ASP.Net MVC Processing van een list (drop zone) op de client

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:47

edeboeck

mie noow noooothing ...

Topicstarter

Context

In een HTML-pagina wil ik een list invoer opbouwen. invoer wordt opgevuld vanuit een "drop zone" waarin de gebruiker simpel een drop kan doen van tekst (meer specifiek een hyperlink) ofwel vanuit ingave in een textbox. Het is de verwachting dat er veel hyperlinks worden ingegeven (vandaar ook het systeem van drag 'n' drop om het werk sneller gedaan te hebben).
Het is de bedoeling dat invoer verwerkt wordt op de server.

Anderzijds is er ook een list uitvoer waarin de verwerkte hyperlinks moeten komen.

Ik heb reeds een Windows Forms-versie van dit programma waar ik multithreaded werk m.b.v. BackgroundWorkers: de ene BackgroundWorker stouwt een queue vol met te verwerken links, een andere verwerkt de links in de queue een voor een.

Doel

Ik wil graag een gelijkaardige versie maken in een website waarbij ik veronderstel dat dit mogelijk moet zijn. Hiervoor is er dus 2 wegs-synchronisatie nodig, lijkt me: de client die nieuwe gegevens in invoer doorstuurt naar de server, waarna de server die in een queue stopt, in invoer de nog te verwerken links plaatst (dat is de inhoud van de queue, dus zou geen probleem mogen zijn) en in uitvoer de reeds verwerkte (dat zou principieel ook niet al te moeilijk mogen zijn als ik daar een list van bijhoudt).

Probleem

Het probleem is dat ik wel wat ervaring met ASP.NET MVC heb, maar dat dat telkens het klassieke scenario was waarin de client een link opvraagt of een form post. Ik heb het gevoel dat hier een en ander vanuit clientside programmatorisch gestuurd moet worden. Als "old-timer" denk ik dan spontaan aan AJAX (niet dat ik daar ooit mee gewerkt heb), maar klopt dat wel?
Daarnaast wil ik bovendien updates van de server naar de client kunnen pushen. Kom ik in dat geval bij SignalR terecht?
Ik wil gerust iets nieuws leren, maar enkel als dat snel kan (zeg maar binnen enkele uren).
De server ondersteunt .NET Framework 4.8, maar dus geen ASP.NET Core.

Vraag

Ik heb vooral nood aan richting, zeg maar de juiste zoektermen.
Heb ik hiervoor SignalR nodig? Is er een andere weg die de voorkeur krijgt gezien de aanwezige ASP.NET MVC-kennis?

thx! _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Socket.io, signalr, allebei prima. Je browser wil niet meer dan 6 requests per bestemming tegelijk openhouden.