GTX1060 6gb connect niet met tv

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EagIePower
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 02-09-2021
Mijn vraag
Sinds mijn nieuwe pc build (zo'n 5 maanden geleden) heb ik mijn moederbord, RAM en mijn processor vervangen. Sindsdien kan mijn Samsung tv niet meer verbinden met mijn computer.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Mijn computer heeft de volgende specificaties:
Moederbord: B550 AORUS ELITE
Processor: AMD Ryzen 5 3600 6-core (AM4)
Grafische kaart: MSI GTX 1060 6GB
RAM: 16 GB (een Corsair serie)
Voeding: 750W Coolermaster
Besturingssysteem: Windows 10 Pro

Mijn tv:
Samsung UE43JU6000

Achtergrond info
Met een HDMI 2.0 heb ik mijn tv verbonden met via een HDMI naar Displayport converter. Het rare is dat als ik mijn pc opstart het tv scherm wel het boot menu laat zien (en hier kan ik via mijn tv inkomen en hij blijft het dan doen zolang ik in het boot menu blijft), maar nadat het boot menu is weergegeven en windows wordt opgestart geeft de tv "geen signaal" aan...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Ik heb naar de helpdesk van bol.com gebeld omdat ik daar de tv vandaan heb, maar zij hadden geen oplossing.
- Ik heb gechatted met de Nvidia helpdesk maar zij hadden ook geen oplossing.
- Ik heb forums gelezen

- Mijn hdmi kabel is goed (gecheckt op n ander beeldscherm en deze heeft het hiervoor op mijn oude moederbord ook gedaan).
- Mijn tv doet het (ik kan bijv. gewoon Netflix kijken).
- Mijn computer doet het en het tweede beeldscherm wordt gedetecteerd (maar verder dan dat ook niet...)
- Mijn software van mijn moederbord is up-to-date
- Mijn software van mijn videokaart heb ik zelfs volledig opnieuw geïnstalleerd op aanraden van de Nvidia helpdesk

Als er nog meer specificaties nodig zijn dan hoor ik het wel.
Bedankt voor het lezen en misschien weet jij de oplossing! :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 08:45
Je kan nog proberen de software van je televisie te updaten. Mogelijk dat het helpt.

Heb je de poort ingesteld als PC?
1. Verplaats de aanwijzer naar een aangesloten extern apparaat.
2. Druk op de pijltoets omhoog. Daarna kunt u de volgende functies gebruiken. (Let op dat de
beschikbare functies per type poort kunnen verschillen.)
● Bewerk: hiermee kunt u de poortnaam van een extern apparaat aanpassen aan de gebruiksfunctie,
zodat deze gemakkelijk kan worden geïdentificeerd.
● Toevoegen aan startpagina: hiermee kunt u de poort van een extern apparaat toevoegen aan het
startscherm, zodat u snel kunt schakelen.
Werkt het met de HDMI-DVI kabel wel?

Resolutie aangepast op de TV?
Het beeldformaat wijzigen
Instellingen Beeld Beeldformaat Beeldformaat Probeer nu
U kunt de grootte wijzigen van het beeld dat wordt weergegeven op het tv-scherm.
● 16:9 standaard
● Aangepast
● 4:3
Eventuele andere punten vanuit de E-manual doorgenomen?
https://downloadcenter.sa...86/DUT-JZDVBEUK-1.1.3.pdf

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PigletCNC
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 24-10-2024
Had je dit toevallig al gezien:

https://nl.ifixit.com/Ans...+no+signal+after+start+up

Het lijkt erop dat een RAM stickie het probleem was. Je geeft zelf aan dat een tweede beeldscherm hetzelfde probleem geeft toch? Of begreep ik je verkeerd? Je zegt namelijk "wel gedetecteerd maar verder niets"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EagIePower
Als eerste: Hartelijk bedankt voor jullie reacties! ,maar mijn probleem is nog niet verholpen

Ten tweede heb ik het volgende gedaan Wylana:
- De TV is up-to-date (heb ik vandaag gecontroleerd)
- Op mijn TV is de 1e HDMI/DVI poort ingesteld als PC
- Ik heb alleen een HDMI 2.0 met een converter (zie afbeelding). Voor mijn "pc upgrade" gebruikte ik dezelfde kabel die naar mijn normale beeldscherm gaat (dus zonder converter), maar die doet het ook niet. Het lijkt dus niet te liggen aan de converter.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fwNYP6fAWEN0VIgGgkWLuztU_x0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nXH0wPlQ1Tt9tflQ1eHHs6Mn.png?f=user_large
- Resolutie of beeldgrootte aanpassen op de verhelpt het probleem niet (nog steeds geen beeld).
- De E-manual zegt precies de dingen die jij ook al zei ;) en daar kom ik jammer genoeg ook niet verder mee.

Ten derde PigletCNC: mijn "normale" G2460VQ6 beeldscherm (AOC 24 inch beeldscherm) doet het goed, maar mijn tv scherm maakt op een of andere manier geen verbinding.

Overig:
Mijn computer detecteert wel het tweede scherm/tv scherm en ik kan zelfs iets er naar toe verplaatsen als ik de schermen doe uitbreiden, maar ik zie niets ander op mijn tweede scherm dan "geen signaal HDMI1/DVI: PC" (dezelfde poort waar mijn HDMI kabel in zit)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ysrxw9jok-kkJCoiITR5X1cG7V8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/l5RS63j7ewjDHAKhFoe7BsuW.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bXoJWiko_WXM1rabP-EvFn3WaPE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/7vpAHyQPbbtfY0Q6JCwyjRp3.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kWvu6Bnkk7b5b6IokIxEx5pxHvk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ncpU6YCFKFUxEFl8OOxFQ9TA.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 20% gewijzigd door EagIePower op 05-12-2020 19:42 . Reden: Screenshots bijgevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:42

D4NG3R

kiwi

:)

Vanwaar gebruik je uberhaupt die DP > HDMI adapter? Je GPU heeft natively een HDMI 2.0b aansluiting, en je monitor heeft gewoon een DP aansluiting. Werkt de TV wel wanneer deze direct op de HDMI poort word aangesloten?

[ Voor 20% gewijzigd door D4NG3R op 05-12-2020 19:42 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EagIePower
Die adapter gebruikte ik omdat er maar één HDMI uitgang zit en die gebruik ik voor mijn standaard pc scherm.
En nee, hij werkt ook niet ipv mijn standaard scherm (gelijk van hdmi naar hdmi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:42

D4NG3R

kiwi

:)

EagIePower schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 19:43:
Die adapter gebruikte ik omdat er maar één HDMI uitgang zit en die gebruik ik voor mijn standdard pc scherm.
En nee, hij werkt ook niet ipv mijn standaard scherm (gelijk van hdmi naar hdmi)
Zoals aangegeven heeft jouw monitor gewoon een DP aansluiting, en werd er ook een DP kabel meegeleverd. Adapters als deze wil je zo veel mogelijk ontwijken, maar goed dat is iets voor de volgende keer - als HDMI <> HDMI ook direct niet werkt is er wat anders aan de hand.

Gezien de 2e screenshot: Windows toets + P en dan uitbreiden, momenteel word het beeld gekloond. Dat wil nogal eens problemen opleveren bij schermen met verschillende refreshrates.

Kijkend naar je 3e screenshot draait je monitor overigens ook maar op ~60Hz terwijl deze 75Hz kan doen. (iig via DP, ik heb dezelfde secundaire monitor) :>

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EagIePower
Bedankt voor je reactie!
Normaal ben ik ook niet van de adapters, maar deze had ik op aanraden van een de helpdesk van Nvidia geprobeerd.
Ik heb het beeld ook al proberen te dupliceren, maar dan schuif ik opeens tabbladen op mijn andere scherm waar ik niet meer bij kan, vandaar dat ik hem nu op klonen heb staan :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:35
Toevallig drivers geïnstalleerd voor je TV?

Recent hadden wij een nieuwe TV gehaald en deze pakt HDMI ook niet met de PCs en zelfs met mijn laptop, maar PS4 en Switch deden het direct met diezelfde kabel.

Windows zag ook de TV maar deze toonde geen beeld, na een herstart bood Windows ineens een driver update voor de TV aan en toen deed de boel het wel (gelukkig maar, want die drivers kun je niet van de fabrikant downloaden in ons geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EagIePower
Mijn tv drivers zijn up-to-date en er zijn ook geen andere/ nieuwere updates.
Dus dat is helaas ook niet de oplossing, maar bedankt voor je reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mccAin
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-09 10:44
EagIePower schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 19:38:
Als eerste: Hartelijk bedankt voor jullie reacties! ,maar mijn probleem is nog niet verholpen

Ten tweede heb ik het volgende gedaan Wylana:
- De TV is up-to-date (heb ik vandaag gecontroleerd)
- Op mijn TV is de 1e HDMI/DVI poort ingesteld als PC
- Ik heb alleen een HDMI 2.0 met een converter (zie afbeelding). Voor mijn "pc upgrade" gebruikte ik dezelfde kabel die naar mijn normale beeldscherm gaat (dus zonder converter), maar die doet het ook niet. Het lijkt dus niet te liggen aan de converter.[Afbeelding]
- Resolutie of beeldgrootte aanpassen op de verhelpt het probleem niet (nog steeds geen beeld).
- De E-manual zegt precies de dingen die jij ook al zei ;) en daar kom ik jammer genoeg ook niet verder mee.

Ten derde PigletCNC: mijn "normale" G2460VQ6 beeldscherm (AOC 24 inch beeldscherm) doet het goed, maar mijn tv scherm maakt op een of andere manier geen verbinding.

Overig:
Mijn computer detecteert wel het tweede scherm/tv scherm en ik kan zelfs iets er naar toe verplaatsen als ik de schermen doe uitbreiden, maar ik zie niets ander op mijn tweede scherm dan "geen signaal HDMI1/DVI: PC" (dezelfde poort waar mijn HDMI kabel in zit)
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Misschien heel stom hoor, maar als je nu een vinkje zet voor je TV in de Nvidia applicatie, kun je dan daaronder ook scherm 1 en 2 instellen qua links, rechts en dupliceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EagIePower
Bedankt voor je reactie!

Vandaag (11-12-2020) sluit ik mijn werklaptop aan op mijn tv en mijn tv scherm geeft opeens beeld (gedupliceerd beeld)!
Ik sluit de kabel aan op mijn computer en ben verder gegaan in het Nvidia configuratie scherm (nog bedankt "mccAin" :) ) en ben zover dat mijn computer nu ook beeld geeft.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yxYHIRXeHxoU9fLIAU131QZSFCE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/y5X2kh9cURAdKLz14lLrowW4.png?f=user_large

Maar het beeld is gedupliceerd: zowel in het Nvidia configuratie scherm als via mijn bureaublad kan ik het scherm niet werkend uitbreiden... Het moment dat ik mijn beeld uitbreid (op welke manier dan ook) dan geeft mijn tv "geen signaal" aan.

Weet iemand hoe ik wel werkend mijn scherm zou kunnen uitbreiden of waar dit aan ligt?
Pagina: 1