Waterkoeling vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022
First of all, please, not UTFS. :P

Ik zou graag willen beginnen met een Aopen HQ08, en er waterkoeling in zetten. Zou wel plezant zijn voor LANparty's, m'n }:O , en UT natuurlijk Maar heb wel enkele vraagjes.

1. Is er plaats voor waterkoeling IN de kast? dus ook voor tank, radiator, etc.

2. Kan je in een gewoon waterkoeling systeem liquid stikstof doen? Zou dat willen flikken eens de palomino in September der aan komt >:)

3. Mijn kast is nu zwart geverfd en het ziet er heel mooi uit... *D Zou ik dat met een HQ08 ook doen?

Any replies would be apreciated.

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:52
1. Hangt er vanaf hoe groot je tank is of die er ook nog in past samen met de rest - waarschijnlijk wel. (Toch ff searchen naar gasten die het al hebben gedaan als ik jou was)

2. Als je dat gaat doen zorg dan voor heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel goede isolatie want als je je pc-tje uitzet gaat het ijs smelten en vocht + pc = kapotte pc (en leg dat maar us uit bij de winkel :) )

3. Als jij dat mooi vindt, doe het dan. Ik zou nie weten waarom het dan niet mooi zou worden. En je kan het altijd nog een andere kleur verven als het toch nie mooi is.

There is no magic.

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

stikstof in een waterkoelingssysteempje? nee..lijkt me niet echt geschikt.
Rubberslangen kunnen er vast en zeker niet tegen, pompje ook niet
ik geloof dat het beste met stikstof ook is om het te laten verdampen op de processor..dan wordt het errug koud

hou het dus gewoon maar bij water

• Mephix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
uhm.. ook met goede isolatie: hoe houden jullie die stikstof vloeibaar? Na verloop van tijd verdampt het toch altijd ? Of is het een kwestie van iedere keer bijvullen oid.

Verwijderd

Of er plaats is ? Of je die kan verven etc.. ?

[topic=169153]

Verwijderd

1) Ik heb de HX08 (da's de HQ08 zonder geil frontje), en daar krijg ik alles in behalve de radiator. Die kast is nogal smal, vandaar.

2) Stikstof kan koelen doordat het verdampt. Tenzij je er een hele dikke compressor tussenzet en zo een superkoelkast maakt, kun je dat uit je hoofd zetten.

3) Tuurlijk, waarom niet?

• Cloontje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-04 09:38

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Ooit gedacht dat stikstof nogal gevaarlijk is? Nee? Goh vandaar die dikke flessen met labels eraan met daarbij DANGER! Nou succes met je stikstof dan he, lekker lannen met een fles van 50 kilo naast je :? GEK!

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022
Op maandag 13 augustus 2001 03:30 schreef Cloontje het volgende:
Ooit gedacht dat stikstof nogal gevaarlijk is? Nee? Goh vandaar die dikke flessen met labels eraan met daarbij DANGER! Nou succes met je stikstof dan he, lekker lannen met een fles van 50 kilo naast je :? GEK!
1. Stikstof is gevaarlijk, maar is wel koud. >:) BTW ik ken iemand die in een bedrijf werkt dat zuurstof/stikstof/C02 enz opslaagt dus een container kan geen probleem zijn.
2. Voor lannen hebbie m'n koffertjuh... :) Stikstof = koud = goed = }:O
3. Fles 50 kilo? kleinere uitvoeringen bestaat ook hoor...
4. Gek? Ik denk het niet. Ik weet best hoe zwaar zo'n ding kan zijn, heb het al eens samen met iemand anders zo'n flessie moeten dragen. |:( BTW: als je die lekkah luchtdicht inpakt moet dat geen probleempje zijn hoor :P

EDIT: koe smiley

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:54
Op maandag 13 augustus 2001 10:04 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:

[..]

1. Stikstof is gevaarlijk, maar is wel koud. >:) BTW ik ken iemand die in een bedrijf werkt dat zuurstof/stikstof/C02 enz opslaagt dus een container kan geen probleem zijn.
2. Voor lannen hebbie m'n koffertjuh... :) Stikstof = koud = goed = }:O
3. Fles 50 kilo? kleinere uitvoeringen bestaat ook hoor...
4. Gek? Ik denk het niet. Ik weet best hoe zwaar zo'n ding kan zijn, heb het al eens samen met iemand anders zo'n flessie moeten dragen. |:( BTW: als je die lekkah luchtdicht inpakt moet dat geen probleempje zijn hoor :P

EDIT: koe smiley
Allemaal leuk en aardig.. (overigens.. Gevaarlijk.. Tja, -200 kan ook best gevaarlijk zijn :) )

Maar het probleem blijft dat stikstof niet bruikbaar is om in een waterkoelingsinstallatie te stoppen.. (deze kan de druk niet aan, zal niet rondpompen, en bovendien heeft het ook geen nut, want vloeibaar stikstof kan niet echt warmte opnemen..)

Wat wel kan is vloeibaar stikstof gewoon in een koker boven de proc gieten.. Laten verdampen, en je hebt een gruwelijk koude proc. Maarja.. Moet je wel genoeg stikstof bijhebben om continu te kunnen werken ;)

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:42
Moet je naast een universiteit of zo gaan wonen, hebben ze vast wel een flinke container stikstof in de grond zitten. Stiekem wat aftappen en voila, een continue supergekoelde proc :).
Pagina: 1