Bij een grote webshop (A) een item gekocht. Kosten 16 euro. Spul wordt verkocht door een "partner" ( B ), maar daar heb ik weinig mee van doen (me dunkt). Ik kies voor achteraf betalen.
Zending komt bij DHL terecht, daar is mijn adres (blijkbaar) onbekend (ik krijg wekelijks DHL dingen dus dat is onzin en het adres klopt ook op de zending. Anyways, ik haal mijn schouders op en koop het item bij de lokale Hema. Datum, rond 6 november. Naief natuurlijk, maar ik had eigenlijk verwacht dat het nogmaals aangeboden zou worden of terug zou gaan.

Op 21 november krijg ik in mijn mail een betalingsherinnering van A. Ik neem contact op met A middels de webchat in hun app. Afdronk was dat het geregeld zou worden, zie screenshots:

Daarna wordt ik via de mail (ongevraagd) op de 22e gecontact door B:

Ze hebben mij tijdens de tweede chat ook gebeld, verhaal was dat ze eerst een retourbevestiging van de B moesten hebben voordat de bestelling uit mijn account zou verdwijnen.. Ik heb daarop gezegd dat ik niks met B van doen heb maar ik kwam in dat gesprek niet zover dat ze de bestelling konden verwijderen want "zo is het systeem niet ingericht".
De 29e wordt ik wederom via de mail gecontact door B:
Ik heb net een chat opgestart met A:

Maar daar komt natuurlijk weer niks uit...
Iemand tips? Gewoon maar die 16 euro betalen is nu het eerste wat in me opkomt.. Of anders gewoon compleet negeren.. Maar krijg ik dan problemen met een incassobureau? Ik heb gewoon niet de energie voor die luttele 16 euro.
Zending komt bij DHL terecht, daar is mijn adres (blijkbaar) onbekend (ik krijg wekelijks DHL dingen dus dat is onzin en het adres klopt ook op de zending. Anyways, ik haal mijn schouders op en koop het item bij de lokale Hema. Datum, rond 6 november. Naief natuurlijk, maar ik had eigenlijk verwacht dat het nogmaals aangeboden zou worden of terug zou gaan.
Op 21 november krijg ik in mijn mail een betalingsherinnering van A. Ik neem contact op met A middels de webchat in hun app. Afdronk was dat het geregeld zou worden, zie screenshots:

Daarna wordt ik via de mail (ongevraagd) op de 22e gecontact door B:
Ik heb deze genegeerd maar omdat de bestelling nog steeds in mijn account stond (met verlopen betalingstermijn) neem ik wederom contact op met A op 26 en 28 november, zie screenshots:Beste FreakNL, Hartelijk dank voor uw bericht. Zodra wij de zending retour hebben ontvangen zullen wij deze voor u retour verwerken. Met vriendelijke groet, Ilse Verkoper

Ze hebben mij tijdens de tweede chat ook gebeld, verhaal was dat ze eerst een retourbevestiging van de B moesten hebben voordat de bestelling uit mijn account zou verdwijnen.. Ik heb daarop gezegd dat ik niks met B van doen heb maar ik kwam in dat gesprek niet zover dat ze de bestelling konden verwijderen want "zo is het systeem niet ingericht".
De 29e wordt ik wederom via de mail gecontact door B:
Daarop heb ik gestuurd:Beste FreakNL, Bedankt voor uw bericht. Wij hebben uw retour pakket nog niet mogen ontvangen. Heeft u voor ons een foto van het retourbewijs, zodat wij kunnen meekijken waar de zending zich bevind. In afwachting van uw reactie. Met vriendelijke groet, Priscilla
Daarop kreeg ik vandaag terug:Hallo,
Ik heb niets retour gestuurd want ik heb het pakket nooit ontvangen;
Dit is de DHL tracking;
(Verzendpostcode : ********)
https://www.dhlparcel.nl/...lg%20je%20pakket&lc=nl-NL
Dit is vanuit mijn kant ook de laatste berichtgeving aangezien ik vanuit A besteld heb en ik (zonder cru te willen overkomen) derhalve geen overeenkomst met jullie heb maar met A. Ik heb daar al aangegeven dat ik niet ga betalen.
Hoe jullie het met A regelen is niet aan mij.
Ik wordt er nu een beetje moe van...Wij hebben zojuist van A onderstaand bericht ontvangen.
Wij zien via de track and trace code dat het pakket met de volgende artikelen:
- 24x Bad eendjes gekleurd (EAN-nummer: ***********)
op 06/11/2020 is afgeleverd op het volgende adres
Dhr. FreakNL
Freakstraat
1111 AB Freakdorp
Het kan voorkomen dat de bezorger het pakket bij uw buren heeft afgeleverd zonder hiervan bericht achter te laten.
Hiervoor onze welgemeende excuses voor het ongemak.
Wij vragen u om een navraag te starten bij de buren ( twee links en twee rechts naast en tegenover u ), indien dit niets oplevert zullen wij een onderzoek bij de bezorger voor u opstarten.
Graag vernemen wij uw reactie,
Met vriendelijke groet,
Amber
Ik heb net een chat opgestart met A:

Maar daar komt natuurlijk weer niks uit...
Iemand tips? Gewoon maar die 16 euro betalen is nu het eerste wat in me opkomt.. Of anders gewoon compleet negeren.. Maar krijg ik dan problemen met een incassobureau? Ik heb gewoon niet de energie voor die luttele 16 euro.