Data van een tabel importeren naar een andere tabel in sql

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -marvin
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-12-2020
Hallo,

Ik ben opzoek naar een manier om gegevens van 1 tabel naar een ander tabel te kopiëren, alleen dan wel de juiste gegevens bij je juiste klant.

Ik heb het onderstaande geprobeerd, alleen dan worden street, postcode en city pas na alle klantgegevens gezet, alleen ik wil graag de straat enz. naast de bij behorende klant.

INSERT INTO food_point (street, postcode, city)
SELECT street, postcode, city FROM wp_bookly_customers;

Weet iemand wat ik verkeerd doe of heeft iemand een andere oplossing?

Alvast bedankt,

Marvin

[ Voor 17% gewijzigd door -marvin op 01-12-2020 10:12 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijmen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-07 13:16
Wat verschijnt er dan _wel_ in je food_points tabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -marvin
Heb net mijn bericht aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jammo
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13:00
Wat is de koppeling tussen adressen en klanten?

Het enige wat je hier doet is een straat / postcode / stad uit wp_bookly_customers 'kopieren' naar de food_point tabel.
Hier staat dus niks genoemd over klanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -marvin
Ik weet dus niet hoe ik straat, postcode, stad uit wp_bookly_customers in food_point krijg achter de klant gegevens.

Ik heb wel al de columns voor postcode enz. staan, maar dus geen idee hoe ik dat van bookly naar foodpoint krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom wil je de data kopieren? Als het in twee aparte tabellen staat lijkt een join mij veel praktischer, dan zit je geen data te dupliceren.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -marvin
Bedoel je dat ik dan bookly in food_point moet laat joinen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jammo
Wat is de relatie tussen die adressen die je noemt en klant gegevens?
En wat is je uiteindelijke doel?

Als jij 'iets' wilt laten zien dat gecombineerd uit die 2 tabellen komt, dan kun je joinen.
Wil je bijvoorbeeld data uit een oud naar een nieuw systeem migreren, dan kan het best zijn dat je iets wil kopieren

Maar sowieso, als je de adressen wilt koppelen aan klant gegevens, dan zul je de relatie moeten benoemen.
(verder ken ik bookly en food_point niet en ik weet dus ook niet hoe je datamodel er uit ziet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -marvin
Het is een systeem voor in een keuken van een restaurant van afhaal tapas.

De klant kan bestellen via de website, kiest een tijd en haalt het af.

Als de klant zijn gegevens invult komen die in wp_bookly_customers terrecht.
Daar komen alle gegevens.

Dan heb ik dat systeem voor in de keuken, zodat ze op een makkelijke manier kunnen bereiden enz.

In dat systeem komen alleen de naam, telefoon nummer en email, alleen ik wil daar ook het adres enz. bij hebben.

Dus als ik met een join de straat, postcode en plaats uit bookly kan krijgen en achter de klantgegevens in food_point kan krijgen zou dat perfect zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je moet daarvoor denk ik iets meer duidelijkheid geven over wat je precies hebt. Je hebt het nu over twee systemen, hebben die elk hun eigen data systeem of zit er een gedeelde database achter?

In principe vult de klant alle gegevens in via de website, dat komt in een database te staan. Het enige wat je dan in de keuken nodig hebt is een query die alle ingevulde data kan verzamelen en op de juiste manier kan weergeven.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -marvin
Er is 1 database met verschillende table's waaronder food_point en wp_bookly_customers

food_point is voor de keuken. Daarin komen klant gegevens, wat er besteld is, en een aantal knoppen voor de koks.

Dan heb je wp_bookly_customers, en daarin komen alle klanten de bestellen, met naam, adres enz.

Nu staan er in foodpoint alleen de naam, email en telefoon nummer, alleen hier moeten ook het adres, postcode en plaats in komen.

Nu ben ik opzoek naar een manier om die uit wp_bookly te krijgen en in food_point te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -marvin
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lAfEQBWDtniBFhqNY3fpx7Tw8EE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/24GZPT4wvWL5aYKZGlouseXd.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is 1 stukje van het foodpoint systeem.

Onder de blauwe strepen staan de naam, mail en telefoon nummer.
Alleen daaronder wil ik dus de postcode, plaats en straat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jammo
Maar je gebruikt nu 2 systemen draaien? Want ander zou je de gegevens niet dubbel in food_point en wp_bookly_customers hebben staan?

Waarschijnlijk kun je dan ook niet heel simpel zorgen dat je de data uit wp_bookly_customers gebruikt en niet uit food_point?

Waarschijnlijk is er ook geen relatie tussen die twee tabellen dus kun je nergens mee joinen..

Hoe komen die gegevens in de tabel food_point terecht? En kun je dat niet aanpassen zodat daar gelijk alle gegevens worden toegevoegd inplaats van de helft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -marvin
Het draait allemaal om het foodpoint systeem, alleen de klant gegevens worden ook nog extra opgeslagen in wp_bookly.
Hier onder staat een deel van alle tabellen. Met blauw omcirkeld foodpoint en rood bookly.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2HIvg0ifj5vi5v2YJQr9XYpNJP8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Y8locW2ZF4ijoAA9GkMZQleY.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-08 09:27
-marvin schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:06:
Het draait allemaal om het foodpoint systeem, alleen de klant gegevens worden ook nog extra opgeslagen in wp_bookly.
Hier onder staat een deel van alle tabellen. Met blauw omcirkeld foodpoint en rood bookly.
[Afbeelding]
Laat dan op zijn minst de tabelstructuur zien. Aan namen hebben we hier niets, de glazen bol werkt niet. 8)7

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -marvin
De foto hieronder is het bookly tabel, hier staan dus wel de straat naam etc ingevuld.

....

En de foto hieronder is het foodpoint tabel en daar komen de straat naam etc niet in.

.....

[ Voor 78% gewijzigd door Creepy op 01-12-2020 13:57 . Reden: Namen e.d. weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:54
Let je wel even op eventuele persoonsgegevens die je post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -marvin
Ja ik kom er net achter dat ik de onderste niet door gestreept heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathor
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-06 20:47
Kun je hem niet joinen op emailadres dan?

Dus:

INSERT INTO food_point fp (street, postcode, city)
SELECT street, postcode, city FROM wp_bookly_customers bc
WHERE bc.email = fp.email

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
Hathor schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:15:

Dus:

enige nadeel is dat wanneer er een nieuwe bestelling komt op hetzelfde mailadres maar een ander adres, dat hij het eerste adres pakt.

@-marvin Wat zorgt ervoor dat deze tabellen gevuld worden? Want het beste is om dit direct te doen bij bestelling en niet achteraf

[ Voor 12% gewijzigd door CyPh op 01-12-2020 12:18 ]

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathor
True, maar dat heb je denk bij alle gegevens die daar staan. Zit verder niet veel unieks om op te joinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -marvin
Is er niet een andere optie om de straat etc. uit bookly te krijgen en in foodpoint te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:53
Als je toch er aan gaat sleutelen, kun je dan niet ook nog een extra tabelletje maken om een bestelling_id en een klant_id op te slaan?
Dan kun je aan de hand daarvan met een simpele join vrij eenvoudig de juiste gegevens ophalen.

Als je het doet, doe het dan goed...
Hoef je ook niks aan die andere tabellen aan te passen, alleen een tabelletje toevoegen waarin dus 2 IDs komen te staan.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jammo
-marvin schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:19:
Is er niet een andere optie om de straat etc. uit bookly te krijgen en in foodpoint te zetten?
Het lijkt mij het makkelijkste om er voor te zorgen dat de gegevens in 1x goed worden toegevoegd.
Met de gegevens die je nu hebt heb je niks unieks om mee te joinen en kun je dus niet op een betrouwbare manier die gegevens aan elkaar koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -marvin
jammo schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:22:
[...]

Het lijkt mij het makkelijkste om er voor te zorgen dat de gegevens in 1x goed worden toegevoegd.
Met de gegevens die je nu hebt heb je niks unieks om mee te joinen en kun je dus niet op een betrouwbare manier die gegevens aan elkaar koppelen.
Dus dan zou ik het foodpoint systeem de gegevens uit bookly moeten laten halen ipv een aparte tabel voor foodpoint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
-marvin schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:23:
[...]

Dus dan zou ik het foodpoint systeem de gegevens uit bookly moeten laten halen ipv een aparte tabel voor foodpoint.
Het is altijd beter om data uit 1 tabel te halen, ipv dubbele data te gebruiken

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -marvin
Dat zou wel een optie zijn, alleen dan zit ik met het systeem erachter.

Er zijn een aantal 'knoppen' die de kleur veranderen van de bestelling zodat de koks van elkaar weten wie wat heeft gedaan. Dit word gedaan met een status.

Als ik dan alles uit bookly wil halen moet ik daar het hele systeem in bouwen, niet dat dat erg is maar ik was aan het kijken of het niet met een makkelijke oplossing kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jammo
Een goed datamodel dat past bij wat je wil is sowieso het beste, maar dan moet het systeem daaromheen ook zo werken.

Voor de 'makkelijkste' oplossing moet je kijken waar de foodpoint gegevens worden toegevoegd, op die plek moet je er dan voor zorgen dat alle data die je nodig hebt wordt toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -marvin
jammo schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:32:
Een goed datamodel dat past bij wat je wil is sowieso het beste, maar dan moet het systeem daaromheen ook zo werken.

Voor de 'makkelijkste' oplossing moet je kijken waar de foodpoint gegevens worden toegevoegd, op die plek moet je er dan voor zorgen dat alle data die je nodig hebt wordt toegevoegd.
Hoe bedoel je, waar de foodpoint gegevens worden toegevoegd.

Ik heb het gevoel dat de foodpoint tabel de naam etc. wel uit een andere tabel haalt, en dit kan alleen wp_bookly_customers zijn. Maar ik snap niet waarom hij de rest er dan niet uit haalt, en ik ben nog niet zo heel lang bezig met sql en php, dus daarom dat ik ook zoveel vraag.

Is er een manier om te zien waar foodpoint zijn gegevens weg haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:00
-marvin schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:35:
[...]
....
Is er een manier om te zien waar foodpoint zijn gegevens weg haalt?
Ja zoeken in de code. Via de veldnamen of tabelnamen kun je vast wel iets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
de broncodes bekijken van de scripts. Dat is voor ons niet in te zien, tenzij iemand dezelfde constructie ooit gemaakt heeft.

https://www.phphulp.nl/ph...php-on-line-147/103706/2/
Ben jij dat? Misschien anders even navragen bij degene die de code überhaupt heeft gemaakt? Ergens in de broncodes staat een INSERT naar de foodpoint tabel(len), daar moet je zijn iig.

Je vraagt nu aan ons waar jij moet zoeken in een zelfgemaakt script, dat is glazenbol-werk

[ Voor 9% gewijzigd door CyPh op 01-12-2020 12:44 ]

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -marvin
CyPh schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:44:
de broncodes bekijken van de scripts. Dat is voor ons niet in te zien, tenzij iemand dezelfde constructie ooit gemaakt heeft.

https://www.phphulp.nl/ph...php-on-line-147/103706/2/
Ben jij dat? Misschien anders even navragen bij degene die de code überhaupt heeft gemaakt? Ergens in de broncodes staat een INSERT naar de foodpoint tabel(len), daar moet je zijn iig.

Je vraagt nu aan ons waar jij moet zoeken in een zelfgemaakt script, dat is glazenbol-werk
Ja dat ben ik.

Ik snap dat jullie niet in de code kunnen kijken. Ik stelde deze vraag hier ook meer om te kijken of er een makkelijk manier was om de gegevens te fixen doormiddel van een join ofzo.

Ik ga zelf wel even wat puzzelen. Want ik heb het wel zover dat als ik nu handmatig in de foodpoint tabel straat etc invul dat het werkt zoals het zou moeten. Ik moet gewoon even uitzoeken of ik die gegevens kan koppelen of dat ik het helemaal ombouw.

In elk geval bedankt voor het helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -marvin
Hathor schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:15:

Dus:

Zou het niet een optie zijn om hem te laten joinen op telefoon nummer, of hou je dan het zelfde probleem met adressen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathor
Hou je hetzelfde probleem helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

-marvin schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:48:
[...]

Ja dat ben ik.

Ik snap dat jullie niet in de code kunnen kijken. Ik stelde deze vraag hier ook meer om te kijken of er een makkelijk manier was om de gegevens te fixen doormiddel van een join ofzo.

Ik ga zelf wel even wat puzzelen. Want ik heb het wel zover dat als ik nu handmatig in de foodpoint tabel straat etc invul dat het werkt zoals het zou moeten. Ik moet gewoon even uitzoeken of ik die gegevens kan koppelen of dat ik het helemaal ombouw.

In elk geval bedankt voor het helpen.
Helemaal ombouwen is de beste oplossing, data dupliceren is op de lange termijn niet houdbaar en je blijft altijd bezit met het synchroniseren tussen tabellen. Ik zou kijken of je het Foodpoint systeem rechtstreeks in kan laten haken op je order systeem.

Bookly is zo te zien een kant en klaar gekocht systeem waar je weinig in kan veranderen, ik zou dan vooral kijken of je die data mooi kan hergebruiken door slechts een minimale hoeveelheid extra data er omheen te bouwen om je keuken goed te laten functioneren.

Dat kan bijvoorbeeld door een food_point tabel te hebben waar de customer id van Bookly in staat en waarbij je script daar dus de rest van de gegevens uit haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -marvin
Ik ga er na kijken en even overleggen. Bedankt allemaal voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -marvin
Ik zat zo eens na te denken.

Is het niet een optie als ik in mijn php code de straat, postcode en stad uit wp_bookly haal ipv foodpoint.

Ik weet niet of dan kan, dat ik verschillende data uit 2 table's laat displayen

Als je dat doet krijg je de juiste gegevens niet bij de juiste klant zeker? :?

[ Voor 15% gewijzigd door -marvin op 01-12-2020 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jammo
Is het niet een optie als ik in mijn php code de straat, postcode en stad uit wp_bookly haal ipv foodpoint.

Ik weet niet of dan kan, dat ik verschillende data uit 2 table's laat displayen
Wat je probeert te beschrijven is het principe van een join... Wat dus niet gaat werken omdat er geen relatie tussen die twee tabellen bestaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -marvin
Ja alleen dan niet via mysql zelf alleen dan via de php code.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jgsIpKCvIk18k52qyIuD8UnXsck=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kPXyTakcmySCYPjONvUUfhbq.png?f=user_large

Op deze manier worden de gegevens laten zien en uit de db gehaald.

Dus ik dacht als ik die street, city en postcode uit dat stukje haal.
Dan een nieuwe stukje schrijf die dan street, city en postcode uit wp_bookly haalt ipv uit food_point, ik dacht dat dat misschien wel kon werken als dat uberhaupt werk dat je data uit 2 tabellen haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jammo
Je kunt data uit zoveel tabellen halen als je wil, dat is geen enkel probleem.
Alleen heb je dan nogsteeds niks om die data aan elkaar te koppelen.

Door zelf iets te gaan doen wat de database veel beter kan, maak je het alleen maar moeilijk voor jezelf terwijl je probleem niet wordt opgelost.

Voor een korte / snelle oplossing kun je er voor zorgen dat je het probleem bij de bron aanpakt en er voor zorgt dat de juiste data in de databse terecht komt.
De beste oplossing is je code aanpassen zodat je uberhaupt geen dubbele data opslaat (dit is op langere termijn vragen om problemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
jammo schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:56:

De beste oplossing is je code aanpassen zodat je uberhaupt geen dubbele data opslaat (dit is op langere termijn vragen om problemen)
Dubbele data is zo af en toe simpelweg nodig / veel makkelijker.

Een klant heeft in principe maar 1 adres, maar een order van een klant kan een totaal ander adres hebben.
En 10 orders van 1 klant kunnen 10 orderadressen hebben, terwijl het adres van de klant ongewijzigd blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
Gomez12 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:49:
[...]

Dubbele data is zo af en toe simpelweg nodig / veel makkelijker.

Een klant heeft in principe maar 1 adres, maar een order van een klant kan een totaal ander adres hebben.
En 10 orders van 1 klant kunnen 10 orderadressen hebben, terwijl het adres van de klant ongewijzigd blijft.
Dan sla je nog maar 1x het adres op, met als klant_id hetzelfde id. Je gebruikt niet meerdere tabellen waar je precies dezelfde gegevens in opslaat

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -marvin
Wat nou als ik dat dubbele data voor nu vergeet en hem gewoon laat joinen om te kijken of dat überhaupt gaat werken.
Wat is de juiste query om hem te laten joinen op bijvoorbeeld email.
Ik heb samen met @Hathor al een aantal query's geprobeerd maar hier kwamen we samen niet uit.

Heeft iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -marvin
Ik heb het ondertussen met de volgende query geprobeerd:

SELECT wp_bookly_customers.postcode, wp_bookly_customers.street, wp_bookly_customers.city
FROM wp_bookly_customers
INNER JOIN food_point ON wp_bookly_customers.email=food_point.email;

Dan geeft sql aan dat het is gelukt alleen ik krijg geen straatnaam etc. in mijn food_point table.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je schrijft steeds INSERT, maar het klinkt alsofje 3 kolommen wil UPDATEn.

Maar als jij nou ook eens stapje terug doet, welke SELECT query, dus als we even niets schrijven, doet nou precies wat je wil?

Concreter kan en ga ik je niet helpen overigens, want je manier van vragen stellen, met halve definities en zelfs voordat een mod ingreep een scrreenshot met privédata, lijkt op een totale treinramp.

Edit: Ah mooi, je was precies bezig met een select. Top. Dan kan je nu door met het volgende puzzle stukje, tijd om van je specifieke database de documentatiepagina over UPDATE syntax te lezen.

[ Voor 19% gewijzigd door Voutloos op 03-12-2020 09:27 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -marvin
Mijn screenshot is verwijderd nadat ik hem al opnieuw had aangepast, maar dat doet er niet toe.

Ik gebruik geen INSERT maar een SELECT.
Ik probeer een JOIN toe te passen maar ik krijg dat niet voor elkaar, vandaar dat ik het hier vraag of iemand daar een oplossing voor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zo snel heb je de update-syntax docs niet gelezen. Want daar staat heus wel een voorbeeld in om 1 tabel bij te werken aan de hand van data uit een tweede tabel.

(Of insert, je bent maximaal onduidelijk over of die rij al bestaat)

[ Voor 18% gewijzigd door Voutloos op 03-12-2020 09:41 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -marvin
Voutloos schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:40:
Zo snel heb je de update-syntax docs niet gelezen. Want daar staat heus wel een voorbeeld in om 1 tabel bij te werken aan de hand van data uit een tweede tabel.
Toen ik mijn bericht had getypt stond jou bijgewerkte bericht er nog niet, vandaar.

Maar wat wil je weten, ik snap niet helemaal wat je bedoelt met insert en select. En welke tabellen er wel zijn en niet.

[ Voor 15% gewijzigd door -marvin op 03-12-2020 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -marvin
Ik zal even duidelijk typen wat ik zoek:

Ik zoek een manier om street, postcode en city uit mijn wp_bookly_customers tabel te halen.
En om die data in mijn food_point tabel te zetten bij de juiste klant.
Zodat ik dit in mijn systeem kan laten zien doormiddel van php.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellknight
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:32

hellknight

Medieval Nerd

in de food_point tabel is dus al een rij aanwezig voor de betreffende klant, maar de kolommen met street, postcode, etc, zijn leeg, en die data wil je ophalen uit andere tabel, en wegschrijven naar deze tabel?
dan is "UPDATE" zoals aangegeven het juiste commando

Your lack of planning is not my emergency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -marvin
Oke dankjewel ik ga er even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jammo
hellknight schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:56:
in de food_point tabel is dus al een rij aanwezig voor de betreffende klant, maar de kolommen met street, postcode, etc, zijn leeg, en die data wil je ophalen uit andere tabel, en wegschrijven naar deze tabel?
dan is "UPDATE" zoals aangegeven het juiste commando
Het probleem is alleen dat de data in de foot_point tabel niks te maken heeft met de data in de wp_bookly_customers, een update (of een join) gaat dus niet werken omdat er geen manier is om die data aan elkaar te relateren.
Het gevolg hiervan gaat straks worden dat er een nieuw topic wordt geopend omdat er ineens verkeerde adressen bij klanten in de food_point tabel staan.
(dit probleem is ook al meerdere keren door verschillende mensen hier genoemd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -marvin
jammo schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:20:
[...]

Het probleem is alleen dat de data in de foot_point tabel niks te maken heeft met de data in de wp_bookly_customers, een update (of een join) gaat dus niet werken omdat er geen manier is om die data aan elkaar te relateren.
Het gevolg hiervan gaat straks worden dat er een nieuw topic wordt geopend omdat er ineens verkeerde adressen bij klanten in de food_point tabel staan.
(dit probleem is ook al meerdere keren door verschillende mensen hier genoemd)
Je zou hem toch kunnen joinen op email of phone?

Het probleem komt dan wel dat als mensen vaker bestellen onder dezelfde telefoon nummer of email, maar op een ander adres, hij het eerste adres pakt, maar dat vind ik voor nu geen probleem.
Ik wil eerst kijken dat als ik hem join of alles dan wel werkt zoals ik wil, en dan kijk ik later wel of ik dat kan oplossen (of niet) en dan geef ik aan dat alles omgebouwd moet.

Want als ik handmatig een adres invul bij een klant werkt het, dus ik moet gewoon de adressen die de klant invullen ook in de juiste table hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
-marvin schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:24:
[...]

Je zou hem toch kunnen joinen op email of phone?

Het probleem komt dan wel dat als mensen vaker bestellen onder dezelfde telefoon nummer of email, maar op een ander adres, hij het eerste adres pakt, maar dat vind ik voor nu geen probleem.
Ik wil eerst kijken dat als ik hem join of alles dan wel werkt zoals ik wil, en dan kijk ik later wel of ik dat kan oplossen (of niet) en dan geef ik aan dat alles omgebouwd moet.
Doe dat gewoon meteen ;) Die data moet je tijdens het plaatsen van de bestelling invullen, niet achteraf

[ Voor 6% gewijzigd door CyPh op 03-12-2020 11:05 ]

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -marvin
CyPh schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:04:
[...]

Doe dat gewoon meteen ;) Die data moet je tijdens het plaatsen van de bestelling invullen, niet achteraf
Naja liever doe ik dat niet, want ik doe dit als opdracht voor stage.
Dus het liefst probeer ik het zelf eerst en als het echt niet gaat lukken dan laat ik het opbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Juist voor een stage zou je het juist op moeten lossen. Ik denk dat je ook al te veel in techniek aan het denken bent, en je eerst eens functioneel goed moet beschrijven wat je exact wil aan de hand van de beschikbare data. Een query of andere oplossing kun je daarna wel bedenken

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyPh
-marvin schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:08:
[...]

Naja liever doe ik dat niet, want ik doe dit als opdracht voor stage.
Dus het liefst probeer ik het zelf eerst en als het echt niet gaat lukken dan laat ik het opbouwen.
Probleem is bij dit soort dingen, is als je niet weet wat je doet of welk effect het heeft, je meer kwaad dan goed kan doen. Stel het gaat helemaal mis en geen 1 adres klopt meer bij bestellingen. Denk niet dat ze daar vrolijk van worden

Uw advertentie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -marvin
CyPh schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:20:
[...]

Probleem is bij dit soort dingen, is als je niet weet wat je doet of welk effect het heeft, je meer kwaad dan goed kan doen. Stel het gaat helemaal mis en geen 1 adres klopt meer bij bestellingen. Denk niet dat ze daar vrolijk van worden
Daarom vraag ik ook zoveel, voordat ik zelf dingen ga doen, haha.
En ik heb ook back-ups, dus mocht het echt helemaal fout gaan kan ik altijd alles nog terug zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -marvin
SELECT
a.id,
a.start_date,
c.full_name,
c.phone,
c.email,
c.street,
c.postcode,
c.city,
ca.id as order_id,
ca.*,
p.total,
p.details
FROM
`wp_bookly_appointments` a
JOIN `wp_bookly_customer_appointments` ca
ON a.id = ca.appointment_id
JOIN `wp_bookly_customers` c
ON c.id = ca.customer_id
LEFT JOIN `wp_bookly_payments` p
ON p.id = ca.payment_id
WHERE (
a.start_date BETWEEN DATE_FORMAT(CURDATE(), '%Y-%m-01')
AND DATE_ADD(a.start_date, INTERVAL 1 MONTH)
)

Dit is de query die ik nu heb gevonden en die wel werkt zoals hij zou moeten.

Alleen dan mijn volgende probleem, hoe maak ik hier van een UPDATE query?

[ Voor 3% gewijzigd door -marvin op 04-12-2020 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -marvin
Het is inmiddels opgelost.
Pagina: 1