Advies, (stil) gamen in de woonkamer, ook in VR, opties?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ido_nl
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-09 22:05
Op dit moment heb ik een 5 jaar oude kantoor laptop, lekker stil, maar niet meer zo snel. Ik gebruik de laptop vooral op de bank in de woonkamer.

Op de slaapkamer staat een xbox one, als ik game, stream ik de xbox naar de laptop zodat ik ook gezellig in de woonkamer kan zitten, ipv alleen in de slaapkamer, wel zo gezellig. Dat werkt eigenlijk prima.

Ik heb sinds kort ook een VR bril (Quest 2) en zou ook via SteamVR en Oculus link VR spellen willen spelen. Nu heb je daar best een beetje pc voor nodig. Geen probleem, ik was toch toe aan een nieuwe laptop.

Mijn wens is om nog steeds in de woonkamer, stil, te kunnen gamen, met en zonder VR bril.Wat zijn de opties? Hoe hebben jullie dit opgelost?

Het volgende had ik zelf al bedacht.

Nieuwe gaming laptop
Ik heb geen ervaring met gaming laptops, maar lees dat ze onder load redelijk wat lawaai maken. Wellicht is undervolting nog een optie om de fans wat rustiger te krijgen. En wellicht valt t lawaai mee..

PC op zolder met Steam Link
Prima optie, maar de Quest moet je dan wel draadloos verbinden volgens mij, is dit snel genoeg? En Oculus link werkt dan niet, rift spellen kan ik dan volgens mij niet spelen.

PC op zolder, VR spellen op zolder spelen
Kan, maar in de winter een beetje fris. Ook minder gezellig, hoewel je met VR daar weinig last van hebt natuurlijk.

PC in de woonkamer
Denk niet dat mn vrouw daar erg gelukkig van wordt

Cloud computing, bv Shadow PC
Goeie optie, wel afhankelijk van internet. Ben bang voor extra vertraging. Het schijnt wel te werken met de Quest, maar niet altijd even goed.

Lichte laptop met een eGPU
Ook leuke optie, wel wat prijzig, volgens mij is een eGPU al zo'n 300 euro en de kaart er nog bij en dan nog een laptop die een eGPU ondersteund.

Mooiste zou zijn een gaming laptop die stil is, maar die bestaan volgens mij niet.