Ketel spring continu aan door nest thermostat e

Pagina: 1
Acties:

• Nickdaams
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11-12-2020
Goeiedag allen,

Ik heb sinds gisteren een nest thermostat e, ik heb deze volledig geïnstalleerd zoals de app voorschrijft. Thermostaat werkt geeft voor zover ik weet de juiste waardes aan. Echter springt mijn cv continu aan. Steeds voor een paar min en dan valt hij even stil en begint het weer opnieuw.
Ketel die ik heb hangen is een vaillant ecotec plus vhr nl 25-30/5-5. Er zit geen opentherm module in dus de thermostaat staat ingesteld op aan/uit besturing.
Hopelijk kan iemand mij op weg helpen hiermee, want ben helaas ten einde raad.

• WeetIkHetNou
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-08-2025
Pendelen is heel normaal. Vrijwel elke combi ketel levert teveel vermogen voor de warmtebehoefte van een huis. Om dan gemiddeld toch de juiste hoeveelheid energie te leveren gaat hij aan/uit gedrag vertonen. Dat is by design.

Volgens mij is de meest relevante vraag nu: wat had je er eerst aan hangen en hoe was het gedrag anders dan nu?

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2025
Okee... dus hij staat op aan/uit besturing en vervolgens gaat ie constant aan en uit door een thermostaat.
Dat is exact de bedoeling en hoe en thermostaat werkt.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Aan/uit besturing wil zeggen dat de ketel elke keer op 100% vermogen zal aanspringen wanneer er warmtevraag is. Je ketel kan dus niet meer moduleren (bvb. op 20% vermogen branden als er slechts een geringe warmtevraag is). Geen optimale situatie voor je gasverbruik (de brander starten kost extra gas) of voor de levensduur van je ketel. Ook je comfort kan er onder lijden omdat je meer schommelingen kan krijgen in je temperatuur.

• Nickdaams
Net servicemonteur laten komen. Die had gelukkig eerder plek dan hij zelf dacht.
Probleem zit hem in de aansluiting, normaal zit de thermostaat in de bus aansluiting. Echter moet je een nest bij deze ketel in de 24v aansluiting aansluiten.
Dit gedaan te hebben slaat de ketel af zodra vraag stop.
Toch bedankt voor het meedenken allen

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-01 19:07

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Maar je hebt nog steeds een aan/uit regeling nu, aangezien je geen opentherm module hebt?

Dan blijft je ketel toch nog steeds continue aan- en uitslaan?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Nickdaams
Klopt, alleen de ketel sprong aan en uit continu, terwijl er helemaal geen vraag was. Dit kwam omdat de ketel geen thermostaat op de juiste aansluiting had, waardoor hij dus continu wou geven en aan spring.
Pagina: 1