Skytronic AV-360 | geluid door slechts één speaker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiddede
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 03-01 21:05
Mijn vraag:
Heb de skytronic AV-360 aangeschaft, om voor mijn pc te gebruiken, de radio en sd-kaart functies werken allebei prima, alleen je hebt 2 aux kanalen, en in welk kanaal je de aux ook plugt, het geluid is veels te zacht en klinkt maar door 1 speaker, hier mijn systeem:

Wat voor oplossing hebben ze hiervoor? Het ligt niet aan mn pc want op een ander systeem doet hij het prima en mijn telefoon werkt ook niet ip dit systeemAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ZetVUbNmkaRl3HU6zcoLrpjoDA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IeZSkNyCI9zYj4ZvH1W8GESy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qd8NUPBy4W3gudIf5O3M_nQp-WU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1OMp6Fdh1oQSj6vB5AbLvvP3.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via hiddede op 30-11-2020 18:57)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

hiddede schreef op maandag 30 november 2020 @ 17:37:
Het ligt niet aan mn pc want op een ander systeem doet hij het prima en mijn telefoon werkt ook niet ip dit systeem...
Zoals hierboven al gezegd: iets meer informatie over hoe het aan is gesloten en met welke kabels. Ik twijfel of je de "Audio Input" als twee losse ingangen ziet of echt als twee losse kanalen. Dat laatste klopt namelijk. Als je het als twee losse inputs ziet dan heb je een mono 3,5 mm jack naar RCA (wat al mono is). Aparte kabel maar het kan wel.

In principe kan er niet veel verkeerd gaan. Je gaat van 3,5 mm jack naar stereo RCA. Werkt het zowel op de PC niet als met een andere bron (telefoon, mits die nog een 3,5 mm jack heeft) dan zal er iets kapot zijn. Als je maar uit één speaker geluid hebt zou het nog de kabel kunnen zijn. Kan je uitsluiten door de witte en rode RCA te wisselen. Mocht het ding defect zijn meteen retour winkel. Skytronic is niet echt een merk waar ik veel onderzoek in zou stoppen en direct een andere zou vragen.
Doe van de meest rechtse aansluiting de gestripte kern iets verder in de aansluiting of kort de kern wat af. Best veel van de ader ligt open en bloot.

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 30-11-2020 18:12 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:11
Ja nogal wiedes dat het geluid aan 1 kant klinkt, dat zijn niet 2 aansluitingen maar is er feitelijk 1: Namelijk een stereo input.

En hoe zit dit verder aangesloten (tussen je pc en speakers neem ik aan)? Dan pc output hoger zetten. Neem tevens aan dat je de adapter gebruikt voor dat ding en niet alleen USB? Dat zal namelijk el verklaren dat de card reader en radio het doen.

Verder met deze beperkte info: aannames, gokken, aannames...

[ Voor 30% gewijzigd door KnoxNL op 30-11-2020 17:44 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

hiddede schreef op maandag 30 november 2020 @ 17:37:
Het ligt niet aan mn pc want op een ander systeem doet hij het prima en mijn telefoon werkt ook niet ip dit systeem...
Zoals hierboven al gezegd: iets meer informatie over hoe het aan is gesloten en met welke kabels. Ik twijfel of je de "Audio Input" als twee losse ingangen ziet of echt als twee losse kanalen. Dat laatste klopt namelijk. Als je het als twee losse inputs ziet dan heb je een mono 3,5 mm jack naar RCA (wat al mono is). Aparte kabel maar het kan wel.

In principe kan er niet veel verkeerd gaan. Je gaat van 3,5 mm jack naar stereo RCA. Werkt het zowel op de PC niet als met een andere bron (telefoon, mits die nog een 3,5 mm jack heeft) dan zal er iets kapot zijn. Als je maar uit één speaker geluid hebt zou het nog de kabel kunnen zijn. Kan je uitsluiten door de witte en rode RCA te wisselen. Mocht het ding defect zijn meteen retour winkel. Skytronic is niet echt een merk waar ik veel onderzoek in zou stoppen en direct een andere zou vragen.
Doe van de meest rechtse aansluiting de gestripte kern iets verder in de aansluiting of kort de kern wat af. Best veel van de ader ligt open en bloot.

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 30-11-2020 18:12 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiddede
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 03-01 21:05
Heb een RCA tulp kabel gekocht en het werkt, Bedankt @FeaR !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:11
hiddede schreef op woensdag 9 december 2020 @ 19:12:
Heb een RCA tulp kabel gekocht en het werkt, Bedankt @FeaR !
Uiteraard, hahaha. Probleem was meteen duidelijk, maar fijn voor je dat het werkt nu :)