Migratie Nano S naar Nano X

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024
Ik heb al enige tijd een Nano S in gebruik opgeslagen in de kluis en het HODL principe aangehouden :) maar ik wil toch meer gaan doen met crypto's daarom heb ik voor de Nano X gekozen en er een besteld.

Hoe kan ik het beste de Nano S uitfaseren om de nieuwe Nano X in gebruik te nemen? Moet ik bij het eerste gebruik van de Nano X al direct aangeven dat ik de 24 woorden wil recoveren? Hoe gaat zoiets? De Nano S moet daarna onklaar worden gemaakt.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 07:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Je slaat de spijker op z'n kop: ja, je moet bij het instellen van je nieuwe Ledger aangeven dat je je seed wil invoeren, ofwel die 24 woorden. Eigenlijk precies dezelfde wijze die je zou toepassen als je andere Nano S per ongeluk of door een update gereset zou zijn.

Het is direct een goede test om uit te vinden of je inderdaad je 24 woorden wel juist hebt opgeschreven, als je dat al niet had gedaan bij het instellen van je Nano S (door voordat je hem echt in gebruik neemt eerst te resetten en dan die 24 woorden weer in te vullen).

That's all!

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
letatcest schreef op woensdag 2 december 2020 @ 20:47:
Je slaat de spijker op z'n kop: ja, je moet bij het instellen van je nieuwe Ledger aangeven dat je je seed wil invoeren, ofwel die 24 woorden. Eigenlijk precies dezelfde wijze die je zou toepassen als je andere Nano S per ongeluk of door een update gereset zou zijn.

Het is direct een goede test om uit te vinden of je inderdaad je 24 woorden wel juist hebt opgeschreven, als je dat al niet had gedaan bij het instellen van je Nano S (door voordat je hem echt in gebruik neemt eerst te resetten en dan die 24 woorden weer in te vullen).

That's all!
Thx, het is gelukt inderdaad door de 24 passphrase te recoveren op de X. Nu mag/kan de S leeg worden gemaakt.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 07:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Ron_Tweaker schreef op woensdag 2 december 2020 @ 22:32:
[...]

Thx, het is gelukt inderdaad door de 24 passphrase te recoveren op de X. Nu mag/kan de S leeg worden gemaakt.
Top! Maar vergeet niet dat er technisch gezien niets 'op' je Ledgers staat, het ding is slechts een veilige manier van het ondertekenen van transacties. Je kunt die S resetten en eventueel bewaren als backup, mocht je X stukgaan. Dat is toch een stukje handiger dan dat je moet rotzooien met je 24 woorden en andere wallets ;)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 16:49

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik heb laatst exact hetzelfde gedaan met juist in mijn gedachten houdende dat de Nano X nieuwe functionaliteit levert en dat ik de Nano S als Backup kan gebruiken. Ik zou hem mooi ergens weg stoppen en mocht de Nano X kapot gaan dan kun je met de Nano S alsnog bij je funds komen. Niks mis mee om met meerdere Ledgers bij je funds te kunnen komen.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
Ik zal de S wel bewaren, voor het geval dat... bedankt allemaal voor jullie bijdrage.

Apple | Marantz | B&W

Pagina: 1