Nieuwe monitor gezocht voor online poker.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bierpokkel
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 08-01-2023
Hallo tweakers!

Voor het spelen van online poker ben ik op zoek naar een nieuwe monitor.
In het verleden heb ik ooit een Ultrawide gekocht die veel te overpowered was voor mijn laptop en dat wil ik deze graag voorkomen.

Gelukkig heb ik vandaag onderstaande Acer Aspire 5 binnen gekregen.

Laptop

Nu ben ik benieuwd tot hoever ik kan gaan qua specificaties voor de monitor. Ik zou graag weer een Ultrawide(curved) willen proberen maar ben bang dat mijn HDMI 1.4 aansluiting niet voldoende is

Verder zit er een USB-C aansluiting op de laptop, echter met een batterij teken waardoor hij volgens mij niet geschikt is voor Thunderbolt of Displayport, correct me iff im wrong. Hier had ik een startech kabel voor gevonden.

Onderstaande monitor viel mij in het oog, maar ik heb dus geen idee of mijn laptop wel geschikt is hiervoor.

Monitor

BVD!

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:13
Belangrijkste:
je hebt een i7 met iGPU, zonder videokaart. Die is iets zwakker dan de iGPU in de ryzen 3700U.

Wat betreft monitor, je wilt een IPS scherm, gezien je met kijkhoeken te maken hebt. VA klinkt leuk maar is een ramp.

HDMI 1.4 streamt 4k resolutie op zo'n 30hz, 1440p op 70 hz. Wikipedia: HDMI
Ultrawide is beetje een rare eend hier, die heeft net wat meer nodig dan 1440p, waardoor je de 70 hz niet zal halen. Het is dus nutteloos om een 100hz scherm met uwqhd te kopen.

Bovendien is het maar de vraag of je laptop iGPU het aan kan, anders is het misschien een optie om GEEN ultrawide te kopen? of een gewone HD? Hou het ook op maar 60hz, alles daarboven trek je toch niet.

• Bierpokkel
99ruud99 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 19:17:
Belangrijkste:
je hebt een i7 met iGPU, zonder videokaart. Die is iets zwakker dan de iGPU in de ryzen 3700U.

Wat betreft monitor, je wilt een IPS scherm, gezien je met kijkhoeken te maken hebt. VA klinkt leuk maar is een ramp.

HDMI 1.4 streamt 4k resolutie op zo'n 30hz, 1440p op 70 hz. Wikipedia: HDMI
Ultrawide is beetje een rare eend hier, die heeft net wat meer nodig dan 1440p, waardoor je de 70 hz niet zal halen. Het is dus nutteloos om een 100hz scherm met uwqhd te kopen.

Bovendien is het maar de vraag of je laptop iGPU het aan kan, anders is het misschien een optie om GEEN ultrawide te kopen? of een gewone HD? Hou het ook op maar 60hz, alles daarboven trek je toch niet.
Bedankt voor het snelle antwoord!

Wat zou je mij adviseren als alternatief? Momenteel heb ik een 27inch Full HD scherm welke mij steeds meer begint te irriteren vanwege het onduidelijke beeld.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:13
Wat bedoel je met onduidelijk? Te weinig pixels? Te slecht contrast? Te kleine letters?

• Bierpokkel
Ja, te weinig pixels. Wanneer ik de pokertafels ga verkleinen wordt het allemaal heel erg vaag en slecht zichtbaar

• Bierpokkel
Iemand anders nog een idee, wat voor mij de beste optie is?
Ben niet van plan om te gaan gamen via mijn laptop, puur alleen poker waar ik graag zoveel mogelijk tafels naast elkaar wil plaatsen.
Monitor sluit ik nog wel eens aan op mijn ps4 maar die gaat toch maar tot 60hz

Via een BW calculator kom ik met:

2560 / 1440 en 75hz op 8.29 gbps uit wat volgens mij net te veel is voor HDMI 1.4
Zou hem eventueel op 60/70hz kunnen zetten.
Ilyama Prolite XB3270QS
Philips 3288B6

Andere mogelijkheid voor mij is nog steeds(3440 - 1440 - 50hz ) wat uitkomt op 7.43 gbps. Heb alleen geen idee of dit problemen gaat geven.

Ilyama prolite XUB3439
Samsung LS34

Ten slotte kwam ik deze low budget monitor nog tegen, waarbij ik alweer mijn bedenkingen heb met zo'n lage prijs.
Peaq PMO

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 14:40

Praetextatus

the dutch_paki

Betreft de USB C aansluiting, je aanname klopt.

Als je van 27 inch full HD naar 32 inch 1440p en je wilt geen wazig beeld dan ga je er niet heel veel op uit op ppi. 27 inch op 1440p of 32 inch op 4k is een grotere stap.

Evenwel ik zou ook kijken of het niet aan het pokerplatform ligt. Het is goed mogelijk dat de plaatjes waar je 't over hebt niet goed meeschalen. Misschien kun je dat eerst testen bij iemand anders op een hoge resolutie scherm. Desnoods op een 4k tv als je dat hebt.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Pagina: 1