Wat doen met brak geheugen?

Pagina: 1
Acties:

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 12:50

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
Ik heb een beetje het idee dat mijn geheugen van spectec 256 mb kapot is.

Situatie:
Celly 566@566. cas 333.
spectec 256 mb + 128 mb. (allebei 7,5 ns)

Als ik dit zo draai, gaat het ongeveer wel goed. Zet ik alles nu op 222, dan gaat loopt win2k vast onder het booten. (error)

het geheugen heeft op 110 Mhz @222 gedraait, dus 66@222 moet toch ook wel kunnen?

Als ik 128 mb er alleen in doe, heb ik nergens last van. Met alleen 256 erin wel weer.

Kan het zijn dat de 256 mb ineens alleen maar op 66@333 wil lopen? Dit is toch onzin?
Nou vermoed ik dus dat mijn geheugen kapot is.

Hoe test ik dit? is er geen proggie voor?
En kan ik het terug stuuren of heb ik ff 130,- weggegooit?

O ja, de 256 mb bank is net nieuw. (1,5 mnd)

systeem specs

Verwijderd

Op zondag 12 augustus 2001 15:41 schreef henri het volgende:

Hoe test ik dit? is er geen proggie voor?
En kan ik het terug stuuren of heb ik ff 130,- weggegooit?

O ja, de 256 mb bank is net nieuw. (1,5 mnd)
Er is wel een proggie voor... ik zag hem een maand geleden ongeveer hier ergens nog op GoT alleen geen id wat het URL is, weet iemand anders vast wel.

Van dat laatste, dat hangt er gewoon af van wat de voorwaarden zijn, maar het lijkt me dat je het geld (gedeeltelijk) nog wel kunt terug krijgen.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:06

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Een paar topics met links erin vooral docmem.
[topic=146956]
[topic=172975]
B-)

• Sjeeseend
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-08 23:27
Je kunt Memtest86 gebruiken om je geheugen te testen. www.memtest86.com
ik heb t nog nooit gebruikt maar veel mensen testen hier hun geheugen mee.

• jurjen13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 14:36
Geef maar aan mij, ik draai alles op cas333 (het verschil merk je toch bijna niet, alleen psychologisch)...

Verwijderd

inderdaad

3% sneller of terwel 5 Mb of zo daar hoef je het niet voor te doen

overigens wat zijn je SPEC. van je MEM orginail?

Verwijderd

Ik neem aan dat je die 256 MB geheugendinges ooit bij norrod of zo'n goedkope prutstent hebt gekocht en dat die in het tweede geheugenbankje wordt geplaats. Ik neem ook aan dat dat 128 MB ding in de computer zat toen je die kocht en dat dat iets betere ding is. Je BIOS neemt by default de CAS/RAS tmiing settings van je eerste chipje, die dus te scherp zijn voor de tweede prutschip en als dat tweede chipje wordt gebruikt gaat het dus fout en crash je. Oplossing: geheugen omdraaien, oftewel het 256 MB geheugending in de eerste geheugenbank en de 128 MB in de tweede. Voor de zekerheid kun je ook met alleen het 256 MB chipje testen, dan zie je of dat chipje wel of niet goed is
Pagina: 1