Ik heb internet en tv via KPN / Experiabox V10a. Deze kan alleen in de slaapkamer staan waardoor ik in de woonkamer (1-laags appartement, tussen slaap- en woonkamer zit +/- 10m lange gang en enkele kamers) geen internet heb. Hiervoor heb ik, geïnspireerd door KPN, powerline stekkers gekocht (TP-Link TL-WPA4220T) en zodoende hebben we in de woonkamer wel tv en internet. Dit hapert echter nog wel eens.
Nu heb ik, mede gevoed door wat frustratie, met black friday een Netgear MK63 Mesh systeem gekocht want het 'is gemakkelijk te gebruiken'.
Twee avonden verder en het bleek wat minder makkelijk
(voor mij althans).
Hieronder schematisch mijn beoogde opstelling:
:strip_exif()/f/image/OzOelSBzbz4tTBUApSfXnDab.jpg?f=fotoalbum_large)
Experiabox bedraad met Mesh node, deze zendt signaal naar nummer 2, deze zendt signaal naar nummer 3 welke met Ethernet kabel in kastje van KPN zit. Idealiter zend nummer 3 ook wifi signaal uit. Het bedraden van de verschillende nodes gaat hem vanwege huursituatie helaas niet worden.
Mijn vraag is dan ook: kan deze opstelling werken en zo ja, welke instellingen moet ik gebruiken?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Experiabox V10a, Netgear MK63, KPN interactieve TV ontvanger.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de Wifi werkend gekregen door volgende te doen
- Wifi experiabox uit;
- DHCP Mesh uit;
TV doet dan nog niks.
Alvast dank voor het meedenken!
Nu heb ik, mede gevoed door wat frustratie, met black friday een Netgear MK63 Mesh systeem gekocht want het 'is gemakkelijk te gebruiken'.
Twee avonden verder en het bleek wat minder makkelijk
Hieronder schematisch mijn beoogde opstelling:
:strip_exif()/f/image/OzOelSBzbz4tTBUApSfXnDab.jpg?f=fotoalbum_large)
Experiabox bedraad met Mesh node, deze zendt signaal naar nummer 2, deze zendt signaal naar nummer 3 welke met Ethernet kabel in kastje van KPN zit. Idealiter zend nummer 3 ook wifi signaal uit. Het bedraden van de verschillende nodes gaat hem vanwege huursituatie helaas niet worden.
Mijn vraag is dan ook: kan deze opstelling werken en zo ja, welke instellingen moet ik gebruiken?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Experiabox V10a, Netgear MK63, KPN interactieve TV ontvanger.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de Wifi werkend gekregen door volgende te doen
- Wifi experiabox uit;
- DHCP Mesh uit;
TV doet dan nog niks.
Alvast dank voor het meedenken!