Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eef1992
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10-09 10:21
Ik heb recent een HP Envy 15-ep0175nd gekocht. In veel opzichten is het een fantastisch ding en ik vind het scherm echt super.. Maar ik loop tegen een probleem aan.

Als ik op het interne scherm wil gamen, kom ik niet boven de 30 fps, ongeacht de resolutie die ik in stel en de kwaliteitsinstellingen in het spel. Dit gebeurt letterlijk in alle games die ik uitgeprobeerd heb (Shadow of the Tomb Raider, Forza Horizon 4, Far Cry New Dawn, Civ V/Vi, zelfs CS:GO). De grap is dat ik op externe schermen wel hogere fps haal.

Ik zou graag op het interne scherm op Full HD ook gewoon 60 FPS halen. Op het externe scherm op m'n bureau, op 3440 x 1440 haal ik het ook, dus het moet kunnen lijkt me.. Iemand een idee hoe?
...

Windows 10 19041.630
Nvidia Game Ready driver 457.30
Zondag vers geïnstalleerd, games ook zondag geïnstalleerd.

...

Ik heb natuurlijk gezocht naar FPS cap settings overal en nergens, maar die staan overal op unlimited. Het beeldscherm is volgens zowel Windows als Nvidia 60 hz, dus dat is ook niet het probleem.

Om uit te sluiten dat het iets anders is dan alleen het interne scherm heb ik inmiddels met verschillende schermen en spellen uitgeprobeerd wat er gebeurt als ik game op een extern scherm (antwoord: in alle gevallen kom ik boven de 30 fps), en vervolgens als ik niets verander en ga gamen op het interne scherm (lees: alles precies hetzelfde aangesloten, precies dezelfde settings, nog steeds op het lichtnet, nog steeds extern toetsenbord, muis, XBOX controller, luidsprekers, etc. Echt alleen de DP of HDMI kabel eruit getrokken) en dan val ik ineens terug naar 30 fps max, waarbij de laptop dan ook aangeeft dat het percentage gpu gebruik daalt naar <50%.

Verder heb ik ook gezocht naar XBOX DVR instellingen(een van de tips die ik op internet vond..), maar die kan ik nergens vinden..

Ik heb me rot gezocht op Google, ben half Reddit al door geweest, heb gezocht in dit forum.. Maar kom niet tot een oplossing. Heeft iemand van jullie een idee?

Ter illustratie twee screenshots van de resultaten van de interne benchmark tool van Forza Horizon 4. Zie ook de FPS en het GPU gebruik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uKzSa9NiE8_jKmqCKGd8XyifNYQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3lsZfQXFrqh4u90ThjEVffe1.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wo6g5xSpj8NWB1E-ajc3DSawuTY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/T2PZaYoWtbaB2OPdBZljQcVx.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Eef1992 op 01-12-2020 21:37 . Reden: Toevoegen screenshot ]