Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundengineer
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 07-05-2024
Goedenmiddag, ik heb nu al een tijde een beamer (Sony VPL-EX3) hier had ik voorheen een Xbox 360 op aangesloten. Dit deed ik door een hdmi naar vga verloop je in de xbox te doen en de vga in de beamer te stoppen. Dit werkte altijd goed. Nu is de boel beetje veranderd en verbouwd en heb ik 3 lange hdmi kabels in een switch gestoken (1 laptop 1 Xbox 1apple tv) de laptop en apple TV sturen gwn beeld uit over de beamer. Nu ik met een hdmi kabel de xbox uit ga en een switch inga en vervolgens met hdmi naar vga verloop en daaraan een vga kabel de beamer inga doet alleen de xbox geen beeld meer geven. Zodra ik de xbox aanzet schakelt de switch wel meteen om (oftewel hij krijgt wel signaal binnen van de xbox) nu heb ik geprobeerd om op de oude manier de resolutie aan te passen, en vervolgens weer de hdmi erin te stoppen maar dit werkt ook niet. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen en wat ik kan doen zodat ik op deze manier toch beeld uit mijn xbox krijg?
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-10 07:57

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

HDMI is digitaal en VGA is analoog, dus je "verloop" zou een slim kastje met een soort video processor moeten zijn, en misschien vindt die het signaal niet sterk genoeg vanwege langere kabels. En die switch kan natuurlijk ook het probleem zijn, probeer het anders eens zonder de switch.

De Xbox 360 heeft ook native VGA output op de originele video-uitgang (de eerste versies hadden niet eens HDMI) en die zal het wel doen op je beamer.