Defecte monitor ontvangen, retourkosten voor eigen rekening?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-06 17:31
Mijn vraag
Ik heb een monitor besteld, maar de monitor is DOA.
Retour verzoek ingestuurd en aangegeven dat monitor DOA is.
Mag de winkel *knip* alsnog retourkosten aan de klant voor eigen rekening brengen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
pricewatch: Gigabyte G32QC Zwart

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
*knip* Afkoelingsperiode
Je hebt een afkoelingsperiode van 30 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Het product kan alleen ongebruikt en, indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden.

Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor je eigen rekening. Wij zullen het bedrag binnen 14 dagen crediteren.

Thuiswinkel
Retourneren van een defect product
Het consumentenrecht staat overigens niet toe dat een verkoper een vergoeding vraagt voor de reparatie of vervanging van een defect product. Het herstel van een artikel dat niet voldoet aan de vereisten, dient voor de consument kosteloos te gebeuren. Dit betekent ook dat dan de retourkosten altijd voor rekening van de verkoper komen.

Mag dit?

[ Voor 3% gewijzigd door Perkouw op 01-12-2020 08:02 ]

Review QNAP TS-230 NAS

Beste antwoord (via Dutchredgaming op 01-12-2020 16:24)

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:58

Croga

The Unreasonable Man

Dutchredgaming schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:11:
Het is echt niet op aanvallen op de winkel, maar dat dit een grijs gebied is tussen WKOA en DOA.
Daar verschillen wij dan toch echt van mening.
Dit is een eigenschap van de monitor waar jij niet blij mee bent. Dit is precies de reden dat "WKOA" überhaupt bestaat. Dit is textbook WKOA, niets meer en niets minder. Helemaal geen grijs gebied; er is niets kapot aan die monitor.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:31
Lijkt me sowieso niet netjes...
Heb je het verhaal ook aan *knip* uitgelegd?k(nog een mailtje erachteraan)

Ik denk dat ze het wel vergoeden dan....

[ Voor 5% gewijzigd door Perkouw op 01-12-2020 08:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Dat ligt er aan.....

Als je het wilt laten repareren dan moet dat gratis (of eigenlijk: Op hun kosten) zijn.
Als je het onder retourrecht wilt terugsturen dan mogen ze stellen dat jij de retourkosten moet betalen.

De twee teksten die je quote zijn ook van die twee opties. De *knip* tekst gaat over terugsturen omdat je niet tevreden bent en het product niet wilt hebben. De Thuiswinkel tekst gaat over een defect product terugsturen voor reparatie.

[ Voor 2% gewijzigd door Perkouw op 01-12-2020 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:41
Nee, https://www.thuiswinkel.o...urzending-zelf-te-betalen

Wat Croga zegt dus ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Montaner op 01-12-2020 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

*knip* probeert dat standaard, maar het mág niet. :)
Gewoon klagen en dan krijg je de retourkosten wel vergoed.

Wees alleen niet verbaasd als je daarna een shopreview hier op Tweakers in vult en ze hangen in je mail met de vraag of je die aan wil passen...

[ Voor 3% gewijzigd door Perkouw op 01-12-2020 08:03 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:59

Perkouw

Moderator General Chat
Webshop naam even overal weggehaald dat voegt nu niets toe aan de discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Perkouw schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 08:03:
[mbr]Webshop naam even overal weggehaald dat voegt nu niets toe aan de discussie.[/]
*knip*, reactie op moderatie mag via DM naar de betreffende mod dan wel een collega.

[ Voor 49% gewijzigd door Perkouw op 01-12-2020 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
@Croga

Zo'n vermoeden heb ik ook.

Ben nog opzoek in de wetboek om de standpunten te verstevigen.

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Dutchredgaming schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 08:41:
@Croga

Zo'n vermoeden heb ik ook.

Ben nog opzoek in de wetboek om de standpunten te verstevigen.
Waar heb je dat voor nodig dan?

Zoals al gezegd; als je het onder retourrecht terug wilt sturen heeft de webshop gelijk.
Als je het onder reparatie terug wilt sturen heb jij gelijk maar dan zorgt webshop normaliter voor een retourlabel en hoef jij dus niets te betalen.

Wellicht heb je niet het juiste pad bewandelt bij de webshop. Mijn ervaring is (zelfs nog op dit moment; net een reparatie-retour gedaan bij ze) dat ze geen kosten berekenen voor het terugsturen ter reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Croga schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 08:49:
[...]

Waar heb je dat voor nodig dan?

Zoals al gezegd; als je het onder retourrecht terug wilt sturen heeft de webshop gelijk.
Als je het onder reparatie terug wilt sturen heb jij gelijk maar dan zorgt webshop normaliter voor een retourlabel en hoef jij dus niets te betalen.

Wellicht heb je niet het juiste pad bewandelt bij de webshop. Mijn ervaring is (zelfs nog op dit moment; net een reparatie-retour gedaan bij ze) dat ze geen kosten berekenen voor het terugsturen ter reparatie.
Ik wil geen vervangende monitor. Ben helemaal klaar mee met de monitor. Ben erg misselijk door geworden.

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:41
Dutchredgaming schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 08:51:
[...]

Ik wil geen vervangende monitor. Ben helemaal klaar mee met de monitor. Ben erg misselijk door geworden.
Lees dan wat Croga zei; je maakt dus geen gebruik van een garantie regeling, maar WKOA. Retour zal je dus zelf moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Dan zul je dus zelf de retourkosten moeten betalen. Zie de link van @Montaner:
Bij Thuiswinkel.org krijgen we regelmatig de vraag of een webshop consumenten kan verplichten om voor de retourzendingen te betalen. Het antwoord hierop is duidelijk: ja. Als je gebruikmaakt van je herroepingsrecht, komen de retourkosten voor jouw rekening als de webshop dit aangeeft op zijn website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:18
[...]

Maar wat heb je aangegeven aan de winkel? En wat gaf de winkel aan als beweegredenen?

Want dat mis ik een beetje communicatie richting de verkoper. Gelijk met wets artikelen gooien ga je niets bereiken.

Als je het product eventueel gerepareerd/vervangen wil hebben moeten zij de kosten dragen. Wil je het product helemaal niet meer dan zal je zelf de kosten dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
loki504 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 08:55:
[...]

Maar wat heb je aangegeven aan de winkel? En wat gaf de winkel aan als beweegredenen?

Want dat mis ik een beetje communicatie richting de verkoper. Gelijk met wets artikelen gooien ga je niets bereiken.

Als je het product eventueel gerepareerd/vervangen wil hebben moeten zij de kosten dragen. Wil je het product helemaal niet meer dan zal je zelf de kosten dragen.
Standaard retour mailtje met de regulieren stappen.

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Dutchredgaming schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 08:56:
[...]

Dan moet je zelf retour regelen. En de kosten daar van. Vermeldt wel even dat hij defect is. Anders komt de volgende weer met een defect scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:06

Mojo

The Power Within

Dutchredgaming schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 08:56:
[...]

Beantwoord deze vragen nou eens.

Is je monitor nou stuk of niet?

Heb je bij de winkel aangegeven dat je je monitor wilt retourneren (= wet koop op afstand) of laten repareren/vervangen (= garantie).

Want als je monitor stuk is en je zegt niet dat hij stuk is maar je stuurt hem gewoon retour, dan snap ik wel waar de verwarring vandaan komt.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Mojo schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 08:57:
[...]

Beantwoord deze vragen nou eens.

Is je monitor nou stuk of niet?

Heb je bij de winkel aangegeven dat je je monitor wilt retourneren (= wet koop op afstand) of laten repareren/vervangen (= garantie).

Want als je monitor stuk is en je zegt niet dat hij stuk is maar je stuurt hem gewoon retour, dan snap ik wel waar de verwarring vandaan komt.
WKOA

Monitor is defect, maar ik wil geen reparatie en vervangende monitor voor terug.

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Nou, dan moet je dus zelf de retourkosten betalen.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Als je alleen een defecte monitor wilt retourneren en geen vervangende valt het on WKOA en dan zijn de retourkosten voor de koper?

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• loki504
Dutchredgaming schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:18:
Als je alleen een defecte monitor wilt retourneren en geen vervangende valt het on WKOA en dan zijn de retourkosten voor de koper?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
*zucht*

Ik zal een mail sturen om aan te geven dat het een defect product is en dan moet ik mijn verlies maar accepteren.

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:06

Mojo

The Power Within

Dutchredgaming schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:18:
Nee. Maar dat is ook niet de situatie. Je koopt een monitor, er vanuit gaande dat je die wilt gebruiken. Als die niet bevalt stuur je hem terug en krijg je je geld terug. Maar je moet zelf retourkosten betalen.

In dit geval is je monitor stuk. Normaliter zeg je dan "ik wil een nieuwe". Die je vervolgens kan beoordelen en als die dan alsnog niet bevalt kan je hem retourneren onder WKOA en betaal je verzendkosten.

Je doet nu de 2e stap tegelijkertijd. Want je wilt geen andere monitor. Je geeft de winkel geen kans om het op te lossen.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@Dutchredgaming Het is exact hoe @Mojo het vertelt.

Dus je krijgt een DoA monitor binnen en meteen hoef je hem niet meer omdat hij DoA is.
De kans voor de winkel om het op te lossen krijgen ze niet.
Jij maakt gebruik van WKoA om hem maar terug te sturen.
Bij RMA heb je recht op kosteloos repareren. Dat houdt dus ook de verzendkosten naar hen en weer terug naar jou.
Bij WKoA heb je dat recht niet en betaal je de verzendkosten naar hen.

Zo simpel is het. Aan jou de keuze (ben eigenlijk wel benieuwd wat je beweegredenen zijn om geen vervangende te willen als je dat tenminste wilt delen. Als het natuurlijk na zoveel keer weer een DoA krijgt, dan snap ik het wel) wat je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Arunia schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:31:
Als het natuurlijk na zoveel keer weer een DoA krijgt, dan snap ik het wel) wat je doet.
offtopic:
Als het een en dezelfde koopovereenkomst betreft, hoeft een koper in dat geval niet de retourkosten te betalen. Een koper kan (op termijn) namelijk ook de koopovereenkomst ontbinden als een verkoper bij herhaling niet nakomt. Dat is dus iets anders dan ontbinding op grond van herroeping.

Helaas staat er in het BW (nog) niets geregeld over de verhaalmogelijkheden voor een koper, als de verkoper in schuldeisersverzuim raakt door een zaak niet af te (laten) halen na ontbinding in geval van een blijvende tekortkoming in de nakoming. Een koper moet dan blijven zorgen voor de zaak (tenminste zolang de vordering van de verkoper op de koper opeisbaar is).

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dutchredgaming schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 07:58:
Mijn vraag
Ik heb een monitor besteld, maar de monitor is DOA.
Retour verzoek ingestuurd en aangegeven dat monitor DOA is.
Mag de winkel [mbr]*knip*[/] alsnog retourkosten aan de klant voor eigen rekening brengen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
pricewatch: Gigabyte G32QC Zwart

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
[mbr]*knip*[/] Afkoelingsperiode
Je hebt een afkoelingsperiode van 30 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Het product kan alleen ongebruikt en, indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden.

Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor je eigen rekening. Wij zullen het bedrag binnen 14 dagen crediteren.

Thuiswinkel
Retourneren van een defect product
Het consumentenrecht staat overigens niet toe dat een verkoper een vergoeding vraagt voor de reparatie of vervanging van een defect product. Het herstel van een artikel dat niet voldoet aan de vereisten, dient voor de consument kosteloos te gebeuren. Dit betekent ook dat dan de retourkosten altijd voor rekening van de verkoper komen.

Mag dit?
toon volledige bericht
Verschil zit hem in retour onder wettelijke bedenktijd, of DOA.
Bij laatste kun je gratis retourneren, verkoper dient voor de kosten op te draaien van vervangen/herstel.
Loopt er al langer contact onder een overeenkomst, dan ook zijn de kosten voor verkoper. Dan lijkt het dat de verkoper geen deugdelijk goed kan leveren, en mag je de overeenkomst ontbinden.
Is het 1 koop, en 1e levering, en nu DOA. Dan moet je dat zsm melden bij verkoper, en niet retourneren
onder wettelijke bedenktijd. Je moet de verkoper wijzen op het defect, en zij moeten kosteloos herstellen/vervangen. dus zonder enige kosten voor consumentkoper. (dit geldt bij kopen als consument).
DOA en je wilt het toestel niet(geen vervangend),onder bedenktijd zul je het beste kunnen overleggen met verkoper.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hackus schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:04:
[...]

Verschil zit hem in retour onder wettelijke bedenktijd, of DOA.
Bij laatste kun je gratis retourneren, verkoper dient voor de kosten op te draaien van vervangen/herstel.
Loopt er al langer contact onder een overeenkomst, dan ook zijn de kosten voor verkoper. Dan lijkt het dat de verkoper geen deugdelijk goed kan leveren, en mag je de overeenkomst ontbinden.
Is het 1 koop, en 1e levering, en nu DOA. Dan moet je dat zsm melden bij verkoper, en niet retourneren
onder wettelijke bedenktijd. Je moet de verkoper wijzen op het defect, en zij moeten kosteloos herstellen/vervangen. dus zonder enige kosten voor consumentkoper. (dit geldt bij kopen als consument).
DOA en je wilt het toestel niet(geen vervangend),onder bedenktijd zul je het beste kunnen overleggen met verkoper.
Dit geld toch alleen als hij hem wil laten repareren / vervangen?

Zoals ik nu lees heeft hij een retour aangevraagd aangezien hij die instructies heeft gehad, dus hij heeft zelf de verkeerde weg bewandeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:26

liberque

Vrijzinnig!

Vind dit allemaal wel erg kort door de bocht hoor...

Even mijn glazen bol erbij pakken: TS koopt een monitor, deze komt defect aan, hij is echter het wachten beu en wilt zijn nieuwe 3090RTX nu aan het werk zien en gaat daarom bij de BCC om de hoek een monitor kopen die hij direct kan gebruiken. De defecte monitor gaat retour, maar omdat hij al een ander exemplaar heeft gekocht hoeft hij geen vervanging.

Dit is een scenario en niet echt gebeurd natuurlijk, maar het zou KUNNEN gebeuren of gebeurd zijn. TS is toch niet verantwoordelijk dat de monitor defect aangekomen is? TS is daarbij dan toch ook niet verplicht om te wachten tot webshop zijn 'fout' (het sturen van een defecte monitor) corrigeert. De monitor is gewoon niet conform en het zou wellicht netjes zijn dat TS de webshop de mogelijkheid geeft om het op te lossen, maar ik zie niet in waarom hij dat verplicht is. Ik begrijp het sentiment van TS dan ook wel degelijk.

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:24
liberque schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:27:

Even mijn glazen bol erbij pakken: TS koopt een monitor, deze komt defect aan, hij is echter het wachten beu en wilt zijn nieuwe 3090RTX nu aan het werk zien en gaat daarom bij de BCC om de hoek een monitor kopen die hij direct kan gebruiken. De defecte monitor gaat retour, maar omdat hij al een ander exemplaar heeft gekocht hoeft hij geen vervanging.

Dit is een scenario en niet echt gebeurd natuurlijk, maar het zou KUNNEN gebeuren of gebeurd zijn. TS is toch niet verantwoordelijk dat de monitor defect aangekomen is? TS is daarbij dan toch ook niet verplicht om te wachten tot webshop zijn 'fout' (het sturen van een defecte monitor) corrigeert. De monitor is gewoon niet conform en het zou wellicht netjes zijn dat TS de webshop de mogelijkheid geeft om het op te lossen, maar ik zie niet in waarom hij dat verplicht is. Ik begrijp het sentiment van TS dan ook wel degelijk.
TS is het ook niet verplicht, echter is in dat geval de winkel niet verplicht om de retour kosten te betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

liberque schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:27:

De webshop neemt die monitor ook terug. Maar logischerwijs wel op basis van WKOA. Dus zijn de verzendkosten voor TS.

Bij een DOA moet de webshop een gelijkwaardig product sturen. Dat wil TS niet, hij wil de koop ontbinden.

Nu heb ik zelf niet veel met de webshop waar TS deze monitor heeft gekocht en ik weet dat ze bij een DOA óók in de basis de koper de verzendkosten willen laten betalen. Maar in dit geval hebben ze wel gelijk. TS ontbind de verkoop, op basis van WKOA. Dus mag hij zelf opdraven voor de verzendkosten.

(Niet dat die nu zo hoog zijn...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

unezra schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:45:
[...]De webshop neemt die monitor ook terug. Maar logischerwijs wel op basis van WKOA. Dus zijn de verzendkosten voor TS.
Bij een DOA moet de webshop een gelijkwaardig product sturen. Dat wil TS niet, hij wil de koop ontbinden.
Nu heb ik zelf niet veel met de webshop waar TS deze monitor heeft gekocht en ik weet dat ze bij een DOA óók in de basis de koper de verzendkosten willen laten betalen. Maar in dit geval hebben ze wel gelijk. TS ontbind de verkoop, op basis van WKOA. Dus mag hij zelf opdraven voor de verzendkosten.

(Niet dat die nu zo hoog zijn...)
Dat mag ook in 1e beginsel, maar na gebleken defect zal het vergoed(moeten) worden.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Hackus schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:47:
[...]
Dat mag ook in 1e beginsel, maar na gebleken defect zal het vergoed(moeten) worden.
Precies. :)
(En precies daar gaat genoemde webshop de mist in.)

Maar goed, dit gaat dus om een gevalletje WKOA en dan heeft TS gewoon pech.

[ Voor 8% gewijzigd door unezra op 01-12-2020 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Je mag veel dingen overeenkomen (niet alles) en het kan dus een kwestie van vertrouwen zijn tussen koper en verkoper, maar vind jij het logisch om dergelijke kosten als koper bij non-conformiteit voor te schieten op grond van art. 7:21 lid 1, 2 en 3 BW?
1 Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen:

a. aflevering van het ontbrekende;
b. herstel van de afgeleverde zaak, mits de verkoper hieraan redelijkerwijs kan voldoen;
c. vervanging van de afgeleverde zaak, tenzij de afwijking van het overeengekomene te gering is om dit te rechtvaardigen, dan wel de zaak na het tijdstip dat de koper redelijkerwijze met ongedaanmaking rekening moet houden, teniet of achteruit is gegaan doordat hij niet als een zorgvuldig schuldenaar voor het behoud ervan heeft gezorgd.

2 De kosten van nakoming van de in lid 1 bedoelde verplichtingen kunnen niet aan de koper in rekening worden gebracht.

3 De verkoper is verplicht om, mede gelet op de aard van de zaak en op het bijzondere gebruik van de zaak dat bij de overeenkomst is voorzien, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper, zijn in lid 1 bedoelde verplichtingen na te komen.

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Number10 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:09:
[...]

Je ‘mag’ veel dingen overeenkomen (niet alles) en het is dus een kwestie van vertrouwen tussen koper en verkoper, maar vind jij het logisch om dergelijke kosten als koper bij non-conformiteit voor te schieten op grond van je art. 7:21 lid 1, 2 en 3 BW?

[...]
Dat moet vaak nog eerst vastgesteld worden. Defect kan zichtbaar als niet zichtbaar zijn. bij een niet-werkende monitor is dat makkelijker te beoordelen dan een niet goed werkend RAM, of de schuld geven aan, van een koper. Daarom wordt er vaak eerst onderzoek gedaan door verkoper. Kan ook de andere kant op vallen, dat consument gratis retourneert, en er geen defect is vastgesteld. Klakkeloos zomaar iet roepen heb je dus vrij weinig aan. " Deze verkoper staat bekend om..." Mocht je deze opmerking over het hoofd hebben gezien.
Welke wijze ik logisch vindt staat hier ook niet ter discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Reden waarom ik geen vervangende wil:

1440P monitor voor werk en prive

Ik wil het wel gewoon retour sturen, maar dan is de kans dat het weer naar een andere klant gestuurd word.
Ook is het op het randje wat wel of niet onder WKOA valt.

Sorry voor mijn late reacties op jullie reacties, maar ondertussen was ik druk aan het werk

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Dutchredgaming schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:20:
Reden waarom ik geen vervangende wil:

1440P monitor voor werk en prive

Ik wil het wel gewoon retour sturen, maar dan is de kans dat het weer naar een andere klant gestuurd word.
Ook is het op het randje wat wel of niet onder WKOA valt.
Als ik dat zo lees ben je niet tevreden over de werking en is het nog maar serieus de vraag of het over een defect gaat of niet. Dat is textbook herroepingsrecht. Hier kan, mijns inziens, helemaal geen discussie bestaan over verzendkosten: Die zijn gewoon voor jou.

Je hebt het *recht* dit retour te sturen omdat het niet bevalt. Daar zit echter wel de *plicht* aan vast om de kosten voor de webwinkel niet nog groter te maken. Zoals een wijs man ooit zei: Iedah foadil heb zun nahdil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Betreft de volgende mankament waardoor ik steeds zeeziek werd:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Gigabyte G32GC blur

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Gigabyte G32CQ blur csgo

2e video wordt nog gerenderd

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:32
Dutchredgaming schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:40:
Betreft de volgende mankament waardoor ik steeds zeeziek werd:

[YouTube: Gigabyte G32GC blur]
[YouTube: Gigabyte G32CQ blur csgo]

2e video wordt nog gerenderd
Je weet video's te maken van een monitor die DOA (dead-on-arrival) is ?

-

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Volgens mij is dat gewoon een instellingsfout. Ik had dat ook met mijn LG 38GN950.
Heb toen de performance mode niet op fastest gezet, maar eentje lager en toen was het weg.
Maar goed, je hebt dus 2 schermen besteld om beide te proberen.
Dit lijkt me geen DoA en is het automatisch dus WKoA.
Ofwel, verzendkosten voor retour zijn voor je eigen rekening.
In mijn ogen gezien dan.

@Juicy DoA heb je in verschillende varianten. Het hoeft niet compleet dood te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Arunia schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:47:
Volgens mij is dat gewoon een instellingsfout. Ik had dat ook met mijn LG 38GN950.
Heb toen de performance mode niet op fastest gezet, maar eentje lager en toen was het weg.
Maar goed, je hebt dus 2 schermen besteld om beide te proberen.
Dit lijkt me geen DoA en is het automatisch dus WKoA.
Ofwel, verzendkosten voor retour zijn voor je eigen rekening.
In mijn ogen gezien dan.

@Juicy DoA heb je in verschillende varianten. Het hoeft niet compleet dood te zijn.
Heb alle instellingen geprobeerd. Soms werd het nog erger. Daarom twijfel ik tussen doa en wkoa.

En als het wkoa is, so be it.
Jammer van de retourkosten, had ik maar beter in moeten lezen.

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dutchredgaming schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:49:
[...]

Heb alle instellingen geprobeerd. Soms werd het nog erger. Daarom twijfel ik tussen doa en wkoa.

En als het wkoa is, so be it.
Jammer van de retourkosten, had ik maar beter in moeten lezen.
DOA = Defect bij aflevering. Zichtbare schade, of gekocht goed werkt in zijn geheel niet (monitor gaat niet aan)!

Retour binnen wettelijke bedenktijd, (afkoelingsperiode) is hoe je bent overeengekomen, dat weet je zelf.

[ Voor 10% gewijzigd door Hackus op 01-12-2020 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
Het is echt niet op aanvallen op de winkel, maar dat dit een grijs gebied is tussen WKOA en DOA.

Heb ook mijn telefoon onder DOA gewisseld (niet hetzelfde situatie, maar de telefoon kon wel aan. Als je interesse daarover hebt, stuur maar een DM)

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • Beste antwoord
  • +6 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Dutchredgaming schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:11:
Daar verschillen wij dan toch echt van mening.
Dit is een eigenschap van de monitor waar jij niet blij mee bent. Dit is precies de reden dat "WKOA" überhaupt bestaat. Dit is textbook WKOA, niets meer en niets minder. Helemaal geen grijs gebied; er is niets kapot aan die monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackice09
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-04 20:33
Je hebt recht op een deugdelijk product. DOA (of wanneer het te snel kapot gaat of beschadigd is) betekent dat het product niet voldoet aan de eisen van een deugdelijk product, dan moet de verkoper deze repareren of vervangen, en daarbij opdraaien voor alle bijkomende kosten zoals verzend- en onderzoekskosten. De verkoper mag zelf bepalen of hij wil vervangen of repareren.

Wil jij je geld terug dan geldt inderdaad WKOA (herroeping) en mag de verkoper de kosten van retourzending in rekening brengen. Hij moet je daarover wel vooraf informeren, anders hoef je deze niet te betalen en kun je deze achteraf terugvragen. Vooraf is bijvoorbeeld een vermelding op de website of via email. Dit zou een mogelijkheid kunnen zijn om onder de retourkosten uit te komen.

Ook kun je de overeenkomst ontbinden wanneer de reparatie of vervanging te lang duurt, niet lukt, niet mogelijk is of wanneer de verkoper hier geld voor eist. Je moet dan je geld terugkrijgen en het product terugsturen. Ontbinding kan echter niet zomaar en ook dan zou je retourkosten kunnen gaan betalen want bij ontbinding heb je alleen recht op teruggave van de koopsom (incl. kosten van heenverzending).

Gaat het echt alleen om retourkosten dan zou dat nog wel eens de beste oplossing kunnen zijn.

in dit document van de Consumentenbond wordt e.e.a. uitvoerig uitgelegd. Er zijn voorbeeld emails te vinden op hun site.

[ Voor 117% gewijzigd door Blackice09 op 02-12-2020 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Pak volgende keer een TN monitor.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming