor dit bedrag hebben Denon (Ceol N10), Teufel (Ultima 20 Kombi), Yamaha (MCR-N470D ) en vele andere merken mini setjes met minimaal Bluetooth - daar zal in de meest gevallen nog een phono voorversterker bij moeten om je Technics aan te sluiten.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:03
Voor dit bedrag hebben Denon (Ceol N10), Teufel (Ultima 20 Kombi), Yamaha (MCR-N470D ) en vele andere merken mini setjes met minimaal Bluetooth - daar zal in de meest gevallen nog een phono voorversterker bij moeten om je Technics aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
martyw schreef op woensdag 2 december 2020 @ 20:29:
Bedankt voor je aanvullingen. Een losse voorversterker voor de platenspeler, daar zit ik eigenlijk niet op te wachten al moet ik zeggen dat ik daar nog niet aan had gedacht.

Zoiets zou er dan natuurlijk simpelweg tussen kunnen: https://www.bax-shop.nl/p...x010-phono-voorversterker

Maarja, dan heb je weer een extra stekker aangesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 22:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, je zoekt een niche in een niche met een laag budget. Dat gaat hem niet worden. Aanbod met CD spelers wordt steeds beperkter. DAB en FM valt ook steeds vaker weg ten faveure van streaming, internetradio en BT.
Dat wat de massa wil is goedkoop. Dat wat enkelen zoeken is niet te krijgen of duur.

Ik ken mijn weg in audioland vrij goed maar geen enkel apparaat dat aan al je eisen zal voldoen. Welke laat je het liefste varen? De losse phono preamp is al genoemd.

Hou er ook rekening mee dat de speakers die je hebt van dermate kwaliteit zijn dat je dat nooit gaat evenaren met een alles in 1 setje, laat staan met jouw budget.

Je zou evt tweedehands kunnen overwegen?

Edit: ik kom net deze tegen: https://eu.pioneer-av.com/nl-NL/c/x-cm66d/p/156748
Heeft ook een aux in, daar zou je platenspeler op kunnen met een preamp. Doet verder wel alles wat je wilt. Geluidkwaliteit durf ik niets over te zeggen.

[ Voor 14% gewijzigd door The Eagle op 02-12-2020 21:51 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
Mja, daar was ik achteraf ook al wel een beetje bang voor. Daarom overwoog ik ook nog om een losse DAB/Internetradio tuner erbij te kopen. Maarja, het stapelt maar door zo he...

De Phono preamp is inderdaad vrij makkelijk en compact op te lossen.

Ik heb een vrij grote CD collectie, ditto platencollectie waar ik geen afscheid van wil nemen. Waar ik het liefst afscheid van neem is alles wat 'service-afhankelijk' is. Dus de Spotifys, Tunein internetradio diensten etcetera. Al heb ik het idee dat zodra je een DAB & Bluetooth aan boord heb de rest er meestal bij zit.

Anyway antwoord op je vraag: Streamingdiensten zou ik laten vallen. Maar of het daarmee makkelijker gaat worden? :)

Edit: Overigens ben ik geen mega-audiofiel. Ik zal vast verschil horen op speakervlak, maar ik neem aan dat een redelijke speaker van een A merk daar niet heel veel vandaan zit. Maar dat is wellicht een discussie voor later.

Edit 2: Heb m'n budget ook maar even aangepast. Zojuist 100 euro gevonden op straat ;)

[ Voor 18% gewijzigd door marapuru op 02-12-2020 21:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 22:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kort antwoord: nee. Als jij bij oude, minder courante en minder massagerichte media wilt blijven hangen dan kost dat geld.

Weet niet of je veel tijd om handen hebt, maar zou het rippen en centraal opslaan van je cd collectie een optie kunnen zijn?

Overigens kan ik me ook voorstellen dat je een dergelijke toren als je nu hebt uit het zicht wilt hebben. Dan kan een ander meubel met deurtjes en evt een IR blaster voor de bediening ook wonderen doen :) En in voorkomend geval zou ik lekker kijken naar andere speakers, iets wat meer stylish en minder lomp is :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
Een versterker, cd speler, dab, phono in en streamer in 1? Dat bestaat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-04 20:49

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

pricewatch: Marantz Melody M-CR412 Zwart

Helaas geen network streamer en Phono-aansluiting ontbreekt.

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
Bedankt voor de andere aanbevelingen. Ik heb voor mezelf nu de volgende shortlist opgesteld:

Denon Ceol N11 529,- / 629,-
Met DAB, nog even overwegen of het met of zonder speakers zal zijn. 529,- zonder en 629,- met.

Marantz Melody X (M-CR612) 559,-
Heeft wel de streaming functie aan boord. Ietsje duurder dan de Denon Ceol dus.

Marantz Melody M-CR412 ca 400,-
Mist de streaming feature. Wel leuke prijs, Pakweg 400,-

Ik ga er nog maar eens een nachtje over slapen. Bedacht me later nog wel dat touchscreens (de Denon) me niet zo heel erg aanspreken. Liever een fysieke knop die je blind kunt betasten :)

[ Voor 8% gewijzigd door marapuru op 02-12-2020 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:17

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik zou een goede tweedehands stereoversterker gaan zoeken zonder ingebouwde tuner. Waarom? Met dit budget koop je nieuw geen hoogwaardig materiaal en boet je dus in op kwaliteit. Tweedehands kun je wel een hoogwaardige versterker binnen je budget vinden. Daar komt bij dat je conventionele aansluitingen wilt: Phono- en CD-ingang is op retro-apparatuur geen enkel probleem.

Omdat je een versterker zonder ingebouwde tuner koopt kun je in plaats van een FM-tuner je je digitale tuner erop aansluiten. Dat kan je televisie-ontvanger zijn of een andere moderne radio (DAB/DVB/internet/watjewilt). Om er Bluetooth naartoe te streamen kun je een Bluetooth audio-ontvanger van AliExpress aansluiten, bijvoorbeeld op een AUX-aansluiting. Voor doe-het-zelvers hebben ze daar ook kleine printplaatjes voor inbouw in de versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
Leuk om toch nog even te vermelden. De afgelopen periode ben ik mijn bestaande systeem blijven gebruiken, maar heb ik daarnaast een Raspberry Pi met Kodi gebruikt om via mijn TV muziek te kunnen streamen. Maar vandaag heb ik toch de Ceol N11DAB besteld, omdat het inschakelen van de TV voor mij als vervelend en onnodig voelde. Met daarbij een simpele Phono Preamp (DAP Pre-101) om straks alles aan te kunnen sluiten.

Hopelijk komt ie volgende week binnen en dan gaat de grote versterker, CD speler en speakerset naar zolder toe. Die daar overigens ook nog wel een goed onderkomen vinden :)

[ Voor 16% gewijzigd door marapuru op 20-07-2021 12:50 ]

Pagina: 1