Zending vermist. Webshop doet moeilijk.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:47

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Bij een grote webshop (A) een item gekocht. Kosten 16 euro. Spul wordt verkocht door een "partner" ( B ), maar daar heb ik weinig mee van doen (me dunkt). Ik kies voor achteraf betalen.

Zending komt bij DHL terecht, daar is mijn adres (blijkbaar) onbekend (ik krijg wekelijks DHL dingen dus dat is onzin en het adres klopt ook op de zending. Anyways, ik haal mijn schouders op en koop het item bij de lokale Hema. Datum, rond 6 november. Naief natuurlijk, maar ik had eigenlijk verwacht dat het nogmaals aangeboden zou worden of terug zou gaan.
Afbeeldingslocatie: http://nasweb.libre-net.nl/web/dhl.JPG

Op 21 november krijg ik in mijn mail een betalingsherinnering van A. Ik neem contact op met A middels de webchat in hun app. Afdronk was dat het geregeld zou worden, zie screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://nasweb.libre-net.nl/web/chat1-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://nasweb.libre-net.nl/web/chat1-2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://nasweb.libre-net.nl/web/chat1-3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://nasweb.libre-net.nl/web/chat1-4.jpg

Daarna wordt ik via de mail (ongevraagd) op de 22e gecontact door B:
Beste FreakNL, Hartelijk dank voor uw bericht. Zodra wij de zending retour hebben ontvangen zullen wij deze voor u retour verwerken. Met vriendelijke groet, Ilse Verkoper
Ik heb deze genegeerd maar omdat de bestelling nog steeds in mijn account stond (met verlopen betalingstermijn) neem ik wederom contact op met A op 26 en 28 november, zie screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://nasweb.libre-net.nl/web/chat2-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://nasweb.libre-net.nl/web/chat2-2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://nasweb.libre-net.nl/web/chat2-3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://nasweb.libre-net.nl/web/chat2-4.jpg

Ze hebben mij tijdens de tweede chat ook gebeld, verhaal was dat ze eerst een retourbevestiging van de B moesten hebben voordat de bestelling uit mijn account zou verdwijnen.. Ik heb daarop gezegd dat ik niks met B van doen heb maar ik kwam in dat gesprek niet zover dat ze de bestelling konden verwijderen want "zo is het systeem niet ingericht".

De 29e wordt ik wederom via de mail gecontact door B:
Beste FreakNL, Bedankt voor uw bericht. Wij hebben uw retour pakket nog niet mogen ontvangen. Heeft u voor ons een foto van het retourbewijs, zodat wij kunnen meekijken waar de zending zich bevind. In afwachting van uw reactie. Met vriendelijke groet, Priscilla
Daarop heb ik gestuurd:
Hallo,

Ik heb niets retour gestuurd want ik heb het pakket nooit ontvangen;

Dit is de DHL tracking;

(Verzendpostcode : ********)

https://www.dhlparcel.nl/...lg%20je%20pakket&lc=nl-NL

Dit is vanuit mijn kant ook de laatste berichtgeving aangezien ik vanuit A besteld heb en ik (zonder cru te willen overkomen) derhalve geen overeenkomst met jullie heb maar met A. Ik heb daar al aangegeven dat ik niet ga betalen.

Hoe jullie het met A regelen is niet aan mij.
Daarop kreeg ik vandaag terug:
Wij hebben zojuist van A onderstaand bericht ontvangen.

Wij zien via de track and trace code dat het pakket met de volgende artikelen:
- 24x Bad eendjes gekleurd (EAN-nummer: ***********)

op 06/11/2020 is afgeleverd op het volgende adres

Dhr. FreakNL
Freakstraat

1111 AB Freakdorp

Het kan voorkomen dat de bezorger het pakket bij uw buren heeft afgeleverd zonder hiervan bericht achter te laten.
Hiervoor onze welgemeende excuses voor het ongemak.

Wij vragen u om een navraag te starten bij de buren ( twee links en twee rechts naast en tegenover u ), indien dit niets oplevert zullen wij een onderzoek bij de bezorger voor u opstarten.

Graag vernemen wij uw reactie,

Met vriendelijke groet,

Amber
Ik wordt er nu een beetje moe van...

Ik heb net een chat opgestart met A:
Afbeeldingslocatie: http://nasweb.libre-net.nl/web/chat3-1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://nasweb.libre-net.nl/web/chat3-22.jpg

Maar daar komt natuurlijk weer niks uit...

Iemand tips? Gewoon maar die 16 euro betalen is nu het eerste wat in me opkomt.. Of anders gewoon compleet negeren.. Maar krijg ik dan problemen met een incassobureau? Ik heb gewoon niet de energie voor die luttele 16 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Waarom zou je problemen krijgen met een incasso bureau? Je hebt zwart op wit dat je de bestelling als geannuleerd kan beschouwen.

Verder in de mail van B aangeven dat je niet met hen correspondeert en dat ze het verder met *knip* kunnen afhandelen.

Vervolgens alle mails van ze negeren.

Overigens gaan ze voor €16 niet eens een incasso procedure opstarten. Geen incasso bureau dat dat aanneemt.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 30-11-2020 23:21 . Reden: Naam webshop verwijderd ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Bad Address is altijd direct retour afzender.

Verder zou ik me van die dreigende verkoper idd niks aantrekken, je hebt bewijs dat nooit geleverd is.
(+ toezegging van A dat de order geannuleerd is)

[ Voor 14% gewijzigd door YakuzA op 30-11-2020 19:25 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-10 17:22
Als de track&trace aangeeft dat het retour verzender is gegaan dan zou ik me nergens druk om maken.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shifra
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-09 02:08
DHL is een DRAMA! Ze zijn aan de deur terwijl er niemand is geweest. Adres bestaat niet ook al komt er al 40 jaar post aan enzv. Daarom hebben wij afscheid van DHL genomen als bezorger. Als je weet dat een webwinkel DHL gebruikt kies dan voor een pickup point is mijn tip voor de volgende keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:49
Je hebt officieel een koopovereenkomst met verkoper B. Verkoper A bemiddelt alleen maar officieel gezien.

Incasso zou ik lekker negeren en heel veel meer voor die 16 euro gaan ze niet doen.

Het enige wat verkoper A kan doen is je achter betalen blokkeren. Of dat je 16 euro waard is hangt van jouw af. Uiteraard kan je blijven overleggen in de hoop dat ze het ligt zien. Maar dat betwijfel ik. Je kan eventueel vragen of Kerim je kan terug bellen. Die werkte iets meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Dank.

Achteraf betalen is gemakkelijk maar niet heilig verder. En anders bestel ik op de account van mijn vriendin die sowieso een extra (betaalde) service heeft bij shop A (oa geen verzendkosten enzo).
loki504 schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:41:
Je hebt officieel een koopovereenkomst met verkoper B. Verkoper A bemiddelt alleen maar officieel gezien.
Is dat zo? Ik heb besteld op de website van A en ik moet ook betalen aan A.

[ Voor 42% gewijzigd door FreakNL op 30-11-2020 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ook in dit topic mag de naam van de webwinkel (en hints hiernaar) achterwege blijven zolang die niet van belang is. Ik heb dan ook zojuist een aantal reacties verwijderd.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Ik heb zojuist naar de partner dit gestuurd, bedankt voor de tips to nu toe:
Goedenavond,

Mijn mededeling dat ik niet meer met jullie communiceer is blijkbaar aan dovemansoren gericht.

Ik herhaal:
Het pakket is nooit aangekomen. Ook niet bij de buren, die kennen mij namelijk allemaal bij naam en hadden het pakket dan wel afgegeven inmiddels.

Dit alles is overigens ook overduidelijk zichtbaar in de track/trace van DHL:

(Screenshot en link DHL)

Ik beschouw het pakket dan ook als vermist.

En hierbij nogmaals de mededeling;
Ik heb dit bij A besteld. Dus ik heb voor de rest weinig met jullie te maken.

Ik ga verder geen energie meer in deze zaak steken. Als jullie het pakketje kunnen vinden en bij mij terecht kunnen laten komen (of nogmaals het artikel verzenden) wil ik met alle liefde betalen. Maar voor nu is de kwestie wat mij betreft afgedaan. Hoe jullie het verder met A regelen is verder niet mijn zaak.

Gaarne geen berichtgeving meer in mijn mailbox, ik heb geen zin om met twee partijen te handelen.

Met vriendelijk groet,
FreakNL
Overigens (en daar kom ik nu pas achter):
De chatgeschiedenis in de app verdwijnt na verloop van tijd (mijn vriendin maande me screenshots te maken wat ik dus maar gedaan heb, maar ik vond het eigenlijk onzin maar nu blij toe)...

En de chat in app wordt ook niet gesynct met de chat op de desktopversie (beide ingelogged). Anders had ik het wel gekopieerd daarvandaan ipv deze screenshots...

Wat hopeloos ouderwets eigenlijk. Bij die koele blauwe winkel doe ik alles gewoon via Whatsapp (eventueel via whatsapp-web), dat werkt veel beter...

[ Voor 19% gewijzigd door FreakNL op 30-11-2020 20:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02:07
Even er vanuit gaande dat het om een niet bij naam genoemde webwinkel gaat, die ook veel wederverkopers faciliteert, even een screenshot van zo'n webwinkel, die toevallig ongeveer dezelfde huisstijl heeft als de chat van jouw screenshot...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U3i_ZXSWwNlRUsFdbdVmkA7xcM4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iPfW1tz8vafydHka3UQkTpVl.png?f=fotoalbum_large

De aanbieder waar ik gekeken heb, geeft dus juist aan de je zaken doet met winkel B, en alleen bestelt en betaalt via winkel A. Garantie en klantenservice verloopt in beginsel via winkel B.

Ik zou even checken of dat bij de door jou gebruikte webshop ook het geval is ;-)

EDIT: screenshot even aangepast, Rood is winkel A, zwart is winkel B

[ Voor 14% gewijzigd door Wild Chocolate op 30-11-2020 20:20 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
@Wild Chocolate,

Dank hiervoor. Heb dus iets meer met ze te maken dan ik verwacht had...

Heb nog een nabrander op mijn mail gestuurd:
Beste B.

Ik zie nu deze tekst op de website van A:

Je koopt bij onze partner B. De verkoper is de eerste contactpersoon bij vragen en retourvoorwaarden na aankoop. Bestellen en betalen gaat via A.
Wat je kan verwachten:
• Bestellen en betalen via A
• Gratis verzending door B
• 30 dagen bedenktijd en gratis retourneren
• Wettelijke garantie via B
Klantenservice
Ook als je bij een partner koopt, kun je makkelijk contact opnemen. Stel je vragen via de bestelling in je account, de klantenservicepagina of bekijk de pagina van de verkoper.

Blijkbaar is mijn onderstaande reactie niet helemaal van toepassing en heb ik meer met jullie van doen dan ik verwacht had..

Blijft wel mijn verhaal staan dat de bestelling nooit aangekomen is.. (zie onder)

FreakNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Wel fijn dat Kerim van A aangeeft "de bestelling is bij deze geannuleerd" terwijl je schijnbaar een overeenkomst bij B hebt. Ik vond die hele constructie al maar wazig, maar als A zelf dit soort reacties gaat schrijven doen ze ook niet echt hun best om de verantwoordelijkheid bij B te leggen.

(is er iemand die niet direct weet wie A is? :P)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:23
FreakNL schreef op maandag 30 november 2020 @ 20:10:
Ik heb zojuist naar de partner dit gestuurd, bedankt voor de tips to nu toe:

[...]

Overigens (en daar kom ik nu pas achter):
De chatgeschiedenis in de app verdwijnt na verloop van tijd (mijn vriendin maande me screenshots te maken wat ik dus maar gedaan heb, maar ik vond het eigenlijk onzin maar nu blij toe)...

En de chat in app wordt ook niet gesynct met de chat op de desktopversie (beide ingelogged). Anders had ik het wel gekopieerd daarvandaan ipv deze screenshots...

Wat hopeloos ouderwets eigenlijk. Bij die koele blauwe winkel doe ik alles gewoon via Whatsapp (eventueel via whatsapp-web), dat werkt veel beter...
Misschien niet bij jou, maar wel bij *knip*. Bij mij hebben ze wel eens een chat van bijna een jaar eerder teruggelezen

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 30-11-2020 20:54 . Reden: Naam webshop weggehaald. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Zij kunnen het wel teruglezen inderdaad maar de klant niet...

Ik krijg wel minder vertrouwen in deze shop zo.. Maar is er een alternatief? Amazon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikabob
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-02-2021
Dit probleem begint steeds groter te worden, webshops (of aanbiedings platforms) zijn steeds onbereikbaarder voor consument bij klachten.

(ps; 24! badeentjes? :D)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Laatst online: 21:28
FreakNL schreef op maandag 30 november 2020 @ 22:21:

Ik krijg wel minder vertrouwen in deze shop zo.. Maar is er een alternatief? Amazon?
Bespaar je de moeite, Amazon gebruikt DHL voor ongeveer alles. Ik ben in de laatste weken al 2 pakketten ergens in het DHL bezorgsysteem verloren. Kostenloos vervangen door Amazon, maar DHL is een grote dramatische pestbende.

Ik ben gestop met Amazon omdat ze met DHL versturen. :P. Denk dat de verkoper in deze geen kwade partij is, communicatief wellicht niet handig, maar zij zijn net zo goed slachtoffer van DHL.

[ Voor 10% gewijzigd door LZ86 op 01-12-2020 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
/off-topic
Haha @bikabob ik wist dat iemand erover zou beginnen :>

We proberen met ons clubje deze trend hierheen te laten overwaaien:
https://drivetribe.com/p/...id=YaNqZ0DRR1eO0YtcddPdsg

https://duckduckjeeps.com/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Maak je er niet druk om. laat er maar een deurwaarder komen, en een dagvaarding. Je kunt dan laten zien dat je het goed niet hebt ontvangen, door de T&T van DHL. waar duidelijk staat " retour adresgegevens onjuist"

Dat geef je eenmaal aan aan de verkoper/die koper en verkoper samen brengt. Dat mogen ze lekker uitzoeken. Jij bent geen partij tussen verkoper en DHL, dat is tussen hen. Zorg dat je duidelijk hebt dat dit bij jou T&T hoort. Het zal niet de 1e keer zijn dat dit verandert tijdens het proces van verzenden. maak evt. een screenshot via je desktop scherm, zodat alles in een oogopslag zichtbaar is. Ga geen ellenlange chat aan met
medewerker van verkoop-platform, daar schiet je niets mee op. Verkoper heeft een leverplicht, en zal moeten bewijzen dat daaraan is voldaan.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik snap dat het vervelend is, maar 16 euro voor 24 badeendjes .. kom op zeg. Je loopt van de toren te blazen en te mailen alsof het om een vermiste container gaat.
En als je het allemaal zo ontzettende vervelend vind om met 2 partijen te dealen, bestel dan niet via zo'n constructie.
JIJ hebt er zelf voor gekozen om via deze weg te bestellen.

Is het vervelend? Jazeker. Maar om nu constant zo agressief op te stellen naar de verkopende partij gaat je niets helpen.
In de laatste mail geve ze ook aan "Wij vragen u om een navraag te starten bij de buren ( twee links en twee rechts naast en tegenover u ), indien dit niets oplevert zullen wij een onderzoek bij de bezorger voor u opstarten."
Maar de toon ('ik wens geen mails meer van deze club te ontvangen" _O- ) die je naar beide partijen opzet gaat je niet verder helpen.
Als ik aan de andere kant van die chat zat, ging je bij mij zo onderop de stapel. Een beetje zijne majesteit uithangen om een bestelling van 16 euro die niet helemaal vlekkeloos gaat.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:44

d0s

sssst

Deels eens met bovenstaande reactie. Tuurlijk is het erg vervelend maar je respectloze toontje zou mij ook wat tegenstaan als ik je nog niet had gesproken. Die beste agents kunnen er ook niet zoveel aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Shifra schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:34:
DHL is een DRAMA! Ze zijn aan de deur terwijl er niemand is geweest. Adres bestaat niet ook al komt er al 40 jaar post aan enzv. Daarom hebben wij afscheid van DHL genomen als bezorger. Als je weet dat een webwinkel DHL gebruikt kies dan voor een pickup point is mijn tip voor de volgende keer.
Goh zo dacht ik jaren over DHL, maar had recent net het idee dat juist zij hun zaken wel op orde hebben en dat Postnl het moeilijker heeft. Dat zal regionaal wel verschillen.

Maar eigenlijk is dit weer een klassieke *knip* doet niets voor je bij externe verkopers. Klinkt leuk en betrouwbaar via een grote partij, maar als consument heb je er niets aan. De externe verkoper is via z'n eigen site vaak ook goedkoper en want geen commissie.

Enige wat je kan doen is consequent bij *knip* blijven klagen hierover, want voor de score van de externe verkoper bij *knip* zelf telt dat wel mee.

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 01-12-2020 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Laatst online: 02:07
LZ86 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 00:14:
[...]

Bespaar je de moeite, Amazon gebruikt DHL voor ongeveer alles. Ik ben in de laatste weken al 2 pakketten ergens in het DHL bezorgsysteem verloren. Kostenloos vervangen door Amazon, maar DHL is een grote dramatische pestbende.

Ik ben gestop met Amazon omdat ze met DHL versturen. :P. Denk dat de verkoper in deze geen kwade partij is, communicatief wellicht niet handig, maar zij zijn net zo goed slachtoffer van DHL.
Welke bezorgdienst wel of niet goed is, is een hele andere discussie. Verschilt per wijk, en lijkt nog het meest aan de bezorger te liggen.

Maar het grote verschil bij Amazon, is dat Amazon klantenservice wel aanspreekbaar is bij problemen met een Marketplace verkoper, en het probleem oplost. Ik heb zelf zeer goede ervaringen met hun klantenservice.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wild Chocolate schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 19:41:
[...]

Welke bezorgdienst wel of niet goed is, is een hele andere discussie. Verschilt per wijk, en lijkt nog het meest aan de bezorger te liggen.

Maar het grote verschil bij Amazon, is dat Amazon klantenservice wel aanspreekbaar is bij problemen met een Marketplace verkoper, en het probleem oplost. Ik heb zelf zeer goede ervaringen met hun klantenservice.
Zo zullen er ook andere ervaringen zijn met andere platforms. Net als problemen met een provider binnen kleine straal. Buren/overburen. Zo kan ik geen negatieve ervaringen delen met de hier besproken verkoper/platform.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:53
De track & trace is al voldoende waarbij je kan aantonen dat het product niet is geleverd, het is een probleem voor de webshop dat het pakket niet is aangekomen, pas als je het pakket in ontvangst neemt is het jouw probleem en moet jij zorgen indien retour dat het aankomt.

[ Voor 9% gewijzigd door mr_evil08 op 01-12-2020 19:55 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:55

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik begrijp je frustraties, maar ik zou in het vervolg gewoon proberen om vriendelijk te blijven. Als de situatie voor de medewerker niet duidelijk is, typ dan even kort en bondig een overzicht van de genomen stappen en een samenvatting van het verhaal. Hoe makkelijker je het hen maakt, hoe sneller ze je kunnen verder helpen.

Je zit nu in een situatie dat je voor 16 euro aan badeendjes, die je niet hebt ontvangen, nog niet betaald hebt. Je hebt ook contact met ze opgenomen om de situatie aan te geven. Voorlopig moet je gewoon niks doen en blij zijn met je eendjes van de HEMA. Neem een badje met je nieuwe buddies en relax :)

Moesten ze ooit moeilijk komen doen met een incassobureau o.i.d. (en dat doen ze wss toch niet voor zo'n bedrag), dan kan je altijd weerwoord bieden alvorens daar echt gevolgen van komen. En dat weerwoord is simpel: kijk naar de tracking, het is retour afzender.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:07

Rmg

Laatste tijd ook al 2x gedoe gehad bij DHL en "adres onjuist". Gelukkig 2x prima opgelost door de webshops. Maar er gaat een hoop mis bij DHL de laatste maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:11
FreakNL schreef op maandag 30 november 2020 @ 22:21:

Amazon gebruikt letterlijk dezelfde constructie als A met verkoop partners. Ben ik helaas ook is achteraf achter gekomen. Probeer zelf altijd zo rechtstreeks mogelijk te bestellen sindsdien, hoe meer partners ertussen komen hoe meer plekken het fout kan lopen. Levert soms ook nog is leuke voordelen op als je direct contact opneemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Er lijkt discussie te zijn welke partij, wanneer moet worden aangesproken. Misschien zit ik ernaast, maar kan dat voor de meeste zaken bij consumentenkoop niet zowel de tussenpersoon als de achterman zijn?

Het hangt wellicht van de omstandigheden en/of overeenkomst af en ik neem aan dat een tussenpartij hierover heeft nagedacht, maar kan iemand z.n. duiden waarom er in bovenstaande situatie geen sprake zou zijn van vertegenwoordiging zoals lijkt te zijn bedoeld in de richtlijn EU/2011/83 waar de ‘handelaar’ op twee manieren wordt gedefiniëerd in art. 2 lid 2?
2. „handelaar”: iedere natuurlijke persoon of iedere rechtsper­soon, ongeacht of deze privaat of publiek is, die met betrekking tot onder deze richtlijn vallende overeenkomsten handelt, mede via een andere persoon die namens hem of voor zijn rekening optreedt, in het kader van zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;
En geïmplementeerd in
- art. 6:230g lid 1b en 3 BW
- art. 7:9 lid 5 BW
- art. 7:11 lid 3 BW
- art. 19a lid 4 BW

Zie ook MvT kamerstukken II, 34071, nr 3, pagina 1 en 2

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:54

Theo

moederbord

@FreakNL Los van het probleem zelf misschien wel een generieke tip; de helpdeskmedewerkers zelf zijn geen deel van het probleem; zij kunnen er als persoon niets aan doen dat DHL er een puinhoop van maakt of dat de bedrijfsstructuur in elkaar zit zoals deze nu is :P Boos worden op hun of bot/kortaf reageren schiet je niet veel mee op. Beter is in zo'n situatie zakelijk, direct en vooral vriendelijk te blijven. Probeer een helpdeskmedewerker te zien als een extern persoon die jou helpt met problemen/vragen bij een groot bedrijf. Zij zijn nooit deel/oorzaak van een probleem. Kortaf/bot reageren, of vol negatieve emoties communiceren werkt dan alleen maar nadelig. Zij willen jou dan niet helpen (zou jij mij willen helpen als ik jou afblaf en ga eisen dat je mij helpt?) waardoor jouw frustratie enkel toeneemt. Dat uit je in verdere communicatie waardoor z'n medewerker je nog minder wil helpen waardoor de frustratie bij jou nog verder oploopt en je in deze vicieuze cirkel vast komt te zitten. Dit kan uiteindelijk op een punt komen dat een medewerker je blokkeert vanwege agressie. En dan ben je nog verder van huis (en zit jouw stress level tot het dak).

Het is misschien lastig, maar bij een helpdeskmedewerker, wees vriendelijk, zakelijk en direct. Met een open hand bereik je meer dan met een gebalde vuist.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Dat ben ik wel met je eens hoor. Maar in het eerste gesprek was ik wel vriendelijk en leek de boel ook opgelost... Het is frustrerend dat daar dan op teruggekomen wordt..Wel eens met de reacties verder hoor, ik zou mezelf ook onder op de stapel leggen.. :+ Maar dat werkt 2 kanten op want;

Pakket is er nog steeds niet, maar de factuur staat nog open. En ik hoor ook niks meer via mail of chat. Ik ga er ook geen tijd meer insteken, ze krijgen de rambam maar. Dus zij gaan bij deze onderop de stapel. Ik heb nog niks betaald en dat ga ik ook niet doen.

[ Voor 24% gewijzigd door FreakNL op 03-12-2020 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 01:06
Ik zou ze dat nog wel even in een duidelijke, bondige maar juridisch onderbouwde e-mail meedelen. Dus geen meningen of agressie, maar een goede tekst die je later eventueel kunt tonen aan betreffende incassobureau of verdere afhandeling van de zaak. En verder inderdaad niet druk over maken. Een webshop die niet begrijpt wat een DHL tracking code inhoudt kun je sowieso weinig serieus nemen.

Wellicht helpt een review nog om de toko in beweging te krijgen, ze smachten altijd naar positieve reviews en je word vaak sneller geholpen als je online en/of via social media kanalen je beklag (feitelijk) hebt gedaan.
sambalbaj schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:51:
[...]

... De externe verkoper is via z'n eigen site vaak ook goedkoper en want geen commissie.

...
Dit wordt nadrukkelijk verboden in de Voorwaarden van de grote webshop A. Prijzen mogen elders niet goedkoper door de verkoper worden aangeboden. Een van de kleine lettertjes van het wurgcontract.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-10 11:18
Verbaasd me niks van DHL. Laatst werd een pakket in mijn afwezigheid in de voortuin achter gelaten. Gelukkig zagen de buren dat op tijd. De bezorger had wel een kaartje in mijn brievenbus gestopt met de mededeling dat het pakket in de voortuin ligt, dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Eigen ervaringen met pakketdiensten mogen achterwege blijven. Deze voegen niets toe aan de discussie en helpen TS niet verder met zijn probleem.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
De partner heeft inmiddels het licht gezien en beschouwt het pakket inmiddels ook als vermist...

Aan de DHL track/trace is niks verandert dus waarom ze dan eerst met de melding kwamen dat het wellicht bij de buren bezorgd was, geen idee...

Maargoed, factuur is nu ook verdwenen bij A.

Case closed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:49
BlackMonkey schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 20:27:
[...]

Amazon gebruikt letterlijk dezelfde constructie als A met verkoop partners. Ben ik helaas ook is achteraf achter gekomen. Probeer zelf altijd zo rechtstreeks mogelijk te bestellen sindsdien, hoe meer partners ertussen komen hoe meer plekken het fout kan lopen. Levert soms ook nog is leuke voordelen op als je direct contact opneemt.
Waarbij Amazon.de mijn kapotte switch gewoon werd aangenomen en vergoed door Amazon.de alleen vervangen was niet mogelijk omdat het om een externe verkoper ging.

Met de constructie is niets mis. Maar je moet wel actieve je best doen om te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-10 22:10

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

JackBol schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:13:

Overigens gaan ze voor €16 niet eens een incasso procedure opstarten. Geen incasso bureau dat dat aanneemt.
Zeker dat er bedrijven bestaan die dat doen. Ooit een incasso bureau gehad omdat bij wish een bestelling van €1,43 euro te laat betaald zou hebben.
Pagina: 1