4 K Beeldscherm werkt niet i.c.m. pc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaisdergerman
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21-08 22:01
Beste,

Momenteel werk ik voornamelijk vanuit huis en ipv twee oude schermen heb ik een 4k scherm aangekocht.

Helaas kom ik er achter dat mijn videokaart niet krachtig genoeg is voor 4k. En ik vond twee schermen fijner werken dan nu op 1 scherm met de huidige resolutie 2560x1140

Mijn pc gebruik ik eigenlijk alleen voor mijn werk, mijn huidige pc was hier prima geschikt voor.

Nu vraag ik me af of het mogelijk is om een mijn huidige pc geschikt te maken voor 4k of kan ik beter een geheel nieuwe pc kopen (wat ik wel zonde zou vinden).

Mijn huidige pc is een Acer aspire xc-603

pricewatch: Acer Aspire XC-603 (DT.SUMEH.004)

Als aanvulling:

Ik heb dus een 34 inch 4 k scherm aangekocht. Welke ik momenteel gebruik i.c.m. met mijn aspire pc.

[ Voor 7% gewijzigd door gaisdergerman op 02-12-2020 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:26

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Zou je je wens wellicht wat duidelijker kunnen omschrijven? Wil je 1x 4K scherm, of 2x 4K scherm?
Welk scherm wil je aansluiten, op welke manier, en wat gaat er dan niet goed?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:12

BCC

Heb je hem via HDMI aangesloten? Zo ja, welke HDMI versie heeft die Aspire?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 10:48

EMP

Krulloos!

Wat ik zo snel kan vinden is dat jouw Acer geen PCIe slot intern heeft, dus een andere interne videokaart bijplaatsen is helaas geen optie.

Er zijn wel externe videokaarten, maar je wilt 4K 60Hz aansturen. De externe adapters die ik kan vinden komen maar tot 4K 30 Hz. Ik heb een tijdje op 4K 30Hz gewerkt, en vond dat vervelend werken. Ja, het is 4K, maar het voelt alsof er een vertraging in je muis zit. Niet erg prettig.

Ik zie weinig heil in jouw PC en 4K aansturen. Tijd voor wat anders, een Tweedehandsje of een nieuwe Intel NUC of Asrock Deskmini geven je voor weinig geld de optie om goed 4K te kunnen aansturen.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-10 16:57

Flexx

This side up

Zo te zien heeft de Acer Aspire XC-603 (DT.SUMEH.004) 1x HDMI en 1x VGA.
4K op VGA gaat nooit werken en voor 4K op HDMI heb je HDMI 2.0 nodig.
https://en.wikipedia.org/wiki/HDMI

Acer geeft echter niet op welke HDMI versie er op je computer zit: https://www.acer.com/data.../XC-603/DT.SUMEH.004.html
Kan dan alleen maar gokken dat de HDMI niet het juiste versie is voor 4K.

Aangezien de HDMI direct verbonden is met je CPU en je geen losse videokaart kunt toevoegen denk ik niet dat het mogelijk is ene 4K scherm direct op je Acer aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaisdergerman
Bedankt! Wordt het toch even kijken naar een andere pc :-(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:08
Als je pc alleen voor werk wordt gebruikt, dan zou een vervanging niet perse heel duur hoeven zijn.
Dat houdt dan in, geen games, en zware grafische applicaties.

Dan zou een eerder geupperde NUC prima kunnen zijn voor een upgrade.
Of een goedkope 2e hands pc met de juiste aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaisdergerman
Ga ik naar op zoek!

Ik heb momenteel wifi op de pc wat dan wel weer een vereiste is. Eigenlijk heb ik alleen 4k beeld nodig en een paar usb aansluitingen voor koptelefoon, toetsenbord en muis.
Pagina: 1