Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ryzen 3700x boost altijd, en bios doet raar Asus x570-p

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-10 16:49
Hey,
Ik heb nu een tijdje een ryzen 3700X in een Asus X570-P(dus niet de pro) hiervoor had ik een 1700 in een X370 Prime Pro.

Ik heb een aantal dingen die ik merk, waar ik soms best wel last van heb, zo boost mijn 3700x basicly de hele tijd, clockspeed is bijna constant 4.3Ghz, nice op zich alleen creeert dit behoorlijk wat herrie aangezien ik de stock cooler gebruik dus de Wraith Max, in een al niet super geventileerde case H440 van NZXT. verder krijg ik vrij regelmatig exact hetzelfde BSOD, met de melding Kmode exception not handled,

In de bios heb ik ook enkele problemen, maar het grootste probleem is dat mijn muis super jerky is in de UEFI, opzich kan ik prima door de bios heen met het toetsenbord maar is toch best wel vreemd.

En een ander probleem is ook wel gek, en dat is dat sommige usb poorten soms randomly voor een halve seconde disconnecten, dit heeft ook invloed op de bovenste poorten waar je je toetsenbord en muis insteekt. hierdoor stopt soms mijn muis compleet met werken voor enkele seconden waarna het weer werkt. ERG vervelend in games haha.

Volledige hardware:

Asus x570-P
32 GB. corsair vengeance 4x8GB. is SK hynix die. 3200 rating, heb ik via XMP ingesteld.
MSI GTX1660TI Gaming X
2x 480GB Kingston SSD RAID 0 = Bootdisk.
1x 1TB WD BLUE en 1x Hitachi 4TB disk in JBOD of volume als storage.
Avermedia Live Gamer HD PCie
NZXT HUE+
Windows 10H2 (hier begonnen de bsods) vorige build geen bsods

Wat ik al geprobeerd heb:

Voor het boosten: een hele hoop eigenlijk, op 2 plekken in de bios PBO uitgezet, zelfs dat mocht niet baten, energieschema's gewisseld, van ryzen balanced naar balanced en vice versa. alle monitoring software verwijderd of in iedergeval niet automatisch op laten starten, zoals NZXT cam, aangezien ik gelezen had dat bijv iQue invloed had op de boosting, en cam en ique hetzelfde doen.

Voor de haperende muis in de UEFI GUI... meerdere biosupdates gedaan en niets hielp. is schijnbaar een probleem wat vaker voorkomt op dit bord, maar niet bij iedereen.

qua het hebben van BSODs af en toe, ik heb whocrashed logs bekeken en die roepen wat over dat er iets mis is gegaan in de kernel en dat er mogelijk iets mis is met mijn RAM. na 4 uur Memtest86+ in loop draaien waren er geen fouten gevonden. dus denk dat mijn RAM wel ok is, dus daarvoor zou ik eventueel nog een reinstall van windows kunnen doen aangezien dit pas gebeurt sinds ik die nieuwste 20H2 update van windows 10 geinstalleerd heb

De usb poorten die gammel doen.. ik heb geen enkel idee wat hier aan te doen. heb dit bord nu al enkele maanden, dus nu nog een RMA aanvragen is mischien van de zotte.

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

BIOS up-to-date ?
welke RAMspeed nu ?
In bios kun je zelf veel instellen, en niet alles op AUTO laten draaien.
alle cores op 3.9/4Ghz...

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-10 16:49
ramspeed is 3200,
Nieuwste bios.

ik weet dat ik veel in kan stellen, ik zou gewoon graag PBO willen kunnen blijven gebruiken maar dat ie wel terugclocked als ie niet onder load staat.

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309