Dit is wel een gevalletje Overige Hardware.
Ik heb via Ebay een IBM DDS 20/40 streamer gekocht voor in mijn RS/6000. Terwijl ik bezig was met de configuratie in het OS kon ik er wel een tape in doen maar hij bleef om de 30 seconden oid. steeds weer wat geluid maken. Op dit moment wordt elke tape die ik er in doe er gelijk weer uitgegooid. Heb getest met een nieuwe tape, zo uit de verpakking. Ook de read-only schuif in twee verschillende standen gehad, wat geen verschil maakt.
Denk niet dat het veel uitmaakt, maar het is een IBM C5683-030 die in AIX keurig herkend wordt als een 4mm Tape Streamer overigens. Voor zover ik kan zien is hij identiek aan de HP DAT 40 streamer, hooguit met een andere firmware.
:strip_exif()/f/image/ewL6lyHeyYzBcSlN72ru5rD8.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb helaas geen ander systeem met een SCSI-adapter op het moment dus ben een beetje beperkt met testen. Mijn vraag is eigenlijk, als elke tape er direct uitgegooid wordt, kan dit een andere oorzaak hebben of is de streamer gewoon defect?
Denk niet dat het veel uitmaakt, maar het is een IBM C5683-030 die in AIX keurig herkend wordt als een 4mm Tape Streamer overigens. Voor zover ik kan zien is hij identiek aan de HP DAT 40 streamer, hooguit met een andere firmware.
:strip_exif()/f/image/ewL6lyHeyYzBcSlN72ru5rD8.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb helaas geen ander systeem met een SCSI-adapter op het moment dus ben een beetje beperkt met testen. Mijn vraag is eigenlijk, als elke tape er direct uitgegooid wordt, kan dit een andere oorzaak hebben of is de streamer gewoon defect?