Hallo allemaal,
Na bijna 10 jaar heb ik besloten om eindelijk een nieuwe game pc aan te schaffen. Met mn oude setup (inclusief GTX680 die kapot ging vorige maand
) heb ik namelijk alle recente games maar overgeslagen. Ik hoop dat jullie me advies kunnen geven over de nieuwe setup die ik heb samengesteld.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen en algemeen gebruik. Ik wil graag de komende jaren de nieuwste games op redelijke hoge graphics kunnen spelen (hoeft dus niet allemaal max settings hoor). Op dit moment kijk ik vooral naar Cyberpunk 2077 uit.
Streamen zou ik ook nog wel eens willen proberen. Video bewerken waarschijnlijk ook wel eens, maar dat zal niet heel serieus zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb al een videokaart, processor, en ultra wide monitor besteld die samen al flink duur zijn. Ik zat daarom aan 500-750 euro voor de rest te denken. Absolute max zou wel 1000 zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het onderstaande lijstje heb ik al besteld. Eigenlijk wilde ik gaan voor de 6800XT, maar na de paper launch was het me wel duidelijk dat ik die waarschijnlijk niet voor de Cyberpunk release zou krijgen. Daarom snel geswitched naar de RTX3070, waar ik nu op plek 2 voor in de wachtrij sta. Duimen dus dat die op tijd komt.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle andere core onderdelen voor de pc.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope. Al lijkt dat misschien wel zo in het onderstaande lijstje.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt. Een beetje stil systeem vind ik wel belangrijk, maar heb ik geen harde eisen voor. Zelfde verhaal voor energieverbruik eigenlijk.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet. Ik heb me er nooit goed in verdiept om eerlijk te zijn. Ik hoor het graag als jullie denken dat ik het wel serieus zou moeten overwegen.
Wat verwacht je van ons?
Gezien het al zo lang geleden is dat ik een pc heb samengesteld was het best overweldigend om allemaal uit te zoeken. Ik hoor daarom graag van jullie of de gekozen onderdelen een beetje deugen samen. Ik sta natuurlijk ook open voor suggesties van andere onderdelen.
Na bijna 10 jaar heb ik besloten om eindelijk een nieuwe game pc aan te schaffen. Met mn oude setup (inclusief GTX680 die kapot ging vorige maand
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen en algemeen gebruik. Ik wil graag de komende jaren de nieuwste games op redelijke hoge graphics kunnen spelen (hoeft dus niet allemaal max settings hoor). Op dit moment kijk ik vooral naar Cyberpunk 2077 uit.
Streamen zou ik ook nog wel eens willen proberen. Video bewerken waarschijnlijk ook wel eens, maar dat zal niet heel serieus zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb al een videokaart, processor, en ultra wide monitor besteld die samen al flink duur zijn. Ik zat daarom aan 500-750 euro voor de rest te denken. Absolute max zou wel 1000 zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het onderstaande lijstje heb ik al besteld. Eigenlijk wilde ik gaan voor de 6800XT, maar na de paper launch was het me wel duidelijk dat ik die waarschijnlijk niet voor de Cyberpunk release zou krijgen. Daarom snel geswitched naar de RTX3070, waar ik nu op plek 2 voor in de wachtrij sta. Duimen dus dat die op tijd komt.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | Asus TUF Gaming GeForce RTX 3070 OC | € 689,10 | € 689,10 |
| 1 | Monitoren | LG UltraGear 34GN850-B | € 862,61 | € 862,61 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.551,71 | ||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle andere core onderdelen voor de pc.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope. Al lijkt dat misschien wel zo in het onderstaande lijstje.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt. Een beetje stil systeem vind ik wel belangrijk, maar heb ik geen harde eisen voor. Zelfde verhaal voor energieverbruik eigenlijk.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet. Ik heb me er nooit goed in verdiept om eerlijk te zijn. Ik hoor het graag als jullie denken dat ik het wel serieus zou moeten overwegen.
Wat verwacht je van ons?
Gezien het al zo lang geleden is dat ik een pc heb samengesteld was het best overweldigend om allemaal uit te zoeken. Ik hoor daarom graag van jullie of de gekozen onderdelen een beetje deugen samen. Ik sta natuurlijk ook open voor suggesties van andere onderdelen.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B550 ELITE V2 | € 128,95 | € 128,95 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500DX Zwart | € 113,50 | € 113,50 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 73,50 | € 73,50 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | € 164,62 | € 164,62 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 750W | € 125,05 | € 125,05 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 105,- | € 105,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 710,62 | ||