Is er een manier om wifi netwerk van provider te houden bij installeren mesh netwerk of is er een manier om mijn utp poorten en powerline op hetzelfde netwerk van mesh wifi te krijgen. Ik ben een totale leek als het op zo iets dergelijks uitkomt, mij lijkt het tweede de betere optie maar dan zit ik met twee netwerken of niet?
Extra info:
Wifi bereik op het eerste en tweede verdiep is matig tot slecht dus heb ik een Mesh wifi set aangekocht (Deco M5). Nu begin ik deze in te stellen en vraagt hij mij de naam van mijn nieuw netwerk, nu ik weet helemaal niets van netwerken maar dan zou mijn Tv box, Tv en mijn andere devices die aan utp aangesloten zijn op een ander netwerk zitten. (bvb hue bridge)
Relevante software en hardware die ik gebruik
Proximus modem (bbox-3) en TP-link deco m5 set
:fill(white):strip_exif()/f/image/C0ZG8Miwol6JvMGprOY48RDx.png?f=user_large)
Paars: proximus modem
Rood: Utp naar leefruimte
Groen: Powerline naar bureau boven
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Er is een netwerk switch onderweg (bol.com) en mijn plan was om 1 deco mesh via utp aan de modem te bevestigen, daar een switch aan hangen en daar mijn powerline, hue bridge en utp die naar leefruimte gaat. Maar dan heb ik nog steeds de proximus wifi.
Extra info:
Wifi bereik op het eerste en tweede verdiep is matig tot slecht dus heb ik een Mesh wifi set aangekocht (Deco M5). Nu begin ik deze in te stellen en vraagt hij mij de naam van mijn nieuw netwerk, nu ik weet helemaal niets van netwerken maar dan zou mijn Tv box, Tv en mijn andere devices die aan utp aangesloten zijn op een ander netwerk zitten. (bvb hue bridge)
Relevante software en hardware die ik gebruik
Proximus modem (bbox-3) en TP-link deco m5 set
:fill(white):strip_exif()/f/image/C0ZG8Miwol6JvMGprOY48RDx.png?f=user_large)
Paars: proximus modem
Rood: Utp naar leefruimte
Groen: Powerline naar bureau boven
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Er is een netwerk switch onderweg (bol.com) en mijn plan was om 1 deco mesh via utp aan de modem te bevestigen, daar een switch aan hangen en daar mijn powerline, hue bridge en utp die naar leefruimte gaat. Maar dan heb ik nog steeds de proximus wifi.