Mijn vraag: Ik ben aan het rommelen met een formuliertje in Excel. Ik wil dat, op basis van een waarde van een cel, een aantal regels worden verborgen. Op zich heb ik die met een private sub wel redelijk goed voor elkaar:
Wanneer de Range een dropdown is, werkt dit als een zonnetje, maar wanneer de Range een formule is (met een tekst-uitkomst), dan werkt het niet:
Hierbij is D39 een cel met daarin een ALS-formule die standaard 'Leeg' is, maar op basis van een aantal andere velden/argumenten gevuld wordt met "Laag", "Middel" of "Hoog".
code:
1
2
3
4
5
6
7
| If Not Application.Intersect(Range("G22"), Range(Target.Address)) Is Nothing Then Select Case Target.Value Case Is = "Ja": Rows("32:34").EntireRow.Hidden = False Case Is = "Nee": Rows("32:34").EntireRow.Hidden = True Case Is = "": Rows("32:34").EntireRow.Hidden = True End Select End If |
Wanneer de Range een dropdown is, werkt dit als een zonnetje, maar wanneer de Range een formule is (met een tekst-uitkomst), dan werkt het niet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| If Not Application.Intersect(Range("D39"), Range(Target.Address)) Is Nothing Then Select Case Target.Value Case Is = "Laag": Rows("41:46").EntireRow.Hidden = False Case Is = "Middel": Rows("41:46").EntireRow.Hidden = False Case Is = "Hoog": Rows("41:46").EntireRow.Hidden = False Case Is = "Geen": Rows("41:56").EntireRow.Hidden = True Case Is = "": Rows("41:46").EntireRow.Hidden = True End Select End If |
Hierbij is D39 een cel met daarin een ALS-formule die standaard 'Leeg' is, maar op basis van een aantal andere velden/argumenten gevuld wordt met "Laag", "Middel" of "Hoog".
"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh