DAB+ radio die z'n geheugen niet verliest zonder stroom

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jornmiedema
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 26-11-2021
Mijn vraag

Weet of kent iemand een DAB+ radio die werkt op AC stroom, maar niet z'n geheugen/instellingen verliest als deze van de stroom losgekoppeld wordt?

Bij mijn stageadres zijn we op zoek naar radio voor op de werkvloer. Doordat het pand sterkt lijkt op een faraday box en er in het verleden al veel is geprutst met antennes zijn we nu aan het kijken naar een DAB+ radio die via de Wifi z'n signaal krijgt. Mijn baas wil echter dat de radio zijn stroomvoorziening krijgt van hetzelfde lichtnet van de lampen op de werkvloer. Dit wil hij zodat hij aan het einde van de dag met één druk op de knop de lampen + de radio uit kan zetten. Nu is het echter zo dat de meeste radio's teruggaan naar hun standaard instellingen als ze van het lichtnet afgehaald worden doordat hun geheugen gewist wordt. We schieten het doel voorbij op het moment dat er wel elke ochtend weer iemand bezig moet om de radio op het goede station in te stellen.

Ik ben al even rond wezen kijken bij de groter webshops, maar kon zo snel geen informatie vinden bij de productomschrijvingen hierover.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:14
Ik heb nog nooit gehoord van een (niet auto-)radio die zijn instellingen verliest als de stekker eruit gaat :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Down Under
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 09:30
jornmiedema schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:19:
Doordat het pand sterkt lijkt op een faraday box en er in het verleden al veel is geprutst met antennes zijn we nu aan het kijken naar een DAB+ radio die via de Wifi z'n signaal krijgt.
Dab+ radio heeft dan ook geen zin. Wat je zoekt is een internetradio. Stroomloos verliezen na ze een bepaalde tijd toch de instellingen. Misschien moet je kijken naar een radio die je aansluit op een losse versterker. Radio kan dan aanblijven en de versterker schakel je op de lichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinales
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-05 08:34
Sonos box(en) plaatsen. Werkt via netwerkkabel en/of wifi. Heeft binnen haar software omgeving mogelijkheid voor luisteren naar radio en je kunt er muziek naartoe streamen via bijv spotify.
https://www.sonos.com/nl-nl/sonos-radio.

Je kunt er evt nog voor kiezen om een ipad op te hangen aan de muur zodat iedereen van daaruit kan streamen naar sonos.

mogelijkheden genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jornmiedema
Down Under schreef op woensdag 2 december 2020 @ 06:06:
[...]

Dab+ radio heeft dan ook geen zin. Wat je zoekt is een internetradio. Stroomloos verliezen na ze een bepaalde tijd toch de instellingen. Misschien moet je kijken naar een radio die je aansluit op een losse versterker. Radio kan dan aanblijven en de versterker schakel je op de lichten.
Een internetradio is inderdaad wat ik zoek! Ik was in de veronderstelling dat deze twee hetzelfde waren, bedankt.

Ik denk dat het idee van de losse versterker wel kan gaan werken! Ik zal het eens overleggen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jornmiedema
Vinales schreef op woensdag 2 december 2020 @ 06:40:
Sonos box(en) plaatsen. Werkt via netwerkkabel en/of wifi. Heeft binnen haar software omgeving mogelijkheid voor luisteren naar radio en je kunt er muziek naartoe streamen via bijv spotify.
https://www.sonos.com/nl-nl/sonos-radio.

Je kunt er evt nog voor kiezen om een ipad op te hangen aan de muur zodat iedereen van daaruit kan streamen naar sonos.

mogelijkheden genoeg.
Zoiets had ik ook al geopperd, maar mijn baas wil juist geen extra handelingen bij het opstarten of afsluiten. Hij wil met 1 druk op de knop de lichten en de radio aan en uit kunnen zetten. Op deze manier zal er nog steeds apart de Sonos aangeslingerd worden lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinales
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-05 08:34
Haal gewoon zo’n setje en na 1 week zijn ze eraan verslingerd. Succes!
Pagina: 1