Beste forumleden,
Ik ben al een tijdje op zoek naar een vaste (game) pc, waarop ik enkele games kan spelen, kan developen en wat kan dienen als thuisserver. Zelf heb ik een Macbook waar ik blij mee ben, maar merk ik soms dat ik voor bepaalde doeleinden gebruik moet maken van een Windows computer met wat goede specs.
Nu ben ik van plan om de computer zelf samen te stellen, alleen ben ik geen expert op het gebied van de juist keuzes maken voor de onderdelen die in de computer moeten komen, vandaar dit topic.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gebruiken als thuisserver, developen en gamen op z'n tijd.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 800-1500 euro. Ik wil er gewoon zeker van zijn dat ik met de gekozen setup een tijdje mee voort kan, maar het hoeft ook weer geen overkill te zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn widescreen - LG 38WK95C
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geen idee, ik vermoed gewoon alle basiscomponenten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Compacte pc met fatsoenlijke specs waarop gegamed kan worden en waar ik een tijdje mee door kan.
Ga je overklokken?
Indien mogelijk.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag advies of ik de juiste apparatuur gekozen heb of dat er betere alternatieven zijn voor de gekozen producten.
Mijn oog is gevallen op de compacte behuizing: "Fractal Design Node 202" waar zover ik heb kunnen lezen alles wel een beetje in moet passen, met uitzondering op een wat krappe CPU koeler.
Ik heb de volgende onderdelen samengesteld en hoor graag jullie feedback hierover:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een vaste (game) pc, waarop ik enkele games kan spelen, kan developen en wat kan dienen als thuisserver. Zelf heb ik een Macbook waar ik blij mee ben, maar merk ik soms dat ik voor bepaalde doeleinden gebruik moet maken van een Windows computer met wat goede specs.
Nu ben ik van plan om de computer zelf samen te stellen, alleen ben ik geen expert op het gebied van de juist keuzes maken voor de onderdelen die in de computer moeten komen, vandaar dit topic.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gebruiken als thuisserver, developen en gamen op z'n tijd.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 800-1500 euro. Ik wil er gewoon zeker van zijn dat ik met de gekozen setup een tijdje mee voort kan, maar het hoeft ook weer geen overkill te zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn widescreen - LG 38WK95C
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geen idee, ik vermoed gewoon alle basiscomponenten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Compacte pc met fatsoenlijke specs waarop gegamed kan worden en waar ik een tijdje mee door kan.
Ga je overklokken?
Indien mogelijk.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag advies of ik de juiste apparatuur gekozen heb of dat er betere alternatieven zijn voor de gekozen producten.
Mijn oog is gevallen op de compacte behuizing: "Fractal Design Node 202" waar zover ik heb kunnen lezen alles wel een beetje in moet passen, met uitzondering op een wat krappe CPU koeler.
Ik heb de volgende onderdelen samengesteld en hoor graag jullie feedback hierover:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed | € 306,56 | € 306,56 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B550I PRO AX | € 163,90 | € 163,90 |
| 1 | Videokaarten | Powercolor Red Devil RX 5700 XT | € 479,- | € 479,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Node 202 + Integra SFX 450W PSU | € 129,60 | € 129,60 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | € 164,90 | € 164,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 111,60 | € 111,60 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.355,56 | ||