Welk type schroef is dit (Siemens wasmachine)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacklam
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:47
Bij mijn wasmachine (Siemens WM14E423NL/17) is er van de binnenrand van de deur een stuk plastic afgebroken wat om het scharnier heen zit. Nu kan ik het nieuwe benodigde onderdeel prima vinden, maar daarvoor moeten er wel 10 van dit soort schroeven los- en daarna weer vastgemaakt worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mpnJuCbGY_4na9cpU_WCGCDfNio=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jF55GMzu8yKpRQMxRkXpbr9i.jpg?f=fotoalbum_large

Het lijkt een beetje op een inbus, maar de bodem is meer diamantvormig, is dus niet plat.Heb al gezocht via Google Images en TinEye, maar die konder er geen kaas van maken.

Heeft iemand enig idee met welke schrovendraaier/bitje je deze schroeven los kunt krijgen?

@temp00 Thnx voor de uitleg, stam nog uit de tijd dat je alleen een externe host kon gebruiken, en had eigenlijk nooit een image geplaatst. Bedankt voor de uitleg, doet het nu inderdaad prima!

[ Voor 57% gewijzigd door jacklam op 02-12-2020 20:18 . Reden: type en image goed gezet ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Plaatje doet het niet. Zowel hier niet als op imgur.

edit:
Je nieuwe link werkt wel maar nog steeds niet in deze post. Tip voor de volgende keer: je kan plaatjes direct vanaf je desktop slepen naar je post als je op 'Afbeelding toevoegen' hebt geklikt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_hYparWkubIHxsYdBJgqL3fCr4o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0jXXTpl9eAV5UrXseSrWKVjn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 85% gewijzigd door temp00 op 02-12-2020 20:10 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacklam
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:47
Laat maar, heb het inmiddels zelf al gevonden door het uit te proberen met een oud setje schroevendraaiers wat ik nog had liggen. Het blijkt een Torx T15 te zijn. Ik kan weer verder :-)