Mijn vraag
Sinds mijn nieuwe pc build (zo'n 5 maanden geleden) heb ik mijn moederbord, RAM en mijn processor vervangen. Sindsdien kan mijn Samsung tv niet meer verbinden met mijn computer.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Mijn computer heeft de volgende specificaties:
Moederbord: B550 AORUS ELITE
Processor: AMD Ryzen 5 3600 6-core (AM4)
Grafische kaart: MSI GTX 1060 6GB
RAM: 16 GB (een Corsair serie)
Voeding: 750W Coolermaster
Besturingssysteem: Windows 10 Pro
Mijn tv:
Samsung UE43JU6000
Achtergrond info
Met een HDMI 2.0 heb ik mijn tv verbonden met via een HDMI naar Displayport converter. Het rare is dat als ik mijn pc opstart het tv scherm wel het boot menu laat zien (en hier kan ik via mijn tv inkomen en hij blijft het dan doen zolang ik in het boot menu blijft), maar nadat het boot menu is weergegeven en windows wordt opgestart geeft de tv "geen signaal" aan...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Ik heb naar de helpdesk van bol.com gebeld omdat ik daar de tv vandaan heb, maar zij hadden geen oplossing.
- Ik heb gechatted met de Nvidia helpdesk maar zij hadden ook geen oplossing.
- Ik heb forums gelezen
- Mijn hdmi kabel is goed (gecheckt op n ander beeldscherm en deze heeft het hiervoor op mijn oude moederbord ook gedaan).
- Mijn tv doet het (ik kan bijv. gewoon Netflix kijken).
- Mijn computer doet het en het tweede beeldscherm wordt gedetecteerd (maar verder dan dat ook niet...)
- Mijn software van mijn moederbord is up-to-date
- Mijn software van mijn videokaart heb ik zelfs volledig opnieuw geïnstalleerd op aanraden van de Nvidia helpdesk
Als er nog meer specificaties nodig zijn dan hoor ik het wel.
Bedankt voor het lezen en misschien weet jij de oplossing!
Sinds mijn nieuwe pc build (zo'n 5 maanden geleden) heb ik mijn moederbord, RAM en mijn processor vervangen. Sindsdien kan mijn Samsung tv niet meer verbinden met mijn computer.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Mijn computer heeft de volgende specificaties:
Moederbord: B550 AORUS ELITE
Processor: AMD Ryzen 5 3600 6-core (AM4)
Grafische kaart: MSI GTX 1060 6GB
RAM: 16 GB (een Corsair serie)
Voeding: 750W Coolermaster
Besturingssysteem: Windows 10 Pro
Mijn tv:
Samsung UE43JU6000
Achtergrond info
Met een HDMI 2.0 heb ik mijn tv verbonden met via een HDMI naar Displayport converter. Het rare is dat als ik mijn pc opstart het tv scherm wel het boot menu laat zien (en hier kan ik via mijn tv inkomen en hij blijft het dan doen zolang ik in het boot menu blijft), maar nadat het boot menu is weergegeven en windows wordt opgestart geeft de tv "geen signaal" aan...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Ik heb naar de helpdesk van bol.com gebeld omdat ik daar de tv vandaan heb, maar zij hadden geen oplossing.
- Ik heb gechatted met de Nvidia helpdesk maar zij hadden ook geen oplossing.
- Ik heb forums gelezen
- Mijn hdmi kabel is goed (gecheckt op n ander beeldscherm en deze heeft het hiervoor op mijn oude moederbord ook gedaan).
- Mijn tv doet het (ik kan bijv. gewoon Netflix kijken).
- Mijn computer doet het en het tweede beeldscherm wordt gedetecteerd (maar verder dan dat ook niet...)
- Mijn software van mijn moederbord is up-to-date
- Mijn software van mijn videokaart heb ik zelfs volledig opnieuw geïnstalleerd op aanraden van de Nvidia helpdesk
Als er nog meer specificaties nodig zijn dan hoor ik het wel.
Bedankt voor het lezen en misschien weet jij de oplossing!