Safari laadt één bepaalde pagina niet. Waarom?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Pfft, zul je altijd zien. Het werkt ineens. De afgelopen dagen niet.

Ik had eerder alleen de cookies van die specifiek site weggegooid, maar dat veranderde niets aan het probleem. Nu heb ik álle website data weggegooid, dus ook die van andere sites.
Nu laadt de site wel in. Het werkt dus alsnog. Excuus voor dit topic!

Mijn oorspronkelijke vraag
Safari wil één bepaalde website (nieuws site) niet tonen. De balk blijft maar aangeven dat de site geladen wordt, maar er gebeurt verder niets.

Het vreemde is dat als je dezelfde site in een privé venster in Safari probeert te openen, dit zonder problemen gaat. Ook in Firefox en Chrome is er geen probleem.

Tot nu opent Safari alle andere websites die ik wil zonder problemen, alleen deze niet.

Weet iemand wat ik moet doen om deze site weer als vanouds in te kunnen laden?

Relevante software en hardware die ik gebruik
MacOS Big Sur incl. alle recente updates, clean install.
Ik gebruik geen ad blokkers of clean my mac of dergelijke. Gewoon een clean install gedaan, MS office, Chrome, firefox, spotify, MS visual studio code erop, that's it.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
in private browsing: geen probleem. andere browsers, geen probleem. Website gegevens weggegooid, probleem blijft (safari voorkeuren -> privacy -> beheer websitegegevens).

Google brengt me ook niet verder.

[ Voor 16% gewijzigd door Zonnetje83 op 02-12-2020 18:22 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
@Zonnetje83
Excuus voor dit topic was niet nodig!!
Ik zat met exact hetzelfde probleem; www.ed.nl werkte niet. Alle andere sites wel en in Firefox werkte de site meteen. Dus ook ik snapte er niets van, want ik had de cookies van het ED al verwijderd.
Maar ik herinnerde me jouw vraag nog, dus ben ik via Google even gaan zoeken en zag jouw vraag / antwoord

Dus ik zie het zonnetje weer schijnen. Dank _/-\o_ _/-\o_

Have Fun Funske

• 0943
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 21:50
Ik had ook het zelfde probleem en het is nu al twee keer gebeurd bij ad.nl welke niet meer laad.
Na het verwijderen van alle website cookies (alleen ad cookies weg halen is geen oplossing) werkt het weer, heel irritant.
En zoals TS zegt, op andere browsers of in prive modus doet de site het wel.

Situatie:
Iphone 11Pro (14.3), Safari, AD.nl

• Zonnetje83
  • Niet online
0943 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 08:41:
Ik had ook het zelfde probleem en het is nu al twee keer gebeurd bij ad.nl welke niet meer laad.
Na het verwijderen van alle website cookies (alleen ad cookies weg halen is geen oplossing) werkt het weer, heel irritant.
En zoals TS zegt, op andere browsers of in prive modus doet de site het wel.

Situatie:
Apart hè, ik heb het inderdaad alleen bij ad.nl, net als jullie dus.

Ik vraag me stiekem af of het wellicht iets met die nieuwe anti tracking functionaliteit die in Safari zit, te maken kan hebben. Daarvoor had ik namelijk nooit dit probleem. Met name omdat zoals jij zegt, als je alleen de cookies van ad weggooit dan verander er niets, gooi je alle cookies weg dan is het probleem wél weg.

Maar misschien heb ik het wel helemaal mis.

Hoe dan ook, erg vreemd.

• GeorgeMichael
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Hier ook wel eens dit probleem met ad.nl op Safari op de iPhone. Bijzonder probleem inderdaad. Volgens mij los ik het altijd op met een herstart van de telefoon (of safari?).

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb het ook op de site van destentor.nl.....en heel toevallig is dat allemaal 1 pot nat (DPG media)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
0943 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 08:41:

Situatie:
Zonnetje83 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 09:18:
[...]
Apart hè, ik heb het inderdaad alleen bij ad.nl, net als jullie dus.
GeorgeMichael schreef op donderdag 31 december 2020 @ 09:21:
Hier ook wel eens dit probleem met ad.nl op Safari op de iPhone.
Oogje schreef op donderdag 31 december 2020 @ 09:50:
Ik heb het ook op de site van destentor.nl.....en heel toevallig is dat allemaal 1 pot nat (DPG media)
Klopt helemaal!! Het ligt aan de IT van de DPG Media! Deze is eigenaar van al deze kranten!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yDkjHdOrAsUWPOzL1ao0tzHj50A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LO0K9RdAnG5nW7hvEpK6SnEl.jpg?f=user_large

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0943
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 21:50
En zojuist is het “probleem” wederom terug gekeerd.
Dit is bij mij nu de derde keer in een paar weken tijd, dat de site (ad.nl) niet meer laad en na het verwijderen van echt alle cookies (ook de cookies van andere sites) het pas weer gaat werken.

Het aparte is wel dat de andere sites van de groep, zoals ed.nl en de stentor.nl wel nog te zien zijn en geen problemen vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 21:45
Na alle cookies te hebben verwijderd of een herstart van mijn iPad kan ik meestal 1 keer de website van AD zonder problemen bezoeken. Daarna blijft hij weer hangen tijdens het laden. Niet alleen met Safari, maar ook met Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:13
yoki schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 19:04:
Na alle cookies te hebben verwijderd of een herstart van mijn iPad kan ik meestal 1 keer de website van AD zonder problemen bezoeken. Daarna blijft hij weer hangen tijdens het laden. Niet alleen met Safari, maar ook met Chrome.
Dezelfde ervaringen als bovenstaand, het is een terugkerend irritant probleem... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
De website standaard in een incognito venster openen heeft nog andere voordelen O-)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Niet online
Oogje schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 09:14:
De website standaard in een incognito venster openen heeft nog andere voordelen O-)
Haha, ja dat is waar. Ik heb alleen nog niet kunnen vinden hoe je één bepaalde pagina altijd ingocnito kunt openen. Any ideas?
Pagina: 1