Yamaha RX-A880 Gaat soms vanzelf aan, ARC of HDMI probleem?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nolly74
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 05-10 09:11
Ik heb een Yamaha AV receiver, type RX-A880 en deze heb ik via ARC aangesloten aan mijn Sony Bravia 4K Android TV, type KD-55XE9305.
De receiver heb ik nu een week of twee in gebruik en is dus nieuw, maar deze gaat soms uit zijn eigen aan.
Ik denk dat dit komt doordat de TV soms een signaal doorgeeft aan de receiver, ook al staan deze beide in de stand-by (uit) stand.
Kan dit komen door de ARC of zou dit kunnen liggen aan de HDMI contol instellingen in radio of TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-10 15:14

DJ Vincento

1422055

Koppel de HDMI eens een tijdje los van de receiver. Als-sie dan nog steeds uit zichzelf aan gaat zit het probleem in de receiver en kun je uitsluiten dat het probleem bij de TV ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:10
Heb je toevallig Ziggo? en een Mediabox Next (de kleine 4K variant)?

Mijn ervaring met de combi Samsung TV - mediabox next - Yamaha HTR-4069 is dat de Ziggo mediabox steeds een signaal via de TV naar de receiver stuurde (ook als die functie uitgeschakeld was). Dan hoorde ik ook dat de Yamaha af en toe vanzelf aan sprong, en dan vervolgens weer zelf uitschakelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

nolly74 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:55:
Kan dit komen door de ARC of zou dit kunnen liggen aan de HDMI contol instellingen in radio of TV?
Aan HDMI ARC zelf zou het niet mogen liggen. In- dan wel uitschakelen is een ding van HDMI CEC. ARC is puur het onderdeel wat audio terugvoert over de HDMI kabel. Veelal gaan HDMI ARC en CEC wel samen. Als je alleen hdmi CEC uit kan zetten zou ik dat proberen maar het kan dat ARC dan ook omvalt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nolly74
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 05-10 09:11
Masimo schreef op woensdag 2 december 2020 @ 23:37:
Heb je toevallig Ziggo? en een Mediabox Next (de kleine 4K variant)?

Mijn ervaring met de combi Samsung TV - mediabox next - Yamaha HTR-4069 is dat de Ziggo mediabox steeds een signaal via de TV naar de receiver stuurde (ook als die functie uitgeschakeld was). Dan hoorde ik ook dat de Yamaha af en toe vanzelf aan sprong, en dan vervolgens weer zelf uitschakelde.
Ik heb KPN.
Ik zal mijn KPN kastje welke via een HDMI kabel de receiver in gaat eens loskoppelen als ik niet nodig heb, kijken wat dit oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:31
Als het een CEC probleem is en je doet niks met CEC dan kan een CEC killer ertussen een goede oplossing zijn.
Pagina: 1