DRAM Led brandt rood op B450 Tomahawk Max!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zodzeh
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-09 20:37
Geachte tweakers,

Al enige tijd beschik ik over mijn zelf gemaakte PC (zeker 6 maanden). Gisteren tijdens het gamen sloot mijn pc onverhoopt af en gaat sinds dien niet meer aan. Het DRAM lampje op mijn moederbord brandt rood. Het gaat om de volgende specs:

Mainboard: MSI B450 Tomahawk Max
Processor: AMD Ryzen 3600X
GPU: MSI GeForce RTX 2070
Geheugen: G.Skill DDR4 Trident-Z 2x 8GB 3600Mhz

Ik heb van alles geprobeerd. RAM kaarten verwisseld, 1 stuk gebruikt, processor opnieuw schoongemaakt etc. etc. Veel op het internet gezocht (waar zij adviseerde je schroeven iets losser te doen wat hielp) maar niets helpt tot nu toe. Ik ben radeloos. Het enige wat ik nog kan toevoegen dat ik zie dat mijn RAM Kaarten niet meer oplichten (zit led verlichting in).

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Groetjes,
Quincy

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Welke voeding heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zodzeh
@Uszka ik heb de Corsair RM650x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
Onwaarschijnlijk dat die de oorzaak is.

Je zou een biosreset van het moederbord kunnen doen. CMOS batterij eruit voor een seconde of 10 of de clr_cmos jumpers kortsluiten met een schroevendraaier.

RAM testen in een ander systeem, van een vriend/kennis oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zodzeh
@Uszka Ik heb de RAMS getest en die doen het in een ander systeem. Batterij er ook uitgehaald dus ik ga ik er van uit dat dit niet het probleem zal zijn. Wat ik sowieso raar vind is dat hij het al die tijd naar behoren heeft gedaan, nooit problemen en dergelijke. Nu in één keer tijdens het gamen was het letterlijk game over. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik dan opnieuw de BIOS moet flashen of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:50

heuveltje

KoelkastFilosoof

zodzeh schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:19:
@Uszka Ik heb de RAMS getest en die doen het in een ander systeem. Batterij er ook uitgehaald dus ik ga ik er van uit dat dit niet het probleem zal zijn. Wat ik sowieso raar vind is dat hij het al die tijd naar behoren heeft gedaan, nooit problemen en dergelijke. Nu in één keer tijdens het gamen was het letterlijk game over. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik dan opnieuw de BIOS moet flashen of iets.
Als je met DRAM led., de EZ debug led bedoelt. en het geheugen in een ander systeem wel wel
Dan klinkt alsof je mobo overleden is. Maar het zou ook nog steeds een cpu of psu probleem kunnen zijn.

Helaas is dat alleen met zekerheid te checken door alle overige componenten op een andere mobo te testen.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
Biosreset is geen flash. Met een reset worden de default settings geladen.

Lijkt op een dood moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zodzeh
Ik vrees er ook voor. Nieuwe bestellen word het dan maar. Pijnlijk zo voor de kerst haha. Thanks voor het helpen iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Nu online
Je garantie neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsvdb01
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-01-2024
zodzeh schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:26:
Ik vrees er ook voor. Nieuwe bestellen word het dan maar. Pijnlijk zo voor de kerst haha. Thanks voor het helpen iedereen.
Hi ik ervaar nu precies hetzelfde probleem, heeft een nieuw moederbord dit probleem toen verholpen?
Pagina: 1