Thunderbird kan geen berichten ontvangen Gmail probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-10 15:25
Ik kan opeens in TB geen gmail berichten meer ontvangen, het 'bijwerk-cirkeltje' bleef maar ronddraaien links bovenin. Toen heb ik het gmail account verwijdert en opnieuw proberen toe te voegen.
Toen kreeg ik de melding:

Aanmelden bij server is niet mogelijk. Waarschijnlijk een onjuist configuratie, gebruikersnaam of wachtwoord.

Ik kan er via de browser wel in komen, dus gebruikers en wachtwoord zijn oke. Ook heb ik gecheckt of "toestaan in veilige apps" is ingeschakeld, dit was zo. Imap stond in gmail uitgeschakeld, dit heb ik weer ingeschakeld. Maar niks wil helpen helaas. Alle poorten etc staan goed.
Ik las ook nog iets over het TLS-protocol, maar dit heb ik nog niet geprobeerd, omdat ik me niet kan voorstellen dat google nog op lage versies hiervan draait. EDIT: Dit heb ik inmiddels geprobeerd, maar gaf ook geen oplossing.

Thunderbird opnieuw installeren heb ik ook niet gedaan omdat ik niet verwacht dat dit gaat helpen.
Addons zijn ook niet geinstalleerd.

Heeft iemand toevallig hetzelfde probleem of een oplossing?

[ Voor 3% gewijzigd door Blueflame_Core op 01-12-2020 12:11 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Blueflame_Core schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:41:
Ik kan opeens in TB geen gmail berichten meer ontvangen, het 'bijwerk-cirkeltje' bleef maar ronddraaien links bovenin. Toen heb ik het gmail account verwijdert en opnieuw proberen toe te voegen.
Toen kreeg ik de melding:

Aanmelden bij server is niet mogelijk. Waarschijnlijk een onjuist configuratie, gebruikersnaam of wachtwoord.

Ik kan er via de browser wel in komen, dus gebruikers en wachtwoord zijn oke. Ook heb ik gecheckt of "toestaan in veilige apps" is ingeschakeld, dit was zo. Imap stond in gmail uitgeschakeld, dit heb ik weer ingeschakeld. Maar niks wil helpen helaas. Alle poorten etc staan goed.
Ik las ook nog iets over het TLS-protocol, maar dit heb ik nog niet geprobeerd, omdat ik me niet kan voorstellen dat google nog op lage versies hiervan draait.

Thunderbird opnieuw installeren heb ik ook niet gedaan omdat ik niet verwacht dat dit gaat helpen.
Addons zijn ook niet geinstalleerd.

Heeft iemand toevallig hetzelfde probleem of een oplossing?
Er lopen nog 2 topics over dit. waarvan Thunderbird [78.5] verstuurt geen emails meer

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 01-12-2020 11:44 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Als je op die van ManS-H en Polarlander doelt, die vond ik net wat anders. De ene kan niet versturen en de ander had alle accounts op slot. Mocht je andere topics bedoelen deel ze dan maar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Heb het opgelost, door toch TB opnieuw te installeren. Wel eerst even in appdata de hele map van TB verwijderen anders is die nog niet helemaal weg.