Chromecasten op WiFi terwijl verbonden met VPN

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikkeyy
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-07-2021
Hi,

Ik ben met een hobby project bezig om mijn lokale plex server in mijn thuisnetwerk te kunnen gebruiken bij vrienden door een VPN verbinding op te zetten naar mijn lokale netwerk via hun WiFi.

Hiervoor maak ik gebruik van OpenVPN op de telefoon en tijdens de VPN connectie kan ik wel media bekijken op de telefoon zelf, maar hij vind vervolgens niet de chromecast device die op het WiFi netwerk van mijn vrienden zit.

Ik vermoed zelf dat dit komt doordat OpenVPN al het verkeer route door de VPN en de telefoon daarom niets meer op het WiFi netwerk ziet. Op de pc weet ik dat je kunt instellen welk verkeer je laat routen, maar kan dat ook op de mobiel?

Het zou natuurlijk supergaaf zijn als ik mijn media kan streamen bij andere mensen. Ik weet alleen niet goed waar ik hierbij naar moet zoeken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:32
Je moet split tunnel configureren op je Vpn client.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Maikkeyy schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 00:23:
Hi,

Ik ben met een hobby project bezig om mijn lokale plex server in mijn thuisnetwerk te kunnen gebruiken bij vrienden door een VPN verbinding op te zetten naar mijn lokale netwerk via hun WiFi.

Hiervoor maak ik gebruik van OpenVPN op de telefoon en tijdens de VPN connectie kan ik wel media bekijken op de telefoon zelf, maar hij vind vervolgens niet de chromecast device die op het WiFi netwerk van mijn vrienden zit.

Ik vermoed zelf dat dit komt doordat OpenVPN al het verkeer route door de VPN en de telefoon daarom niets meer op het WiFi netwerk ziet. Op de pc weet ik dat je kunt instellen welk verkeer je laat routen, maar kan dat ook op de mobiel?

Het zou natuurlijk supergaaf zijn als ik mijn media kan streamen bij andere mensen. Ik weet alleen niet goed waar ik hierbij naar moet zoeken.
maar waarom zou je dat via een vpntunnel willen doen

ik lees niets waarom dit nodig zou moeten zijn

plex heeft gewoon remote access

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

boyette schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 03:20:
Omdat de content bij hem thuis staat.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikkeyy
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-07-2021
boyette schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 03:20:
[...]

ik lees niets waarom dit nodig zou moeten zijn

plex heeft gewoon remote access
Dat is meer een vertrouwenskwestie. Ik weet dat ik de plexserver ook open kan zetten naar buiten toe, maar dat betreft dan een web interface met een wachtwoord die open staat. Ik weet niet hoe veilig plex is en of daar mogelijk CVE's in gevonden worden. Ik vertrouw OpenVPN net wat meer vanwege hoe de authenticatie tot stand komt. Je hebt de client configuratie nodig om te verbinden en je kunt TLS-Auth aanzetten om de UDP pakketjes te signen.

Het is waarschijnlijk een beetje mierengeneuk, maar vind het leuk om met een zo veilig mogelijke set-up te komen. Als ik het mis heb, let me know :)
Ben(V) schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 00:42:
Je moet split tunnel configureren op je Vpn client.
Split Tunneling is waarschijnlijk wat ik moet hebben inderdaad. Ik heb nu een onofficiële OpenVPN client voor Android gevonden dat die feature mogelijk ondersteunt: https://play.google.com/s...ails?id=de.blinkt.openvpn

Misschien is dat wat. Maar stel je split tunneling normaliter in op de client of kun je dat ook aan de serverkant instellen?

Alvast bedankt

[ Voor 6% gewijzigd door Maikkeyy op 01-12-2020 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:32
Split tunnel is een client feature.
Je client beslist of hij de tunnel in gaat of zoals in dit geval lokaal blijft.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1