Heeft iemand ervaring met het overzetten van Microsoft Authenticator op Android naar iOS? Heb zelf al wat lopen Googlen maar tot nu toe niks concreets kunnen vinden. Op Android maakte hij standaard een back-up naar de persoonlijk ingestelde email, op iOS kan hij daarom geen back-up vinden in iCloud, wat resulteert in het niet kunnen instellen van een back-up. Het lijkt er op dat ik alle 2-factor-authentication opnieuw in moet stellen.
Vraag
Alle reacties
Ik gebruikte Google Authenticator destijds. Best onhandig toen mijn oude telefoon stuk ging. Gelukkig kon ik hem nog bedienen, dus overal 2FA uit en opnieuw aangezet met mijn nieuwe toestel loste het toen op. Ik gebruik er tegenwoordig gewoon 1password voor (daarin kun je ook die OTP's doen), dus hopelijk ben ik van dat gedoe verlost.PepieMax schreef op maandag 30 november 2020 @ 17:55:
Heeft iemand ervaring met het overzetten van Microsoft Authenticator op Android naar iOS? Heb zelf al wat lopen Googlen maar tot nu toe niks concreets kunnen vinden. Op Android maakte hij standaard een back-up naar de persoonlijk ingestelde email, op iOS kan hij daarom geen back-up vinden in iCloud, wat resulteert in het niet kunnen instellen van een back-up. Het lijkt er op dat ik alle 2-factor-authentication opnieuw in moet stellen.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Als Microsoft Authenticator net als Google Authenticator een sqlite database gebruikt*, dan kan je vrij eenvoudig de secrets uitlezen en nieuwe qr-codes genereren. Die qr-codes kan je dan weer makkelijk scannen met je iPhone.PepieMax schreef op maandag 30 november 2020 @ 17:55:
* Ik weet niet of Google Authenticator nog steeds gebruik maakt van een makkelijk te lezen sqlite database, maar dit is mij een jaar geleden ofzo gelukt.
@PepieMax en wellicht ook voor @BeQuietAndDrive tip voor de Authenticators; gebruik Step Two. Eenvoudig in de cloud opslaan. Dit is voor mij de enige Authenticator die ik gebruik sinds ik mijn telefoon ook een keer opnieuw moest inrichten en alles codes opnieuw kon toevoegen
©2004
Thanks. Die van 1password werkt in elk geval op meerdere devices, dus die lijkt me niet device afhankelijk.hk12nl schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:28:
@PepieMax en wellicht ook voor @BeQuietAndDrive tip voor de Authenticators; gebruik Step Two. Eenvoudig in de cloud opslaan. Dit is voor mij de enige Authenticator die ik gebruik sinds ik mijn telefoon ook een keer opnieuw moest inrichten en alles codes opnieuw kon toevoegen
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Bovenstaande reacties zijn afgesplits van [iPhone 12 (mini, Pro, Pro Max)] Ervaringen & Discussie, aangezien het weinig met de iPhone 12 zelf te maken heeft
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Kun je niet gewoon het microsoft account koppelen in de IOS app zodat hij alles overzet? Zo heb ik alles naar een nieuwe telefoon overgezet alhoewel dit wel android naar android was. Het lijkt me dat dit ook mogelijk moet zijn in de IOS app.PepieMax schreef op maandag 30 november 2020 @ 17:55:
-Te huur
Pagina: 1