DDR + Raid

Pagina: 1
Acties:

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
Ik ben op zoek naar een mobo dat raid en ddr heeft; na een middagje zoeken heb ik pas 6 bordjes gevonden die dit ondersteunen ...

- Abit KG7-RAID (~550.-)
- Biostar M7MIA (niet in Pricewatch)
- Epox 8K7A+ (~450.-)
- Gigabyte GA-7DXR (~475.-)
- Iwill KA266-R (~375.-)
- MSI K7T266 Pro RAID (~450.-)

Zijn er nog meer mobo's?

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
asus heeft ook zo'n bordje

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Kroetsjov
  • Niet online
(overleden)
asus heeft ook zo'n bordje
Welk bordje? Ik heb de site van asus bekeken, maar heb er geen gevonden die raid en ddr ondersteund :?

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• Starbolt
  • Nu online
thedolf bedoelde waarschijnlijk de asus a7m266 maar die heeft geen raid.

Toevallig ben ik van plan om een mobo met raid en ddr te kopen. De Abit KG7 en Gigabyte GA-7DXR lijken mij een goede keus.
Een korte vergelijking:

-De KG7 heeft 6 PCI sloten en de 7DXR "maar" 5
-De KG7 heeft plaats voor 4 registered ddr reepjes of 2 normale ddr reepjes, en de 7DXR kan 3 normale ddr reepjes tegelijkertijd gebruiken
-De lay-out van de 7DXR is veel logischer dan die van de KG7
-Met de KG7 is overclocken makkelijker omdat alles in BIOS ingesteld kan worden, en bij de 7DXR kan alleen de fsb in bios en de rest dmv jumpers op het bord zelf
-In benchmarks is de 7DXR erg snel en meestal ietsje sneller dan de KG7

Verder nog wat linkjes:
http://www6.tomshardware.com/mainboard/01q3/010806/amd_760-02.html
http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=171&page=4

Verwijderd

KG7: de registered reepjes werken altijd met zijn 4-en, goede normale DDR reepjes (bv crucial) werken ook met zijn 4-tjes.

• Kroetsjov
  • Niet online
(overleden)
hmmm ... niemand? :?

Zijn deze 5 momenteel de enige mobo's die raid & ddr ondersteunen?

Verwijderd

Iwill KA266-R

www.iwill.net

Verwijderd

Is dat dan eigenlijk niet genoeg?
Ikzelf heb dat Gigabyte bordje en ben er erg tevreden over.
Over de Abit hoor ik ook alleen maar goeie verhalen.
Het lijkt mij dat je alle keuzes hebt die je nodig hebt.

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:26

Convoy

g44p

'k zou lekker voor de epox gaan, echt een prima boardje :9~

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
hmm, w'rom niet voor die MSI dan? die komt er bij hardwareinfo.net als best uit de test. of ben ik nou gek?

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• Kroetsjov
  • Niet online
(overleden)
Het lijkt mij dat je alle keuzes hebt die je nodig hebt.
ik wilde er gewoon 'zeker' van zijn dat ik alle bordjes die dit ondersteunen op een rijtje heb staan ... Die I-Will had ik nog niet gevonden; maar valt snel af door de ALiMagik chipset.

Ik heb nu (een kaduuke) Epox; geheel mijn eigen schuld; maar ik hoef niet nog een keer zo'n bord (ik moet er aanpassingen op maken om mijn waterkoeling op te monteren en daarmee heb ik 'm gesloopt); ik heb er denk ik 2 maandjes mee gedraaid, verder een prima bordje.

Mijn keuze is eigenlijk op die Abit gevallen, alleen ik kan geen winkel in de buurt vinden die er nog 1 op voorraad heeft (maarja 't is maandag, morgen heb ik misschien meer suc6)

En deze vraag zal wel vaker gesteld worden aangezien DDR nu ook zo in prijs is gedaald; dus het kan geen kwaad om alle bordjes in 1 lijstje te hebben :)

Pagina: 1