Beste mede-tweakers,
Ook ik wil graag begin volgend jaar een PV-systeem op mijn nieuwe woning laten installeren. Omdat mijn huis bestaat uit 3 daken welke WZW zijn georiënteerd, zijn er legio mogelijkheden.
Zit al vrij lang te puzzelen met PV*Sol en SunnyDesign en heb volgens mij nu de meest gunstige opstelling wel in beeld:
/f/image/0HfggJTazOCqK68B4PGQuqGA.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/c5HYT2AshRHKZ45h7CiHwC2H.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jTByXWpnmJlgghcQOXkHgfyV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Hi7pOryXRUNaqGmav8NrwHjh.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit levert de volgende opbrengst op in SunnyDesign
/f/image/PjOE3JdupAV0tuAn2YeVoTXA.png?f=fotoalbum_large)
en ook PV*Solar komt ongeveer op deze opbrengst uit. Toepassen van SE of optimizers levert geen noemenswaardige verbetering op in de simulatie, alleen de kleine dakkapel geeft enige schaduw. Plaatsen van panelen op noord-oost is niet wenselijk ivm aanwezigheid hoge bomen.
Vraag: zien jullie nog mogelijke verbeteringen of nodige aanpassingen?
Ook ik wil graag begin volgend jaar een PV-systeem op mijn nieuwe woning laten installeren. Omdat mijn huis bestaat uit 3 daken welke WZW zijn georiënteerd, zijn er legio mogelijkheden.
Zit al vrij lang te puzzelen met PV*Sol en SunnyDesign en heb volgens mij nu de meest gunstige opstelling wel in beeld:
/f/image/0HfggJTazOCqK68B4PGQuqGA.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/c5HYT2AshRHKZ45h7CiHwC2H.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jTByXWpnmJlgghcQOXkHgfyV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Hi7pOryXRUNaqGmav8NrwHjh.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit levert de volgende opbrengst op in SunnyDesign
/f/image/PjOE3JdupAV0tuAn2YeVoTXA.png?f=fotoalbum_large)
en ook PV*Solar komt ongeveer op deze opbrengst uit. Toepassen van SE of optimizers levert geen noemenswaardige verbetering op in de simulatie, alleen de kleine dakkapel geeft enige schaduw. Plaatsen van panelen op noord-oost is niet wenselijk ivm aanwezigheid hoge bomen.
Vraag: zien jullie nog mogelijke verbeteringen of nodige aanpassingen?
:strip_exif()/f/image/ESIFWsEERoYRMMNjBQDWilOS.jpg?f=fotoalbum_large)