Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-06 23:50
Vrouw komt net thuis met een airfryer.

Leuk! Ik lees op internet dat hij héél snel opwarmt, 'dus' hij gebruikt véél minder energie dan een oven.
En daar houden de conclusies op.

Wat mij opvalt: Er zit een uitblaasrooster in waar hij direct hete lucht uit blaast. Dat doet mijn over niet; die is geïsoleerd en als die op temperatuur is slaat hij af.

Hoe zit dat, is een airfryer gewoon een 1400 watt verwarmingselement met luchtkoeling?

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:05

BCC

Ja, maar je draait maar 8 minuten en je verwarmt een kleine ruimte. Beetje lood om oud ijzer verwacht ik. Wat is je vraag? Gauw bitterballen halen :)!

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Matomatisch
  • Registratie: November 2017
  • Nu online
Airfryers bereiden voedsel in een veel kortere tijd dan een oven. Ze mogen dan misschien meer verbruiken dan een oven, ze staan minder lang aan.

Wij hebben er twee en kunnen niet meer zonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-07 18:20
Ik kan je geen gedetaileerd antwoord geven.

Maar ik heb hier een elektrische oven, die met opwarmen 2400+watt uit de muur trekt, en minstens 10 minuten duurt voordat hij op temperatuur is, voordat ik hem kan gebruiken. (Daarna verbruikt hij wel veel minder).

En een airfryer, die niet voor hoeft te verwarmen door de relatief klein inhoud. Die rond de 1600watt uit te muur trekt.

Voor alles van <15 minuten moet pak ik gevoelmatig de airfryer. Als iets langer moet de oven.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Tarquin schreef op woensdag 2 december 2020 @ 17:54:
Vrouw komt net thuis met een airfryer.

Leuk! Ik lees op internet dat hij héél snel opwarmt, 'dus' hij gebruikt véél minder energie dan een oven.
En daar houden de conclusies op.

Wat mij opvalt: Er zit een uitblaasrooster in waar hij direct hete lucht uit blaast. Dat doet mijn over niet; die is geïsoleerd en als die op temperatuur is slaat hij af.

Hoe zit dat, is een airfryer gewoon een 1400 watt verwarmingselement met luchtkoeling?
Antwoord op je vraag is nee. Tenzij je jouw oven ook zo wilt omschrijven. Dat is ook niet meer dan een verwarmingselement welke in jouw geval dan passief gekoeld wordt door lucht.

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:11

Onbekend

...

Een airfryer heeft stilstaande lucht tussen de buitenkant en binnenkant wat de warmte isoleert.
Er is minder energie nodig om een kleine ruimte te verwarmen dan om een grote ruimte te verwarmen. Maar volgens mij verwarmt een airfryer geen ruimte, maar blaast hete lucht over het product. Afhankelijk hoe dik het product is om te verwarmen kan een airfryer energiezuiniger zijn.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:28
Inderdaad, gaat om hoeveelheid die de airfryer moet opwarmen, de manier waarop scheelt niet zoveel.
Als vrouwlief gelukkig wordt van een airfryer, hoeveel is je vrouw waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarquin
Ik heb de indruk dat de airfryer de lucht er meteen uitblaast - dat het dus niet binnen in circuleert.
Moet wel toegeven dat hij het wel goed doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:45
Tarquin schreef op woensdag 2 december 2020 @ 18:29:
Ik heb de indruk dat de airfryer de lucht er meteen uitblaast - dat het dus niet binnen in circuleert.
Moet wel toegeven dat hij het wel goed doet.
Hij blaast ook wel wat uit aan het rooster aan de achterzijde, maar dat doet mijn normale oven ook, er zit bij mijn oven ook een opening boven aan mijn kookplaten waar warme lucht uit komt.

Volgens mij is dat om eventuele condens en stoom van het te bereiden produkt af te voeren

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:04

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik denk dat je vraag beter past in DED (hij kan later alsnog naar AZ als ie daar niet past).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick4
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09:19
Een airfryer lijkt mij juist zuiniger doordat er een kleinere ruimte opgewarmd wordt en de efficiëntere warmte afgifte aan het product. Dat laatste door de “air”circulatie wat dan weer resulteert in een kortere bereidingstijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:46

Yucon

*broem*

Een oven is ook heel vaak niet aan het verwarmen als hij aanstaat.. Daarnaast zorgt de warmte in de winter dat de verwarming in je kamer/keuken minder hard hoeft te werken. Elektrisch verwarmen is wel minder efficient, maar het is niet zo dat de warmte helemaal in het niets verdwijnt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-07 08:42
Ik heb even rond zitten zoeken op internet, maar als je het echt antwoord wilt weten zul je er een energiemeter tussen moeten hangen. Er is zo snel niemand die het opgemeten heeft, waarschijnlijk met een reden. Energieverbruik van apparaten is pas echt van belang als ze veel en lang aanstaan, hierdoor is de koelkast/diepvries of combinatie meestal de grootste electriciteitsverbruiker die mensen in huis hebben (150-500kWh jaarbasis op grootte/energiezuinigheid/ouderdom). Daarna komt de wasdroger en daarna de wasmachine. TV staat wel veel aan, maar heeft een veel lager continuverbruik.

Ik ga er vanuit dat de air fryer alleen voor patat gebruikt wordt, aangezien je vrouw er spontaan mee thuis komt. Maar als je air fryer van 1400w 1x per week, een half uur lang op vol vermogen hebt aanstaan om patat en kroketten te bakken, verbruikt deze jaarlijks 36,5kWh. Als je dan nog rekent dat je toch moet eten en dat een ander apparaat ook energie verbruikt, een air fryer waarschijnlijk niet continu zijn maximaal vermogen trekt, is het niets om je druk over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Nu online

hneel

denkt er het zijne van

We hebben nu ook pas zo'n ding aangeschaft. Maar behalve voor de gezondheid (minder (vervuild) vet) ook omdat de olie nu peperduur wordt. Als het uberhaupt al in de schappen staat.

Maar ja, stroom wordt binnenkort, als ons huidige contract afloopt, ook 4 x zo duur, dus dat is ook wel een dingetje.

Ik zie nu verschillende scenario's:

1: Friet. De airfryer doet er langer over om te bakken, maar de frieteuse moet langer voor verwarmen.

2: Groentes stomen. Dat kan ook met de magnetron. Hoe zit dat? En welke geeft smakelijker resultaat?

3: Vlees bakken. Hiervoor hebben we al als alternatief de grill. En ook daar: welke is smakelijker? Voor bv hamburgers gaf ik nu ook al de voorkeur voor de grill boven de pan. Het vlees is dan veel malser, en er druipt ook nog eens vet uit, terwijl je in de pan juist vet moet toevoegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik zag ook nooit het nut van een airfryer want mijn oven kan dat ook. Echter recentelijk per ongeluk in bezit gekomen van een airfryer en ben er erg blij mee. Het is vooral de snelheid van dat ding.
Prima voor het snel opwarmen van snacks e.d.
Friet uit de airfryer is en blijft waardeloos btw. Friet moet in ossenwit.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarquin
Ik zet de airfryer veel sneller aan voor een kleine hap dan de hele oven. Hij is sneller op temperatuur en de oven gebruikt daar dus meer stroom én tijd voor.

De temperatuur is ook goed instelbaar. Dat maakt dat je dingen kunt opwarmen zonder dat ze bakken, en bruinbakken zonder dat ze verbranden. Dat is echt een groot voordeel.
Laatst nog wat karbonades krokant gebruind voordat ze in reepjes in de soep gingen. Als je dat in een pan doet moet je erbij blijven, maar in de AirFyer op 160 verbranden ze echt niet als ze er 5 min langer in zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gerco-M
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-07 16:32

Gerco-M

mijn tornado res.

Wat grappig dat hier de vergelijkingen met een airfryer allemaal gaan over de airfryer en een oven. Terwijl het een Fryer heet. Frituur dinges.

Misschien vandaar ook dat wij er zeer ontevreden over waren want we gebruikten hem in plaats van de frituur. Met friet en bitterballen en dergelijke. Waren er echt niet tevreden over en zijn snel weer terug gegaan naar een echte frituur. Meer smaak, sneller klaar en met het juiste vet niet eens zo heel veel minder gezond.

Kwa energieverbruik tussen de twee gaat het echt niet veel uitmaken voor de weinige keren dat ie gebruikt wordt ;)

Weteringbrug ZO 9.900WpNW 6.270WpTotaal 16.170Wp — 5 x MHI L/L (SCM / SRK / ZSX)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-06 07:10

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Gerco-M schreef op zondag 17 april 2022 @ 00:31:
Wat grappig dat hier de vergelijkingen met een airfryer allemaal gaan over de airfryer en een oven. Terwijl het een Fryer heet. Frituur dinges.

Misschien vandaar ook dat wij er zeer ontevreden over waren want we gebruikten hem in plaats van de frituur. Met friet en bitterballen en dergelijke. Waren er echt niet tevreden over en zijn snel weer terug gegaan naar een echte frituur. Meer smaak, sneller klaar en met het juiste vet niet eens zo heel veel minder gezond.

Kwa energieverbruik tussen de twee gaat het echt niet veel uitmaken voor de weinige keren dat ie gebruikt wordt ;)
En panelen op dak dus verbruik is al helemaal geen issue, ik heb beide maar de airfryer heb ik zelf nooit gebruikt nog.
Frituur heel vaak :)

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:41

FreakNL

Well do ya punk?

Ik heb nog nooit van mijn leven een frituurpan gehad en ben ook niet van plan er 1 te kopen. Ik snap ook niet zo goed wat je daar mee moet als je geen snackbar bent :+ (maar dat ligt denk ik aan mij)

Heb wel een airfryer maar die gebruiken we misschien 2 keer per maand. Wel een fijn ding overigens. Maar we gebruiken toch voornamelijk de oven, de spullen die we maken passen meestal niet in die airfryer. Maar misschien hebben we een klein model?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Laatst online: 11:19

Zenix

BOE!

Ik heb een grote inventum en gebruik hem een paar keer per week.

- 500gr kipdijfilet/kipfilet in stukjes 12min 1kg 15min.
- 750gr shoarma, 10min minder vet.
- krieltjes, schijfjes 15m
- kant en klare lasagna 15m
- gehaktballen
- broodjes

Ik heb geen zin in afwas (pannen), dus probeer alles in de airfryer te doen, want past in de vaatwasser. Het gaat ook nooit fout.

De oven gebruik ik hierdoor ook minder, want meeste past erin. En het gaat een stuk sneller. Uiteindelijk gebruik ik dus minder enegie.

[ Voor 4% gewijzigd door Zenix op 17-04-2022 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:27
Afbakbroodjes in
Grote oven (80 cm breed)
12 minuten opwarmen + 8 tot 10 minuten bakken.

Airfyer.
6 minuten op 200° en klaar zijn ze. (zonder voorverwarmen)

Ik kan zonder te meten wel raden wat goedkoper is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Laatst online: 22-06 07:10

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

3dmazter schreef op zondag 17 april 2022 @ 08:48:
Afbakbroodjes in
Grote oven (80 cm breed)

Airfyer.

We zijn met zijn 5e dus met 2-3 kaiser bolletjes bakken per persoon gaat hier de oven het wel winnen, past er in 1x in met 2 lagen.

M.a.w. Geheel afhankelijk wat je nodig hebt, met een hummer boodschappen doen is ook duurder dan met een fiat 500.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stapper55
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 01-07 07:04
Die dingen bestaan in de horeca al jaren, enige wat phillips deed was ze kleiner maken voor de consument thuis.
Overigens verdomde handig... gaat razendsnel , vet loopt eruit.
Frituurpan thuis, stinkt als de hel, hele huis vet, en ding ziet er na een jaar gebruik niet meer uit.

Ik kook er gewoon hele eenpans maaltijden in, vlees, noem het maar op.

Geweldige dingen, kan niet meer zonder, aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Afbakbroodjes in
Grote oven (80 cm breed)

Airfyer.

Bolletjes kun je ook prima in een niet voor verwarmde oven afbakken.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:07
Erasmo schreef op zondag 17 april 2022 @ 11:11:
[...]

Bolletjes kun je ook prima in een niet voor verwarmde oven afbakken.
Inderdaad, mijn stoom-oven heeft daar zelfs een apart programma voor. Broodjes erin, geen voorverwarmen nodig en in 15 minuten 2 tot 12 heerlijke krokantje broodjes.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Een fryer dinges is geen frituurdinges
Deep fry = frituren
To fry = bakken
Air fryer = luchtbakker

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Een friteuse is voor friet, want friet uit een airfryer is echt niet te hachelen. Voor bitterballen, bamischijven e.d. werkt de airfryer net zo goed maar sneller. En veelzijdiger want het gewoon een razendsnelle hete lucht oven. Ook ideaal voor opwarmen van saucijzenbroodjes e.d., of het afbakken van niet teveel broodjes.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remond_FRL
  • Laatst online: 27-06 16:48
Stapper55 schreef op zondag 17 april 2022 @ 09:55:
Die dingen bestaan in de horeca al jaren, enige wat phillips deed was ze kleiner maken voor de consument thuis.
nou werk ik al heel mijn leven in de horeca, variërend van 3* michelin tot snackbar en fastfood gigant, en alles daartussenin. maar nog nooit zo'n apparaat tegengekomen...

enige vergelijkbare apparaat is de turbochef (of soortgelijk) maar dat is toch meer een magnetron met warme lucht circulatie.
hneel schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 18:18:
We hebben nu ook pas zo'n ding aangeschaft. Maar behalve voor de gezondheid (minder (vervuild) vet)
als je het doet voor de gezondheid, moet je zeker geen airfryer hapjes kopen. die zooi wordt voorgefrituurd.
in precies hetzelfde vet als je hapje van de snackbar op de hoek van de straat.

het is een prima machine hoor, maar voor kleine specifieke taken. dan zal het gezien het energieverbruik ook goedkoper zijn. tenzij je veel van die kleine taakjes achter elkaar moet doen wat in de oven wel in 1keer past.

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikwilwp8
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-07 13:10
Ik vraag me ook wel eens af hoe gezond zo'n warme bak plastic is, volgens mij dampen daar weekmakers uit bij elke verhitting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stapper55
Remond_FRL schreef op zondag 17 april 2022 @ 20:20:
[...]

nou werk ik al heel mijn leven in de horeca, variërend van 3* michelin tot snackbar en fastfood gigant, en alles daartussenin. maar nog nooit zo'n apparaat tegengekomen...
convectie oven toch?
airfryer is alleen wat kleiner... hete lucht cirkelt er om heen, confectie oven ook.

En idd patat en zo is voorgebakken, klopt, maar dat is die patat voor de friteuse toch ook?

Verder is een airfryer redelijk vetarmer, gooi er vlees in, en het vet zit in die lekbak.
( ik weet ook wel dat frituren ook niet zo ongezond is, het zijn die vette sauzen)

Maar goed geen vette walm in de toko, geen vuile pan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 19:57
ikwilwp8 schreef op zondag 17 april 2022 @ 22:56:
Ik vraag me ook wel eens af hoe gezond zo'n warme bak plastic is, volgens mij dampen daar weekmakers uit bij elke verhitting.
Volgens jou. Waarom denk je dat?

De bak waarin je je eten verwarmt in mijn airfryer van Tefal zit overigens maar zeer weinig plastic ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Hahn op 23-04-2022 12:34 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegazz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 02-07 13:35
Afbakbroodjes in
Grote oven (80 cm breed)

Airfyer.

Voor 1 á 2 personen is een airfryer meestal een winst ten opzichte van een oven. Maar met meerdere eters heb je soms echt meer bakoppervlak nodig om meer eten te kunnen afbakken/frituren.
Om eerlijk te zijn doe ik liever 2 airfryer sessies dan dat ik de oven aan zet, ook al zal het onder de streep dan niet meer zoveel schelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remond_FRL
  • Laatst online: 27-06 16:48
Stapper55 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 12:27:
[...]

convectie oven toch?
airfryer is alleen wat kleiner... hete lucht cirkelt er om heen, confectie oven ook.
in principe heb je gelijk. alleen is de verhouding hittebron, ventilatie en vermogen bij een airfryer totaal verschillend. (uit balans?) waardoor die zo effectief is voor kleine producten.

het is een beetje hetzelfde als een go-kart met een auto vergelijken. :+ maar technisch gezien heb je gelijk
En idd patat en zo is voorgebakken, klopt, maar dat is die patat voor de friteuse toch ook?
de snacks zijn ook voorgefrituurd. voor een normale frituur zijn ze dat niet.

en ik weet niet welk vet jij in je lekbak aantreft, maar dat is waarschijnlijk eiwit en vocht.
als je al zo premium vlees hebt dat er vet uit kan druppen, ga je dat toch hopelijk niet in de airfryer leggen }:O

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ds23man
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-11-2023

ds23man

Eenum

Frites voor de friteuse zijn wel degelijk voorgebakken, anders zijn ze niet te kanen:

https://www.vpro.nl/progr...3ZggEREAAYASAAEgKLDfD_BwE

http://meestersvandefriet.nl/2015/12/04/blog-1/

[ Voor 9% gewijzigd door ds23man op 23-04-2022 16:16 ]

17,5 kWp zuid Vaillant Arotherm plus 55/6, 75/6 en 125/6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hneel
  • Nu online

hneel

denkt er het zijne van

Vanavond het verbruik van de frituur getest. De friet werd gemaakt van 5 grote aardappels.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u4nDRnqpEqrTjAAf_go6iBSia-c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Y9fx1N79xbEIgco5Up07znai.jpg?f=user_large

Eerst opwarmen tot 120. Intussen konden de frieten gesneden worden. Dan voorbakken (in 2 porties). Dan opwarmen tot 175 en dan afbakken.
Alles bij elkaar 0.54 kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocketman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-07 20:29
Wij gebruiken de airfryer hier ook al een paar jaar ter vervanging van die klassieke vetbak die moeilijk schoon te houden viel. Ik denk dat de energiewinst te verwaarlozen is t.o.v. een heteluchtoven, maar is veel beter schoon te houden dan die frituurbakken. Wijlen mijn zeer hoogbejaarde vader had al jaren geleden de zegeningen van de airfryer ontdekt en gooide er letterlijk alles in. Hij vond het ook zeer prettig dat hij dat ding nooit hoefde schoon te maken, dus deden wij dat soms wel voor hem. Als early adopter riep hij overal dat hij een nieuwe "fryer" had, maar de familie schrok daar een beetje van. Gelukkig bleef hij toch single.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stapper55
Remond_FRL schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 15:48:
[...]

in principe heb je gelijk. alleen is de verhouding hittebron, ventilatie en vermogen bij een airfryer totaal verschillend. (uit balans?) waardoor die zo effectief is voor kleine producten.

[...]

de snacks zijn ook voorgefrituurd. voor een normale frituur zijn ze dat niet.

en ik weet niet welk vet jij in je lekbak aantreft, maar dat is waarschijnlijk eiwit en vocht.
als je al zo premium vlees hebt dat er vet uit kan druppen, ga je dat toch hopelijk niet in de airfryer leggen }:O
Och ik heb ook lang in de horeca gewerkt... en kom ook uit FRL (lwd) :)

Maar ik weer bijna 100 % zeker dat friet is voorgebakken...( Sterker nog wil je het goed doen dan moet dat, en dan weer terug koelen en een 2 de keer)

En dat die dingen uit de horeca komen, nou ja phillips maakte ze kleiner, maar die techniek bestaat al zo lang... ( Net als magnetrons, toen die in de thuis keukens kwamen had de horeca ze ook al minstens 10 jaar...)

Vlees? Jazeker, gaat perfect.... Kippen, varken, geen probleem.
Ik zou er niet een malse biefstuk in smijten vanzelf... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joezzt
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Misschien tijd om een duurzaam koken topic te maken !

Gibson S-1, Godin Multiac ACS SA, Camps Cut 500S, Roland Jazz Chorus-120 , King Tempo II 607, TMS320C10, SAM4L

Pagina: 1