Kan ik de kleur veranderen van mijn ARGB gpu steun?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostvdv07
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-02-2021
Beste,

Ik ben van plan om de Coolermaster ELV8 gpu steun te halen, omdat mijn gpu een beetje hangt. Maar deze komt met een LED bar en moet aangesloten worden op een ARGB poort. Mijn moederbord heeft maar 1 ARGB poort, en deze is al in gebruik. Maar ik heb wel 2 gewone RGB poorten. Kan ik deze ook aansluiten op een RGB poort? En kan ik dan de kleur nog aanpassen van de LED bar?

gpu steun: https://www.alternate.be/...duct/1582208?event=search

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Joostvdv07 op 30-11-2020 20:21)

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Een ARGB aansluiting is 5 volt en heeft 3 pinnen. Een RGB aansluiting is 12V en heeft 4 pinnen. Dus zelfs als het je al lukt om hem aan te sluiten zal je de ledjes frituren.

Wat je het beste kan doen is een ARGB splitter erbij bestellen (Cooler Master maakt deze o.a.). Dan kan je de led bar samen met het andere wat je hebt aangesloten een kleur geven (wel beiden dezelfde kleur geloof ik).

[ Voor 12% gewijzigd door spone op 30-11-2020 19:24 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Een ARGB aansluiting is 5 volt en heeft 3 pinnen. Een RGB aansluiting is 12V en heeft 4 pinnen. Dus zelfs als het je al lukt om hem aan te sluiten zal je de ledjes frituren.

Wat je het beste kan doen is een ARGB splitter erbij bestellen (Cooler Master maakt deze o.a.). Dan kan je de led bar samen met het andere wat je hebt aangesloten een kleur geven (wel beiden dezelfde kleur geloof ik).

[ Voor 12% gewijzigd door spone op 30-11-2020 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostvdv07
oke,

Bedankt had ik dit niet geweten dan waren mijn LED lampjes waarschijnlijk al kapot gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostvdv07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Haha uitstekend. Die had ik zelfs al gelinked ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostvdv07
haha bedankt!
Pagina: 1