Vraag

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:55
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt. One plus Nord

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ik zelf 500 euro , maar mijn zoon meer
[b]Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......[/Surfen , muziek luisteren onderweg naar school
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Wat heb je zelf al gevonden? Test van de One Plus op Tweakers
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden. Geen voorkeur
Ik las de reviews van deze telefoon , ik had nog nooit gehoord van dit merk .
Mijn zoon geeft de voorkeur aan de nieuwe Samsung S21 maar ik las dat die een gebogen scherm heeft en ik vraag mij af is dit niet kwetsbaar vooral omdat mijn zoon hem overal mee naar toe sleept en ik vindt de prijs erg hoog. en is de meerprijs dit wel waard , kan hij met deze One plus ook niet uit de voeten.
Garandeerd dit merk dat ze ook een aantal jaren updates blijven leveren ]
Gaarne advies

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:04
OnePlus geeft 3 jaar updates na release, Samsung 4 jaar.
OnePlus Nord is een mid range telefoon.
OnePlus 8T high end.
Samsung S21 komt pas volgend jaar uit en is een high end toestel.
Alle genoemde toestellen zijn voor en achterkant van glas, dus een goede bescherming is aan te raden.

Je moet denk ik ook aan status denken op school, dus mogelijk is Samsung dan bekender. Een A71, of S20 FE zijn dan ook mooie alternatieven die nu te koop zijn. A is mid range, S is high end.

• Hansw1
swhnld schreef op woensdag 2 december 2020 @ 18:49:
OnePlus geeft 3 jaar updates na release, Samsung 4 jaar.
OnePlus Nord is een mid range telefoon.
OnePlus 8T high end.
Samsung S21 komt pas volgend jaar uit en is een high end toestel.
Alle genoemde toestellen zijn voor en achterkant van glas, dus een goede bescherming is aan te raden.

Je moet denk ik ook aan status denken op school, dus mogelijk is Samsung dan bekender. Een A71, of S20 FE zijn dan ook mooie alternatieven die nu te koop zijn. A is mid range, S is high end.
Dank voor uw reactie,
Mijn zoon heeft van een medestudent gehoord dat in de Samsung S20 FE geen originele Samsung chip is ingebouwd . ( Die zit volgens hem wel in de Amerikaanse uitvoering ) .
Ik las wel dat de S20 FE geen gebogen scherm heeft dat lijkt me dat minder kwetsbaar voor breuk .
Of heb ik het mis

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Hansw1 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 18:16:
[...]

Dank voor uw reactie,
Mijn zoon heeft van een medestudent gehoord dat in de Samsung S20 FE geen originele Samsung chip is ingebouwd . ( Die zit volgens hem wel in de Amerikaanse uitvoering ) .
Ik las wel dat de S20 FE geen gebogen scherm heeft dat lijkt me dat minder kwetsbaar voor breuk .
Of heb ik het mis
De S20 FE 4G heeft een eigen processor van Samsung, de Exynos. De S20 FE 5G heeft een Qualcomm processor. Die laatste verdient op veel vlakken de voorkeur, o.a. de batterij houdt het een stuk langer uit.

• swhnld
Hansw1 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 18:16:
[...]

Dank voor uw reactie,
Of heb ik het mis
Zoals Chinageek meld, hangt het af van welke FE je neemt welke processor je krijgt. Samsung maakt zelf Exynos procesoren, maar die zijn iets trager als de Qualcomm processoren die in de Amerikaanse en enkele Europese Samsungs zit. De Qualcomm variant is vanwege de 5G licentie wel iets duurder.

Ja, de FE is plat, en heeft ook een kunstof achterkant, dus is minder breekbaar als de glazen achterkant toestellen.

• Hansw1
Ik had ergens een keer gelezen dat sommige fabrikanten een overeenkomst hebben afgesloten met google dat zij een langere update periode garanderen als 3 jaar .
Ik heb toen op basis van deze gegevens zelf een Huawei Smart aangeschaft
Ik kan dit artikel helaas niet meer vinden . Maar mijn zoon wil geen Huawei omdat deze niet meer wordt onder steund door Google volgens hem ivm Apps
ik denk ook dat hij zich niet met dit merk op school wil laten zien .en als excuus zegt hij : je kunt die Chinese niet vertrouwen met privacy Maar ja wat doet Google etc met privacy
Ik vindt het zelf onverantwoord 800 euro uit te geven voor een periode van 3 jaar .
Of ben ik een zeurpiet i

Hans .

• swhnld
Samsung A90 5G kost 450 Euro bij Belsimpel. Van dit jaar met de high end processor van vorig jaar. Nog 3 jaar updates. Is dat wat?

• Hansw1
Dank voor het advies
Hoe kan ik zien dat ik dan de uitvoering met high end processor krijg en niet de oude processor van de A90

Hans

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
Hansw1 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 19:46:
Dank voor het advies
Hoe kan ik zien dat ik dan de uitvoering met high end processor krijg en niet de oude processor van de A90

Hans
De A90 5G is de enige A90 te koop in Nederland, dus je krijgt bij 'elke' A90 5G de Snapdragon 855.
Pagina: 1