Beste Tweakers!
Voor de laatste 1-2 dagen was ik druk bezig met een oplossing te zoeken voor de Windows Update error 0x80080005. Dit foutmelding krijg ik wanneer Windows geen updates kan vinden. Daarbij komt een extra probleempje: kopje "Geschiedenis van updates weergeven" en "Geavanceerde opties" hangen vast wanneer ik er op klik (in de Windows Instellingen venster).
/f/image/zO6Fc3Fp0eF9Yu7NoCDC5exw.png?f=fotoalbum_large)
Screenshot van de Windows Update error in het Engels omdat ik mijn in OS heb ingesteld.
Wat heb ik geprobeerd?
1) SoftwareDistribution map to SoftwareDistribution.old veranderen.
Helaas liep ik snel tegen de muur toen ik bij de laatste twee opdrachtenregels een bericht kreeg: "Acces Denied." Ook heb ik dit uitgevoerd bij een "Clean Boot" of "Safe Mode".
2) Windows Update-probleemoplosser uitgevoerd.
Als resultaat bleef die door laden voor 2-3 uur met geen resultaat.
3) Windows Update uitvoeren door Media Creation Tool van Microsoft.
Met succes heb ik mijn Windows versie weten te updaten naar de laatste versie 20H2 (build:19042.630
). Helaas heeft het mijn Windows Update error en vasthangende functies ("Geschiedenis van updates weergeven" en "Geavanceerde opties") niet opgelost.
4) SFC /SCANNOW uitgoerd maar heeft niet geholpen.
5) Firewall en Antivirus (Avast) uitgezet maar heeft niet geholpen.
Mijn vraag aan jullie is: heeft iemand anders een suggestie of vergelijkbaar probleem gehad om de Windows error 0x80080005 en vasthangende functies ("Geschiedenis van updates weergeven" en "Geavanceerde opties") op te lossen?
Voor de laatste 1-2 dagen was ik druk bezig met een oplossing te zoeken voor de Windows Update error 0x80080005. Dit foutmelding krijg ik wanneer Windows geen updates kan vinden. Daarbij komt een extra probleempje: kopje "Geschiedenis van updates weergeven" en "Geavanceerde opties" hangen vast wanneer ik er op klik (in de Windows Instellingen venster).
/f/image/zO6Fc3Fp0eF9Yu7NoCDC5exw.png?f=fotoalbum_large)
Screenshot van de Windows Update error in het Engels omdat ik mijn in OS heb ingesteld.
Wat heb ik geprobeerd?
1) SoftwareDistribution map to SoftwareDistribution.old veranderen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Open Command Prompt (CMD) met administratie rechten: net stop wuauserv net stop cryptSvc net stop bits net stop msiserver ren C:\Windows\SoftwareDistribution SoftwareDistribution.old ren C:\Windows\System32\catroot2 Catroot2.old |
Helaas liep ik snel tegen de muur toen ik bij de laatste twee opdrachtenregels een bericht kreeg: "Acces Denied." Ook heb ik dit uitgevoerd bij een "Clean Boot" of "Safe Mode".
2) Windows Update-probleemoplosser uitgevoerd.
Als resultaat bleef die door laden voor 2-3 uur met geen resultaat.
3) Windows Update uitvoeren door Media Creation Tool van Microsoft.
Met succes heb ik mijn Windows versie weten te updaten naar de laatste versie 20H2 (build:19042.630
). Helaas heeft het mijn Windows Update error en vasthangende functies ("Geschiedenis van updates weergeven" en "Geavanceerde opties") niet opgelost.
4) SFC /SCANNOW uitgoerd maar heeft niet geholpen.
5) Firewall en Antivirus (Avast) uitgezet maar heeft niet geholpen.
Mijn vraag aan jullie is: heeft iemand anders een suggestie of vergelijkbaar probleem gehad om de Windows error 0x80080005 en vasthangende functies ("Geschiedenis van updates weergeven" en "Geavanceerde opties") op te lossen?
Alvast bedankt!PC Specs:
Windows 10 Pro
Versie 20H2 (Build 19042.630)
Ryzen 5 1600
PCMATE B350
Corsair Veng. 3000Mhz 2x8GB
MSI GTX 950