Ik heb me net de HPE Aruba AP22 aangeschaft en vond de verbinding van het toestel bijzonder slecht t.o.v. mijn Asus AC router. Ik las dat ik WPA3, WiFi6 en Bridge al mag vergeten, dit is een bug waar ze aan werken, maar ondanks die aanpassingen was de verbinding slecht.
De testen doe ik met iPerf en een iPhone XR, iPad Air 4 en de iMac op LAN.
HPE support was in gebrekkig Engels, echt bijzonder moeilijk, maar ze hebben via een Zoom call het probleem toch opgelost (met ssh op mijn iMac). Nu werkt hij even snel als mijn Asus, bereik nog niet zo goed als de asus
.
Ik heb het gevolgd:
Volgens hem is alle standaard, maar dan voor 1AP. Configuratie zal behouden blijven bij reboot, over firmware/software updates kreeg ik geen antwoord. Als ik een 2de AP zou kopen, zal er ook geen probleem zijn, "de software zorgt ervoor".
De uitleg die ik achteraf via mail kreeg:
De testen doe ik met iPerf en een iPhone XR, iPad Air 4 en de iMac op LAN.
HPE support was in gebrekkig Engels, echt bijzonder moeilijk, maar ze hebben via een Zoom call het probleem toch opgelost (met ssh op mijn iMac). Nu werkt hij even snel als mijn Asus, bereik nog niet zo goed als de asus

Ik heb het gevolgd:
- hij zette een 5GHz radio kanaal uit (149)
- hij zette de max tx power op 64
- hij zette de max tx power op 128
- dat 5GHz kanaal heeft hij terug aan gezet (149)
Volgens hem is alle standaard, maar dan voor 1AP. Configuratie zal behouden blijven bij reboot, over firmware/software updates kreeg ik geen antwoord. Als ik een 2de AP zou kopen, zal er ook geen probleem zijn, "de software zorgt ervoor".
De uitleg die ik achteraf via mail kreeg:
- Network setup consists of one AP-22 connected in private mode
- As informed, the clients are receiving less coverage from the AP and they are getting less speed
- Checked the current power level that the AP is broadcasting
- Changed the channel of the AP
- Assigned the static power to the AP, the EIRP of the AP got increased
- Checked the signal coverage and speed of the clients
- The speed and signal coverage of the AP had got increased.