KPN Sluit per ongeluk de verbinding af.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Topicstarter
Achtergrond informatie:
We zijn 1 april 2020 in ons nieuwe bedrijfspand getrokken daar dit pand pas net opgeleverd is, is er op dit moment alleen nog ADSL beschikbaar en glasvezel is nog niet opleverklaar dat wordt pas eind 2021 gereed verwacht. Gezien het feit dat we met twee locaties werken en ook diverse extra services wouden is er gekozen voor KPN Een daar dit alles zou bevatten wat nodig is voor ons als bedrijf. Helaas blijkt bij de installatie in juni dat KPN een totaal niet kan wat er is overeengekomen tenzij we voor 150 euro per maand extra modules aanschaffen om onderling tussen twee locaties te kunnen bellen en wachtmuziek te gebruiken op de telefoon lijn. Bij de installatie op de tweede locatie komt de betreffende monteur al met de opmerking dat het tweede nummer niet gaat werken met de huidige licenties.

Uiteindelijk is door KPN dit ook allemaal erkend en zou KPN een worden vervangen door KPN Klein zakelijk. Door de logge bedrijfsvoering van KPN ging dit wel even duren maar we hadden in augustus weer internet via KPN klein zakelijk. Nu kregen we in november te maken met een onstabiele lijn waarop we een storing hebben gemeld bij KPN. Hier werd door de monteur gemeld dat hij niets kon doen want de lijn stond ter opzegging in hun systeem en gezien de bereikbaarheid van de helpdesk was de monteur al weg voordat wij de helpdesk te pakken kregen. Vervolgens heeft de helpdesk medewerker ons 1000% beloofd dat dit niet waar was en het slechts een fout betrof in het systeem van de monteurs. Omdat we twijfelden hebben we dit bij meerdere mensen nagevraagd door een aantal keer hierover te bellen. Allemaal hebben ze glashard beweerd dat dit een administratieve fout betrof en we ons nergens zorgen over hoefden te maken.

Nu raad je het al... 30 november de datum van opheffing van de lijn. Geen internet meer, wel een lijn maar de services zijn offline. Daarop direct de KPN helpdesk gebeld en die moest inderdaad constateren dat de lijn toch was opgeheven door KPN... maar wist eigenlijk niet wat die er mee aan moest we zouden terug gebeld worden. Uiteindelijk zelf maar weer terug gebeld na 4 uur wachten. En toen bleek er niets geregistreerd te staan in het systeem :( . Deze persoon heeft het geescaleerd naar een andere afdeling en die zouden contact opnemen.... Je raad het al om 5 uur eind van de middag maar weer zelf gebeld. Ja nee het was nog niet opgepakt er zou een reminder gestuurd worden.... Wel kregen we een nood 4g pakket opgestuurd. Deze is bij ons binnen gekomen maar ze sturen een wifi hotspot kastje zonder externe antenne's wat dus inhoud dat dat ding vrijwel geen bereik heeft en hoe wil je een kantoor netwerk aan een wifi hotspot kastje koppelen... Daarnaast is de snelheid amper 1mbit up/down dus totaal onwerkbaar.

Nu hebben we dinsdag weer allemaal slappe verhalen te horen gekregen over dat ze ermee bezig zijn om dan uiteindelijk vanmiddag om 16:00 pas te horen te krijgen dat het nu pas is opgepakt.. Dus zover de spoed.... 3 dagen verder en nu pas gaat er eens iemand naar kijken.. Daarnaast geeft niemand een indicatie aan wat betreft oplosduur. Een persoon heeft zich op een grappig bedoelde manier geuit nou meneer als u met 3 weken weer internet heeft dan is het snel gegaan... Zoals je zult begrijpen kon ik dat niet echt waarderen.

Ik hoop dat er hier mensen zijn die weten hoe ik ergens de bal aan het rollen kan krijgen want de afdelingen die erover gaan zijn allemaal telefonisch onbereikbaar... De persoon die de telefoon beantwoord kan niks zeggen want hij kan zijn collega's ook niet bellen. Inmiddels is het pand helemaal blinkend schoon maar dat is natuurlijk niet waarvoor we hier aan het werk zijn de hele dag. Op dit moment ben ik mijn klantenservice vrijwel geheel kwijt door deze storing en ook de marketing. Als het door een storing was had ik er begrip voor gehad maar door dit geklunzel van KPN is het ook niet iets waar ik me als ondernemer tegen in kan dekken. We hebben nog wel een 4G t-mobile nood lijntje waar we nu op draaien welke het gelukkig al 10x beter doet dan KPN 4G maar die is beperkt tot 5gb per dag en haalt ook niet echt geweldige snelheden.

Samenvatting:
18-11: Monteur bezoek wegens instabiele lijn, kan niks doen want lijn staat ter opzegging per 30-11.
18-11: KPN Helpdesk gebeld met vraag hoe dat zit, zou niks aan de hand zijn.
19-11: KPN Helpdesk gebeld " ".
30-11: Geen internet meer
30-11: Klantenservice weet niet wat ze er mee aan moeten besluit maar vervolgens niks te doen.
30-11: Nood pakket 4g opgestuurd.
1-12: Case status nog niet geupdate, escalatie wordt niks mee gedaan.
1-12: 4g nood pakket blijkt niet te werken door gebrekkige hardware en dekking KPN 4G.
1-12: Case status nog altijd niet bijgewerkt, betreffende afdeling is telefonisch niet bereikbaar.
2-12: Case status nog niet geupdate,
2-12: Eind van de dag case status is in behandeling maar verder nog niets bekend behalve er moet een nieuwe lijn aangevraagd worden.

Helaas zijn er geen mogelijkheden om naar een andere partij over te stappen aangezien er alleen ADSL ligt wat actief is.

Ik hoop dat er iemand is die dit eerder heeft meegemaakt want dit is echt van de zotte hoe ze met je omgaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-05 21:38
Ik hoop dat er hier mensen zijn die weten hoe ik ergens de bal aan het rollen kan krijgen
Hoe enorm rot je situatie ook is heb ik jammer genoeg een heel slecht antwoord voor je, niet. Zowel KPN Een als KPN Klein Zakelijk heb je geen SLA waardoor je qua oplostijd gelijk zit aan een consumenten klant. Je wordt in principe ook gewoon als consumenten klant behandelt. Grootzakelijke klanten hebben vaak wel meer kanalen en ook echt een SLA maar die lijnen zijn ook flink duurder. Naast dat het hierdoor een paar dagen duurt voor de Back Office afdelingen het oppakken zit je daarnaast ook met het concrete probleem dat ze nu een nieuwe lijnaanvraag moeten doen. Als het een DSL lijn betreft kan dat met enige spoed binnen ongeveer een week geregeld worden (gerekend vanaf het moment dat KPN ook echt een nieuwe order indient).

Qua aansprakelijkheid zit je ook al erg zuur omdat je door het gebrek aan een SLA hooguit de maandelijkse kosten terug kunt krijgen maar dingen als gederfd inkomen gaan ze niet dekken en zijn ze wettelijk ook niet verplicht.

Het beste is waarschijnlijk om de opzegging van de lijn te laten staan en vragen dat KPN (of een andere provider op WBA) met spoed een nieuw abonnement voor je aanvraagt. Je zit dan nog steeds aan die oplevertijden maar bent dan minder afhankelijk van menselijk handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb ooit alles opgezegd, een blokkade op mijn bankrekening gezet (ze bleven geld afschrijven) en een andere provider genomen.

Als ze mij ooit de € 5.000 aan geleden schade betalen moeten ze alsnog met een goed contract komen voordat ik ze ooit weer gebruik (en dan op basis van dat zij mij betalen bij downtime).

Voordeel nu is dat ik met VoiP overal heen kan ter wereld.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Kpn is overigens wel degelijk aansprakelijk want het gaat hier niet om een storing. Dus wegkomen met deel maand abbonnement gaat ze niet lukken maar dat deel heb ik nu helemaal niks aan.

En het probleem is heel simpel kpn is de enige aanbieder op ons bedrijven terrein. Althans hun dochter ondernemingen ook dus je wordt gewoon klem gezet.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 217290 op 02-12-2020 18:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• henk26
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:00
Mijn advies: neem een zakelijk glasvezel abonnement bij een zakelijke provider (Euro fiber, Ziggo zakelijk glas of toch KPN zakelijk glas via reseller) met een goede SLA. Daarna nooit meer gedoe. De abonnementen bij KPN die je hier benoemt zijn inderdaad herverpakte consumenten abonnementen zonder garantie. Bij problemen ben je nergens. In de contracten van de zakelijke glasvezel abonnementen staat netjes opgenomen waar de provider toe is verplicht en andersom. Het is wat duurder, maar je hebt zekerheid. Bij sommige zakelijk glas providers hoef je zelfs geen aanleg kosten te betalen en anders even uitonderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
We zijn 1 april 2020 in ons nieuwe bedrijfspand getrokken daar dit pand pas net opgeleverd is, is er op dit moment alleen nog ADSL beschikbaar en glasvezel is nog niet opleverklaar dat wordt pas eind 2021 gereed verwacht
Daar zijn ze helaas nog mee bezig dus is voor nu nog geen optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@Anoniem: 217290 Zit je nu te reageren op je eigen quote? Dat je druk bent met KPN is begrijpelijk, het gaat nu in je hoofd spoken.

En nee, KPN is een groot log monster wat niet zomaar in beweging te porren is. Zoals hierboven gezegd: als het over een week geregeld is ben je koopman. Tot die tijd is het behelpen met andere zaken.

Geen idee hoeveel mensen er op jullie kantoor werken maar misschien is (tijdelijk) een T-Mobile 4G voor Thuis een optie? Dat is morgen kopen, morgen werken. https://www.t-mobile.nl/4g-voor-thuis Kost je alleen een 2-jarig abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvr
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-05 22:45
Als je je postcode huisnummer in een pb stuurt kan ik kijken of ik iets kan betekenen.

Ben geen KPN medewerker maar kan altijd even kijken of ik iets voor je kan betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:32

Sméagol

Master of Mayhem

sypie schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:37:
@Anoniem: 217290 Zit je nu te reageren op je eigen quote? Dat je druk bent met KPN is begrijpelijk, het gaat nu in je hoofd spoken.
Hij reageert (m.b.v. z'n eigen quote) op de post er boven.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
Anoniem: 217290 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 18:16:
Kpn is overigens wel degelijk aansprakelijk want het gaat hier niet om een storing. Dus wegkomen met deel maand abbonnement gaat ze niet lukken maar dat deel heb ik nu helemaal niks aan.

En het probleem is heel simpel kpn is de enige aanbieder op ons bedrijven terrein. Althans hun dochter ondernemingen ook dus je wordt gewoon klem gezet.
Ik heb niet gezegd dat ze niet aansprakelijk zijn, maar omdat je geen beschikbaarheidsgarantie hebt is hun aansprakelijkheid contractueel beperkt tot abonnementskosten.

Als je DSL van KPN kunt krijgen dan kun je DSL van alle op WBA beschikbare providers krijgen. Providers zoals T-Mobile, Freedom, Online, etc zijn geen KPN dochters. Grote kans dat je dan een consumenten abonnement krijgt, maar dat heb je nu in principe ook al. Het heeft alleen een leuk zakelijk naampje en een extra servicedesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-05 12:19
Ik zou even naar een kpn zakelijke vestiging gaan en daar het probleem voorleggen en laat hun het maar oplossen daar. En niet de deur uitgaan voordat het opgelost is. Zo hebben wij vroeger wel eens een monteurs bus van KPN klemgezet omdat niet alle lijnen binnen waren en die kerel weg wilde gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickey77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:52

Mickey77

Allround ICT-er

Ik had ook ooit problemen met KPN en er kon niets via de gangbare helpdesk. Tot ik van een KPN monteur het nummer kreeg, dat zij zelf bellen om problemen op te lossen als ze op locatie zijn. Toen ik dat nummer belde (gewoon met mijn eigen naam) werd alles op magische wijze direct opgelost. Ik heb dat nummer niet meer, maar als je tegen een muur oploopt, is dit misschien ook een idee. Je stapt dan door die 'middenlaag'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:27

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Modbreak:Enkel reageren met een bash op KPN of welk bedrijf dan ook voegt niets toe aan de vraag danwel discussie.

www.google.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:43
vincedd schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:28:
Ik zou even naar een kpn zakelijke vestiging gaan en daar het probleem voorleggen en laat hun het maar oplossen daar. En niet de deur uitgaan voordat het opgelost is. Zo hebben wij vroeger wel eens een monteurs bus van KPN klemgezet omdat niet alle lijnen binnen waren en die kerel weg wilde gaan.
Tja vroeger toen ik nog monteur was maakte dit op mijn geen indruk.
Sterker nog dan werd ik juist minder gemotiveerd om iets extra te doen voor de klant.
Een telefoontje naar de politie was dan wel genoeg om weer verder te kunnen.
Bedenk ook dat een monteur ook niet alles kan oplossen.

[ Voor 6% gewijzigd door tafmaf op 03-12-2020 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

DJMaze schreef op woensdag 2 december 2020 @ 18:15:
Ik heb ooit alles opgezegd, een blokkade op mijn bankrekening gezet (ze bleven geld afschrijven) en een andere provider genomen.

Als ze mij ooit de € 5.000 aan geleden schade betalen moeten ze alsnog met een goed contract komen voordat ik ze ooit weer gebruik (en dan op basis van dat zij mij betalen bij downtime).

Voordeel nu is dat ik met VoiP overal heen kan ter wereld.
Als je zo veel schade hebt kun je toch zelf wel een backup regelen? Desnoods via Ziggo of 4G als KPN de koperlijn blokkeert?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-06-2021
Dat kan je 1 keer doen en dan heb je inderdaad een mooie notities op jouw klantkaart hangen waarbij aangegeven wordt dat alles conform afgesproken SLA afgehandeld wordt en er niemand meer op locatie langs komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Centurius
Vicros schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:48:
[...]

Dat kan je 1 keer doen en dan heb je inderdaad een mooie notities op jouw klantkaart hangen waarbij aangegeven wordt dat alles conform afgesproken SLA afgehandeld wordt en er niemand meer op locatie langs komt.
Een notitie die gezien het feit dat iedereen tegenwoordig Guidion gebruikt praktisch betekent dat je bijna nergens nog een abonnement kunt krijgen. Genoeg klanten in het verleden gehad die bij een andere provider de monteur hadden geïntimideerd en daardoor bij ons op een denial uitkwamen omdat we ze zonder Guidion niet konden opleveren.

Sowieso moet je niet voor eigen rechter willen spelen. We leven in een functionerende rechtsstaat, geen anarchie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-05 23:45
en de monteur mocht wel weggaan vrijwillig? anders bega je namelijk een misdrijf :) vrijheidsberoving is dat geloof ik.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-05 12:19
stftweaker schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:57:
[...]

en de monteur mocht wel weggaan vrijwillig? anders bega je namelijk een misdrijf :) vrijheidsberoving is dat geloof ik.
HIj mocht vrijwillig weg, zonder auto dan. Of een graafploeg regelen. dat is dus ook gebeurd. Maar dan heb ik het over meer dan 20 jaar geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Centurius
vincedd schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:02:
[...]

HIj mocht vrijwillig weg, zonder auto dan. Of een graafploeg regelen. dat is dus ook gebeurd. Maar dan heb ik het over meer dan 20 jaar geleden.
Ook twintig jaar geleden heb je dan heel veel geluk gehad dat hij het niet naar de politie heeft willen laten escaleren of niet wist dat hij dat kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:50
Centurius schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:50:
[...]

Ook twintig jaar geleden heb je dan heel veel geluk gehad dat hij het niet naar de politie heeft willen laten escaleren of niet wist dat hij dat kon.
Of de monteur wist dat hij een lamlul was die niet al het afgesproken werk had verricht, maar gewoon optijd naar huis wou.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:02
Centurius schreef op woensdag 2 december 2020 @ 17:38:
[...]

Hoe enorm rot je situatie ook is heb ik jammer genoeg een heel slecht antwoord voor je, niet. Zowel KPN Een als KPN Klein Zakelijk heb je geen SLA waardoor je qua oplostijd gelijk zit aan een consumenten klant. Je wordt in principe ook gewoon als consumenten klant behandelt. Grootzakelijke klanten hebben vaak wel meer kanalen en ook echt een SLA maar die lijnen zijn ook flink duurder. Naast dat het hierdoor een paar dagen duurt voor de Back Office afdelingen het oppakken zit je daarnaast ook met het concrete probleem dat ze nu een nieuwe lijnaanvraag moeten doen. Als het een DSL lijn betreft kan dat met enige spoed binnen ongeveer een week geregeld worden (gerekend vanaf het moment dat KPN ook echt een nieuwe order indient).

Qua aansprakelijkheid zit je ook al erg zuur omdat je door het gebrek aan een SLA hooguit de maandelijkse kosten terug kunt krijgen maar dingen als gederfd inkomen gaan ze niet dekken en zijn ze wettelijk ook niet verplicht.

Het beste is waarschijnlijk om de opzegging van de lijn te laten staan en vragen dat KPN (of een andere provider op WBA) met spoed een nieuw abonnement voor je aanvraagt. Je zit dan nog steeds aan die oplevertijden maar bent dan minder afhankelijk van menselijk handelen.
Onjuist, bij kpn een MKB (kpn een bestaat niet) kan je gewoon een SLA afsluiten bij klein zakelijk niet.

Edit: tekst was niet volledig.

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
White_Collar schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 18:30:
[...]

Onjuist, bij kpn kan je gewoon een SLA afsluiten bij klein zakelijk niet
Dat is letterlijk wat ik gezegd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:02
Centurius schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 18:31:
[...]

Dat is letterlijk wat ik gezegd heb.
Ik zie dat er tekst is weggevallen. KPN een bestaat niet, KPN een MKB wel.
Bij KPN een MKB zit altijd standaard een SLA op en kan eventueel geüpgraded worden naar 8 klok uren 24/7.
Je tekst dat er geen SLA is, klopt dus niet ;)

Waar je wel een punt hebt, is het feit dat het om een nieuwe lijn gaat en je gezien wordt als "feitelijk" nieuwe klant. Ik vraag mij af of je dan wel binnen de sla valt.

@Anoniem: 217290 Wat neem je precies af? Is dat klein zakelijk of KPN een MKB?
Afhankelijk van wat je afneemt kan ik eventueel een balletje opgooien bij een paar oud collega's van kpn.

[ Voor 33% gewijzigd door White_Collar op 04-12-2020 19:07 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16:09
henk26 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 20:11:
Mijn advies: neem een zakelijk glasvezel abonnement bij een zakelijke provider (Euro fiber, Ziggo zakelijk glas of toch KPN zakelijk glas via reseller) met een goede SLA. Daarna nooit meer gedoe. De abonnementen bij KPN die je hier benoemt zijn inderdaad herverpakte consumenten abonnementen zonder garantie. Bij problemen ben je nergens. In de contracten van de zakelijke glasvezel abonnementen staat netjes opgenomen waar de provider toe is verplicht en andersom. Het is wat duurder, maar je hebt zekerheid. Bij sommige zakelijk glas providers hoef je zelfs geen aanleg kosten te betalen en anders even uitonderhandelen.
Goed advies. Dan hoeft TS maar tot eind 2021 te wachten op internet.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14:14
KPN is helaas inderdaad een grote logge machine.

Wat ik alleen niet helemaal begrijp is waarom het niet mogelijk is om eerder glasvezel aan te laten leggen. Hier zitten dan uiteraard aanleg kosten aan vast. Maar als het een bedrijven terrein is met meerdere bedrijven dan kunnen deze wellicht (gedeeltelijk) gedeeld worden.

Misschien heb je hier al naar gekeken maar dat noem je niet in de OP.

Schade verhalen zal lastig zijn aangezien het om een opzegging en geen technische storing gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Inmiddels hebben we weer internet sinds vrijdag middag EINDELIJK.

Overigens is een schade claim niet bij voorbaat onmogelijk daar het niet gaat om een technische storing maar om een blunder van KPN. De dekking zal niet onze volledige onkosten dekken van afgelopen week maar met 20 euro vergoeding gaan we hierin ook niet akkoord.

Op basis van 14.1 in de algemene voorwaarden van KPN Klein Zakelijk:
• Schade omdat we een dienst buiten gebruik
hebben gesteld zonder dat we daarvoor een
reden hadden. Het maximale bedrag per
aansluiting is € 2.500 met een maximum van
€ 1.000.000 per gebeurtenis.
Gezien dit al de zoveelste blunder van KPN dit jaar is gaan we hem nu ook wel hard inzetten om die 2500 euro te claimen bij ze. We hebben nu totaal bijna 3 weken een bak ellende van jewelste gehad door fouten aan de kant van KPN. En de SLA is leuk maar ook die sluit veel rand oorzaken uit waardoor je bij KPN bijna nooit echt het volledige bedrag kan claimen.

Daarnaast ligt er op het terrein al glasvezel maar de infrastructuur daarachter ontbreekt nog er is nog geen partij geweest die alle glasvezels aan elkaar knoopt en verbind met het WWW. Daar zijn ze inmiddels mee bezig en is ook al door ons op ingeschreven maar de opleverdatum van die infrastructuur ligt op eind 2021 helaas. We gaan ook geen toestemming krijgen van de VVE om zelf glasvezel aan te laten leggen dus die optie is gewoon niet mogelijk spijtig genoeg.

Mochten er nog ontwikkelingen komen op het gebied van de schadeclaim dan zal ik die ook nog delen hier maar verder is voor nu de zaak afgedaan. We hebben weer internet. Zo zie je maar hoe afhankelijk je bent van dingen tegenwoordig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MagnumSix
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-05 16:31
Centurius schreef op woensdag 2 december 2020 @ 17:38:
[...]

Hoe enorm rot je situatie ook is heb ik jammer genoeg een heel slecht antwoord voor je, niet. Zowel KPN Een als KPN Klein Zakelijk heb je geen SLA waardoor je qua oplostijd gelijk zit aan een consumenten klant. Je wordt in principe ook gewoon als consumenten klant behandelt.
KPN EEN SLA is wel degelijk anders dan een consumenten SLA, waar consumenten een "best-effort" SLA hebben net zoals Kleinzakelijk dat kent, heeft KPN EEN tegenwoordig (afgesloten na 1 Juli) standaard een SLA voor 8 kantooruren, voor premium SLA betaal je 10 euro meer en word dit 8 klokuren. dit staat los van een eventueel INFRA contract.

Heb je hem voor 1 Juli afgesloten en heb je toen niet gekozen om het SLA te verhogen dan is het SLA eveneens best effort, je kon dan kiezen voor 10 euro meer p/m 8 kantooruren en 20 euro meer p/m 8 klokuren

Daarnaast heb je als KPN EEN klant een andere ingang, je wordt als je hiernaartoe belt ook herkend als KPN EEN klant en krijgt dat een zakelijke helpdesk aan de lijn die meer meekijken en ondersteunen als met consumenten.
Pagina: 1