Elektrisch verwarmde handschoenen en muts

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-05 14:21

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Ik ben extreem goed in afkoelen, zo erg dat ik vanochtend, na 20 minuten fietsen totaal verkleumd en met veel pijn van de kou aan kwam (hoofdpijn, pijn in m'n vingers en oren). En het is nog niet eens aan het vriezen. Ik draag goede schoenen, leren gevoerde jas, vest, gewone kleding er onder, sjaal, thinsulate goed passende handschoenen en muts, en nog heb ik zeker 20 minuten nodig om 'n béétje op te warmen en de pijn weg te laten trekken.

Nu kan ik in de winter voor ieder ritje de auto pakken, maar da's ook niet gezond en een stuk duurder.

Ik ben dus op zoek naar elektrisch verwarmde handschoenen en muts, waarbij vooral de vingers en oren en voorhoofd verwarmd worden. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben ook nog eens erg klein, maatje 8 is voor werkhandschoenen te groot, maatje 6 te klein en 7 kan ik zelden vinden.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Kijk bij motorzaken, daar vind je heel veel verwarmde handschoenen. De meesten gaan wel op de accu van de motor, maar je hebt ook powerbanks met accupolen. Zijn er vast ook wel die USB powered zijn.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:05

MrDry

Desperados!

Ook voor op de fiets gewoon verkrijgbaar hoor. Wel prijzig...dat wel. https://www.mantel.com/se...RxP8lkLX-8O8aAvo9EALw_wcB

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:59
Voor in handschoenen is een goedkopere oplossing zoiets: https://www.bushcraftshop...eat-pad-herbruikbaar.html. Als je schoenen ruim genoeg zijn werken ze ook om de voeten warm te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Ealanrian schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:22:
Voor in handschoenen is een goedkopere oplossing zoiets: https://www.bushcraftshop...eat-pad-herbruikbaar.html. Als je schoenen ruim genoeg zijn werken ze ook om de voeten warm te houden.
Dit werkt dus niet om je vingers warm te houden.

Ik weet dat verwarmde handschoenen bij motorzaken goed verkrijgbaar zijn, maar vroeg me dus expliciet af of er mensen ervaring mee hebben, dus zowel met handschoenen/vingerverwarming (voor kleine handen) als mutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Heb je ze ook zelf geprobeerd? Weet je waar het verwarmingselement zit? Is dat bij de palm of bij de vingers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Ardana schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:49:
[...]

Heb je ze ook zelf geprobeerd? Weet je waar het verwarmingselement zit? Is dat bij de pols of bij de vingers?
Nee heb ze zelf niet, gewoon even testen bij de fietsenzaak

Try SCE to Aux

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-05 17:13
Kijk naar wanten i.p.v. handschoenen. Bij handschoenen is elke vinger apart geïsoleerd, maar door beperkte ruimte tussen de vingers is er maar een kleine hoeveelheid isolatie mogelijk.
Bij wanten zitten je vingers tegen elkaar en heb je dus minder warmteoverdracht naar de stof/isolatie.

Daarnaast helpt 't om ze voor gebruik op temperatuur te maken. Door bijvoorbeeld ze achter de radiator te hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Kijk op Ali. Ik heb daar voor op de motor een verwarmd vest gehaald voor < 20 euro. Ze hebben vanalles verwarmd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:33

Bob Popcorn

Plop!

Een hoop pijn en ongemak van kou komt doordat je totaal verkrampt op de fiets zit. Je zou bijvoorbeeld ook kunnen kijken naar iets als de "Wim Hof Methode" waarbij je leert dat de kou geen kwaad kan en je er met ademhalingsoefeningen gewoon "doorheen komt". Scheelt weer onnodig (elektrische) zooi kopen.

Overigens isoleert een leren jas 0,0. Winddicht zeker, maar isolatie nul. Wil je een warme jas moet je kijken naar dons. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Bob Popcorn op 02-12-2020 14:46 ]

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:18
Denk in laagjes, kijk maar eens naar wat mensen dragen die op poolexpeditie oid gaan. Dan zie je vaak 2 paar handschoenen, dunne en dikke over elkaar heen. Met muts hetzelfde. Als buitenste laag altijd iets wat wind (en eventueel water) dicht is, daaronder fleece/(merino)wol.
Blijft je core wel goed warm? Anders ook zorgen voor thermokleding.
Zorg ook voor goede doorbloeding, heb je van tevoren tijd om paar minuten wat oefeningen te doen?

[ Voor 12% gewijzigd door FoxLenny op 02-12-2020 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-05 18:46
wij hebben hier verwarme handschoenen van Macna. de versie die wij hebben heeft ouderwetse nickel cadmium accus (die nu dus ook kapot zijn). er is ook een nieuwe variant met Li-Ion accus.
qua warmte is het goed te doen. verwarmingselement loopt ook over de vingers en met een grote knop op de handschoenen is de temperatuur op 3 standen te regelen.

https://www.tenkateshop.c...ahT3JGBFlnhYaApWfEALw_wcB
Deze heb ik dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Oef, die zijn wel duur, @squashedraven!

@Frontysco, goed te horen dat je kennelijk tevreden bent (anders zou je me niet verwijzen). Ik ga eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Zeker! Voor 20 euro heb ik het niet meer koud op de snelweg (ook tot rond het vriespunt is mijn romp warm en k ben echt een koukleum!).

Normaliter was het ondershirt, blouse, fleece vest, motorjas en koud
Nu is het ondershirt, blouse, heated vest, motorjas en prima!

Dingen werken gewoon op USB dus bestel er een deftig (Ugreen/Xioami) powerbankje bij.
Handschoen heb je geen motor gear voor nodig, onnodig duur voor jouw toepassing! Prijs zit hem vooral in de bescherming gezien 1 zonder verwarming al 100-150 euro kost. Ook op Ali kun je daar weer voor nop slagen :+

[ Voor 23% gewijzigd door Frontysco op 02-12-2020 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Laatst online: 08:58
Misschien een stom idee, maar heb je wel eens geprobeerd om je muts en handschoenen voor vertrek enige tijd te verwarmen op de verwarming? Misschien dat dat voldoende is voor de 20 min? Open deur wellicht, maar een handschoen of muts voegt geen warmte toe. Dus als je handen/voorhoofd voor het opzetten al kouder zijn, dan gaan ze niet warmer worden. Zie: YouTube: Is een ijskoude douche in de ochtend nou echt zo gezond? Ofwel, zorgen dat je handen/voorhoofd voor vertrek warm zijn en dan je (warme) isolerende kleding aantrekken alvorens je naar buiten gaat.

En verder wat hier gezegd wordt, kijk eens naar een andere jas die meerdere voeringen heeft. Ik heb o.a. een winterjas met uitneembare laag. Meer lagen is meer isolatie.

Trouwens enig idee waarom je het zo snel koud krijgt? Is daar al eens naar gekeken? Ik heb een tijdje last gehad van winterhanden, maar wat jij omschrijft is nog wel een stuk erger.

[ Voor 32% gewijzigd door segil op 02-12-2020 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-05 17:39

mark-k

AKA markkNL

Ardana schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:40:
[...]

Dit werkt dus niet om je vingers warm te houden.

Ik weet dat verwarmde handschoenen bij motorzaken goed verkrijgbaar zijn, maar vroeg me dus expliciet af of er mensen ervaring mee hebben, dus zowel met handschoenen/vingerverwarming (voor kleine handen) als mutsen.
Ik heb ervaring met verwarmde handschoenen op de motor. Je krijgt er idd warme handen van, maar ik ging toen pas merken hoe koud de rest was. Ipv koude poten dus opeens alles aan het rillen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Ik heb een behoorlijk slechte fysieke gesteldheid en nogal wat vastgestelde ellende die ook in verband wordt gebracht met kouwelijkheid. EDS, chronische migraine, heb ondergewicht gehad, meno-pauzaal en heb ook 'n stuk van m'n nier af laten sterven (ik zweet ook nauwelijks tot niet). Heb nu wel iets vet op m'n botten, maar niet superveel, en wegens de EDS mag dat ook niet: hoe minder gewicht ik mee sleep, hoe beter voor m'n gewrichten.
Tevens kan ik door de EDS nauwelijks tot niet sporten, dus mijn basis-metabolisme ligt al laag: ik verbruik ~1.550 kcal per dag. Als ik meer eet, kom ik wel aan, maar heb ik het niet warmer.

Ik draag: een t-shirt met lange mouwen, daaroverheen een gewoon t-shirt en een gevoerd vest. Lange broek, dikke sokken, dichte schoenen. Als ik naar buiten ga gaat daar een dik gevoerde leren jas over heen, een gevoerde muts, gevoerde wanten en een sjaal. Dus het laagjesprincipe pas ik al zoveel mogelijk toe. Ik hou gewoon de warmte niet vast en produceer extreem weinig warmte.

Als ik 'normaal' warm ben, en ik ga de kou in (hoeft niet eens vrieskou te zijn, gewoon de huidige temperaturen is voldoende), zijn mijn handen binnen 1 minuut ijsklompjes. Wanten zorgen dat ze maximaal 10 minuten langer enigszins op temperatuur blijven, mits het niet te koud is en/of er teveel wind staat. Idem voor oren. Voeten zijn iets makkelijker warm te houden, maar worden net zo snel koud als m'n benen. M'n core blijft wel enigszins op temperatuur.

In een koude slaapkamer kan ik mezelf ook niet opwarmen, zelfs niet onder een donzen dekbed. Ik heb dan ook 'n elektrische deken. Pas als de kamertemperatuur rond de 24 graden is, kan ik in 'n t-shirt zitten zonder het koud te hebben, het is hier nu 19 graden en ik vind het behoorlijk fris met dik vest en sjaal. En ja, ook nu zijn mijn handen koud.

Het verwarmen van mezelf en/of de muts/wanten heb ik ook al gedaan, dat helpt wellicht 2-3 minuten. Ik probeer mezelf echt wel te wennen aan kou, maar helemaal in pijn aankomen na 20 minuten fietsen in 6-10 graden, nee dat is gewoon niet gezond. Ik verwacht dat het ook voor een groot deel komt doordat ik niet kan sporten/wandelen/bewegen, maar daar doe ik al aan wat ik kan doen (2x per week fysio, 2-3x per week 20 minuten fietsen 2x). Meer is niet echt mogelijk, dus extern warmte toevoegen is eigenlijk de enige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:49
Bob Popcorn schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:45:
Een hoop pijn en ongemak van kou komt doordat je totaal verkrampt op de fiets zit. Je zou bijvoorbeeld ook kunnen kijken naar iets als de "Wim Hof Methode" waarbij je leert dat de kou geen kwaad kan en je er met ademhalingsoefeningen gewoon "doorheen komt". Scheelt weer onnodig (elektrische) zooi kopen.
^^ Dit inderdaad. Betekent niet dat je geen handschoenen e.d. hoeft te dragen, maar acceptatie van kou, en het trainen van je koude-respons, is super effectief.

Vergelijk het eens met spierkracht. Als je continu als een zak aardappelen in je luie stoel zit, en altijd hulpmiddelen gebruikt om inspanning te vermijden, dan is het inderdaad oncomfortabel en moeilijk om een doos op te tillen wanneer het moet. Dan kan je lopen kutten met allerlei hulpmiddelen om inspanning nog meer te vermijden, maar je zou ook eens je lichaam z'n ding kunnen laten doen door naar de fitness te gaan. Enerzijds om spierkracht te ontwikkelen, en anderzijds om gewenning op te bouwen voor fysieke inspanning.

Wat Wim Hof doet, naast z'n ademhalingsoefeningen, is je lichaam bloot te stellen aan kou, zodat je lichaam kan trainen beter om te gaan met kou, en zodat je gewend raakt aan het gevoel van kou. Een groot gedeelte van de tijd is besteed aan leren te stoppen met bibberen of je (rug)spieren te verkrampen. Je hoeft niet eens te gaan houden van het gevoel van koud zijn, maar het werkt al een boel als je het leert accepteren wanneer het moet.

Ik ben een ontzettende koukleum, en ik was een waardeloze Wim Hof cursist, maar toch heeft die training mij heel erg geholpen met omgaan met kou.

Anderzijds vraag ik me af, Ardana, of je wel eens gedacht hebt aan Raynauds? Kan zijn dat je lichaam iets te trigger-happy is om extremiteiten af te sluiten. Hier bestaat eventueel medicatie voor.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:33

Bob Popcorn

Plop!

Ardana schreef op woensdag 2 december 2020 @ 23:38:
Ik heb een behoorlijk slechte fysieke gesteldheid en nogal wat vastgestelde ellende die ook in verband wordt gebracht met kouwelijkheid. EDS, chronische migraine, heb ondergewicht gehad, meno-pauzaal en heb ook 'n stuk van m'n nier af laten sterven (ik zweet ook nauwelijks tot niet). Heb nu wel iets vet op m'n botten, maar niet superveel, en wegens de EDS mag dat ook niet: hoe minder gewicht ik mee sleep, hoe beter voor m'n gewrichten.
Tevens kan ik door de EDS nauwelijks tot niet sporten, dus mijn basis-metabolisme ligt al laag: ik verbruik ~1.550 kcal per dag. Als ik meer eet, kom ik wel aan, maar heb ik het niet warmer.

Ik draag: een t-shirt met lange mouwen, daaroverheen een gewoon t-shirt en een gevoerd vest. Lange broek, dikke sokken, dichte schoenen. Als ik naar buiten ga gaat daar een dik gevoerde leren jas over heen, een gevoerde muts, gevoerde wanten en een sjaal. Dus het laagjesprincipe pas ik al zoveel mogelijk toe. Ik hou gewoon de warmte niet vast en produceer extreem weinig warmte.

Als ik 'normaal' warm ben, en ik ga de kou in (hoeft niet eens vrieskou te zijn, gewoon de huidige temperaturen is voldoende), zijn mijn handen binnen 1 minuut ijsklompjes. Wanten zorgen dat ze maximaal 10 minuten langer enigszins op temperatuur blijven, mits het niet te koud is en/of er teveel wind staat. Idem voor oren. Voeten zijn iets makkelijker warm te houden, maar worden net zo snel koud als m'n benen. M'n core blijft wel enigszins op temperatuur.

In een koude slaapkamer kan ik mezelf ook niet opwarmen, zelfs niet onder een donzen dekbed. Ik heb dan ook 'n elektrische deken. Pas als de kamertemperatuur rond de 24 graden is, kan ik in 'n t-shirt zitten zonder het koud te hebben, het is hier nu 19 graden en ik vind het behoorlijk fris met dik vest en sjaal. En ja, ook nu zijn mijn handen koud.

Het verwarmen van mezelf en/of de muts/wanten heb ik ook al gedaan, dat helpt wellicht 2-3 minuten. Ik probeer mezelf echt wel te wennen aan kou, maar helemaal in pijn aankomen na 20 minuten fietsen in 6-10 graden, nee dat is gewoon niet gezond. Ik verwacht dat het ook voor een groot deel komt doordat ik niet kan sporten/wandelen/bewegen, maar daar doe ik al aan wat ik kan doen (2x per week fysio, 2-3x per week 20 minuten fietsen 2x). Meer is niet echt mogelijk, dus extern warmte toevoegen is eigenlijk de enige optie.
Klinkt lastig! Mijn (beperkte) kennis van (gezonde) lichamen is dat als je core afkoelt je lichaam er voor zorgt dat alle warmte daar behouden blijft, en je vingers en voeten dan dus afkoelen. Misschien eens een donsvest proberen onder je jas?

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb deze van de Hema met fleece voering. Maat S is ongeveer 7. Deze met warme handen aantrekken helpt al enorm, voor extra kou trek ik hier nog een paar simpele gebreide handschoen overheen aan. Voor mn voeten altijd wol of fleece gevoerde schoenen voor buiten, voor binnen (netjes) neem ik dan andere schoenen mee. Het probleem met de oren en de neus ken ik, al helpt een mondkapje dan weer bij de neus :X voir mn oren draag ik een fleece gevoerde muts of een hoofdband.
Ik draag ook wel eens een poncho achtig ding nog over mijn jas, dat helpt ook goed!

[ Voor 6% gewijzigd door Frieda op 03-12-2020 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54936

f

[ Voor 114% gewijzigd door Anoniem: 54936 op 18-12-2021 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-04 16:32
Ik heb een aantal jaar terug een setje verwarmde handschoenen gehaald voor werk achter pc, enorm last van koude vingers en tenen enzo. Een motormuis vertelde me toen dat zijn verwarmde handschoenen eigenlijk precies zo werkten: er zit een verwarmings element op de rug van de hand/knokkels, maar niet per se op de vingers (lastiger met dexterity en bij motoren lijken ze ook vaker de handvatten te verwarmen erbij).

Nu is dit voor mij binnen ok, heb liever de vingers vrij voor typen, maar voor fietsen kan ik me inderdaad indenken dat je dan liever voor verwarmde wanten gaat! Die van mij zijn simpel usb en zou ik ook aan een powerbank ofzo kunnen hangen, maakt het makkelijk en best goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-05 20:36

Erw

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 29-04-2022
Ik weet niet of het nog relevant is aangezien het weer heerlijk warm begint te worden maar ik gebruik bij stevige kou op de fiets zelf verwarmde handschoenen van BERTSCHAT. Aanrader! _/-\o_
Pagina: 1