Hoe versie HDMI kabel herkennen?

Pagina: 1
Acties:
  • 14.143 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josgee
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-12-2020
Hallo,
Ik heb hier thuis zes HDMI kabels liggen, hiervan weet ik niet meer om welke HDMI versie het gaat.
Is er een mogelijkheid om dit aan de kabel te kunnen zien als er geen tekst op staat?
Indien niet, hoe zou ik dit dan kunnen testen om te zien om welke versie het gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:33
Heb je de vraag al in Google getypt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josgee
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-12-2020
Had ik zeker al gedaan. 🙄. Ik vond hier echter dat er mensen zijn die zeggen dat je het kan zien aan de dikte van de kabel en anderen die zeggen dat het niet herkenbaar is. Voor mij niet zo duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-05 22:56
Als je naar de Action gaat (althans bij mij) dan staat er ook nergens de versie van de HDMI kabel op de verpakking.

Dus als het van dat soort verpakkingen komen dan neem ik het je niet eens kwalijk dat je het niet weet. Ik weet het dus ook niet, weet alleen dat het werkt in mijn use cases. :P Kwestie van proberen. Maar ik hoop dat iemand hier een tip voor je heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door polopolo150 op 02-12-2020 17:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-05 12:38

FeaR

In GoT we trust

Maar dan zou je het alsnog niet 100% zeker kunnen weten zonder de kabel te openen? Als in, wie zegt dat de dikte van de kabel echt in dikkere aders en afscherming zit en niet puur een veel dikkere mantel/afwerking. Geen idee verder hoe je het zou kunnen zien. Testen wat de kabel kan zou nog het meest zinbare resultaat geven. Kans dat een "HDMI 1.3 kabel" zonder issues 4K weer kan geven is aanwezig waardoor het dan officieel een andere versie kabel zou zijn. Dus regel even een bron en scherm met HDMI 2.1 plus divers testmateriaal en testen :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:21
Beetje goeie hdmikabel herken je aan het opschrift " hdmi high speed with ethernet "op de mantel van de kabel. Zo'n kabel zal als het goed is behalve 4k beeld ook ARC en eARC doorgeven.

[ Voor 4% gewijzigd door Vulcan750 op 02-12-2020 19:55 ]

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilex
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:32
Op de HDMI 2.1 kabels die ik heb (waaronder 1 gekregen bij de PS5) staat Ultra High speed HDMI cable. Ik weet echter niet of de fabrikanten verplicht zijn deze tekst erop te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Er bestaat niet zoiets als een HDMI-versie voor kabels. Verkopers doen je dat misschien graag geloven, maar het enige dat relevant is, is de throughput. De throughput is te herkennen aan termen als "high speed" en "ultra high speed". High speed is geloof ik 18,2GBit/s en ultra high speed is 48Gbit/s.

Als er werkelijk niks op de kabels staat, heb je nog steeds niks aan mijn informatie. Alle kabels zijn tegenwoordig minstens high speed. Daarmee kun je in ieder geval apparaten die HDMI 1.4 gebruiken, mee aansluiten. Anders gewoon testen denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gleasonwei
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 11-10-2024
Momenteel is het onmogelijk om de versie van de HDMI-kabel alleen op basis van het uiterlijk te identificeren. Alle versies van HDMI-kabels zien er in principe hetzelfde uit. De verschillen in HDMI-kabelversies worden voornamelijk weerspiegeld in interne technische specificaties en functies, zoals bandbreedte, ondersteunde resoluties en functies (bijvoorbeeld Ethernet-ondersteuning, audioretourkanaal, enz.).
U kunt alleen proberen de kabelversie te controleren op de verpakking of het etiket. Sommige kabelfabrikanten drukken de kabelinformatie op de kabelbehuizing af. Deze zijn natuurlijk alleen ter referentie. Nu zullen veel slechte handelaren op de markt de kabelprestaties ten onrechte labelen. Uiteindelijk moet u nog steeds verbinding maken met het apparaat om te testen om het echte resultaat te weten. Naast wat professionele testapparatuur kunt u proberen het te testen op 4k@60hz/4k@144hz/8k@60hz en andere monitoren. Als 4k@60hz normaal kan worden weergegeven, is de kabel ten minste HDMI 2.0-versie. Als 4k@120hz/144h of 8k@60hz normaal wordt weergegeven zonder schermvervorming en vastloopt, is het ten minste HDMI2.1-versie

[ Voor 33% gewijzigd door gleasonwei op 11-10-2024 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:23
Volgens mij speel je Necromancer in Diablo 4 lol :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-05 12:38

FeaR

In GoT we trust

@gleasonwei
Het topic waarin je reageert is vier jaar oud en TS (@josgee) is sindsdien niet meer op Tweakers geweest ;)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.