Geen geluid bij een x264 aflevering

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skylge40
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19-02-2024
Mijn vraag
...
Sinds kort in bezit van de EM7680. Daarvoor had ik de EM7285
Op de aangesloten externe HDD staat o.a een serie van 6 afleveringen in formaat x264.
Als ik de delen 1 TM 3 afspeel via de EM 7680 zie ik wel beeld en ondertiteling, maar hoor ik geen geluid.
Bij de afleveringen 4 TM 6 heb ik zowel beeld, ondrrtiteling als geluid.

Op de EM7680 staat de software versie 8.2.5
Deze onlangs geüpdate naar versie 9.0.5 maar bij die versie werkte de afstandsbediening erg slecht.
Derhalve versie 8.2.5 via micro SD kaartje terug gezet.

Het vreemde is echter dat als ik mijn oude EM7285 weer aansluit en die serie afspeel, ik bij alle afleveringen zowel beeld, ondertiteling als geluid heb. Het ligt dus niet aan de opnames maar echt aan de EM7680.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Waar is hij op aangesloten, een geluidsinstallatie of de tv? En hoe staan de geluidsinstellingen? Ik gok dat de ene passthrough aan heeft staan en de ander niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skylge40
Er loopt een HDMI kabel van de EM7680 naar de Harman Kardon receiver/versterker en van de receiver een HDMI kabel naar de Samsung TV.

Zo zat het ook bij de EM7285.
Zowel bij de EM 7680 als bij Em7285 krijg ik overal geluid bij, behalve bij die ene serie, waarbij dus WEL geluid bij de EM7285, maar niet bij de EM7680

Ik heb die serie nog eens opnieuw gedownload, ( dit keer bij een andere aanbieder ,) en afgespeeld via de EM7680. Nog steeds hetzelfde euvel. De EM7285 speelt de serie wel goed af, de em7680 laat wederom geen geluid horen bij de 1e drie afleveringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skylge40
Had deze klacht ook aangemeld bij Eminent Support.
Vandaag bericht van Eminent support, waarin zij mij vroegen één van die afleveringen zonder geluid naar hen toe te sturen via WeTransfer.

Aldus gedaan. Krijg binnen een paar dagen een reactie van Eminent.
Even afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppelmr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-07-2024
Bij jou het probleem nog opgelost ?

Hier hetzelfde euvel met laatste updates ( moet echt een warme reset geven en dan is het weer goed)

Rene