MESH systeem i.c.m. KPN tv

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gms007
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-10 20:08
Ik heb internet en tv via KPN / Experiabox V10a. Deze kan alleen in de slaapkamer staan waardoor ik in de woonkamer (1-laags appartement, tussen slaap- en woonkamer zit +/- 10m lange gang en enkele kamers) geen internet heb. Hiervoor heb ik, geïnspireerd door KPN, powerline stekkers gekocht (TP-Link TL-WPA4220T) en zodoende hebben we in de woonkamer wel tv en internet. Dit hapert echter nog wel eens.

Nu heb ik, mede gevoed door wat frustratie, met black friday een Netgear MK63 Mesh systeem gekocht want het 'is gemakkelijk te gebruiken'.

Twee avonden verder en het bleek wat minder makkelijk :+ (voor mij althans).

Hieronder schematisch mijn beoogde opstelling:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a43hXexTcSGQetj8CiC2iM7mNP0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OzOelSBzbz4tTBUApSfXnDab.jpg?f=fotoalbum_large
Experiabox bedraad met Mesh node, deze zendt signaal naar nummer 2, deze zendt signaal naar nummer 3 welke met Ethernet kabel in kastje van KPN zit. Idealiter zend nummer 3 ook wifi signaal uit. Het bedraden van de verschillende nodes gaat hem vanwege huursituatie helaas niet worden.

Mijn vraag is dan ook: kan deze opstelling werken en zo ja, welke instellingen moet ik gebruiken?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Experiabox V10a, Netgear MK63, KPN interactieve TV ontvanger.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de Wifi werkend gekregen door volgende te doen
- Wifi experiabox uit;
- DHCP Mesh uit;
TV doet dan nog niks.

Alvast dank voor het meedenken!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 28-09 20:31
GSM007
Heb je er bij stil gestaan dat IPTV helemaal niet zomaar over wifi gaat ?
IPTV is multicast verkeer en deze stuur gebruikelijk nooit over een wifi laat staan in een mesh setup.

Grote kans dat jou mesh systeem helemaal geen multicast verkeer wireless kan versturen !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:42
Met bovenstaande, iptv en wifi zijn geen vrienden

Technisch kan het wel (afhankelijk van de apparatuur) maar performance is vaak om te janken

Staat de netgear in ap mode?

In dit topic is het ze met een deco m5 wel gelukt
https://forum.telfort.nl/...-geen-on-demand-etc-78767

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:32
Theoretisch kun je multicast verkeer (wat iptv is) over wifi sturen, maar dat werkt echt alleen als je overal prima wifi hebt en zeker niet als je nog maar een kwart van de bandbreedte tot je beschikking hebt omdat je twee keer aan het repeaten bent.

Lees dit eens als achtergrond informatie.
https://wirelesslywired.c.../multicast-over-wireless/

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.