Fanatec Clubsport pedals: extra opties nodig?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kontroll
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-09 09:51
Ik race momenteel met een Thrustmaster TMX (gemonteerd op een Playseat Challenge).

Ik zou echter stapsgewijs willen upgraden richting Fanatec Clubsport, en hierbij beginnen met de pedalen: de ClubSport Pedals V3

Via de Fanatec website kan je daar nog twee opties aan toevoegen, waarbij ik een beetje verloren ben wat dit precies doet:
  • Damper kit
  • Brake performance kit
Kan ik gewoon starten met de 'basis', of raden jullie ineens één van beide upgrades aan?
Zo ja, waarom?

Ter info: ik speel momenteel vooral F1 2020, maar daarnaast nog WRC, Dirt Rally 2.0, Raceroom & Project Cars 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieHifi
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 20:47
Ik zou eerst de pedalen eens gebruiken. Op basis van je ervaringen kun je nagaan of je de upgrades nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 16:30
Ik heb de pedalen en kan bevestigen dat ze prima zijn zonder modificaties.
Zeker gezien de games die je speelt.

Pas voor echt zware simwerk zou je nog een mod kunnen overwegen, maar het is een uitermate goede pedalenset straight out of the box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:55
Zoals hierboven ook al aangegeven wordt, probeer eerst even out of the box.

De brake performance kit geeft je (aanpasbaar) "harder" rempedaal, en daardoor wat minder travel van het pedaal om dezelfde remkracht te bereiken (en dus kan je wat sneller reageren wat weer je rondetijden ten gunste komt). Veel gebruikers vinden dit wel een echte upgrade-must, maar ook hier niet iedereen dus.

De damperkit is een iets ander verhaal, en past wat meer het gevoel van het pedaal aan. Je kan m monteren op het rempedaal of op het gaspedaal. Ook hiervoor geldt dat je ervan moet houden. De meeste mensen vinden het op het gaspedaal eerder vervelend dan plezierig, en bij de rem zijn de meningen wat meer verdeeld. Ook dat is een kwestie van proberen dus wat je bevalt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kontroll
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-09 09:51
ok
bedankt voor de reacties

Beginnen met wat er out of the box aanwezig is lijkt inderdaad de beste optie.
De damperkit is sowieso erg duur en dus blijkbaar absoluut niet voor iedereen.
De brake performance kit kan ik later overwegen, als ik vind dat mijn rempedaal teveel travel heeft.

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 21:49
Ik heb de V3 met de bpk. Eerst 2 weken zonder bpk gereden. Gaat prima. Maar met bpk is toch lekkerder. Dat hardere rempedaal voelt echter.

En voor 30 Euro zou ik hem meteen mee laten komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:55
MarcoM schreef op donderdag 10 december 2020 @ 08:51:
Ik heb de V3 met de bpk. Eerst 2 weken zonder bpk gereden. Gaat prima. Maar met bpk is toch lekkerder. Dat hardere rempedaal voelt echter.

En voor 30 Euro zou ik hem meteen mee laten komen.
Of het echter voelt, vind ik toch wel (sterk) afhankelijk van wat je precies ermee doet. Een rondje Eurotruck Simulator met een knoeperd hard rempedaal slaat ook de plank flink mis natuurlijk

iRacing Profiel

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 21:49
kroegtijger schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:54:
[...]

Of het echter voelt, vind ik toch wel (sterk) afhankelijk van wat je precies ermee doet. Een rondje Eurotruck Simulator met een knoeperd hard rempedaal slaat ook de plank flink mis natuurlijk
Daar heb je helemaal gelijk in!

Ik heb dan ook niet voor de hardste optie gekozen. Meer naar de zachte kant, zeg maar ietsje harder dan zonder de bpk. Na 2 x dat ding installeren was ik er wel tevreden over (en ook klaar mee ;)
Pagina: 1