Bose 700 in combinatie met LG Smart Remote (HDMI-CEC)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.998 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• INsaiGN
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-09 15:57
Is het mogelijk dat mijn Bose Soundbar 700 aan gaat en tevens schakelt naar de TV stand zodat hij als speaker van mijn televisie werkt. De Soundbar is aangesloten op een LG oled48cx6lb.

Wat heb ik nu?
LG OLED 48CX6LB
Bose Soundbar 700
KPN 4k Kastje

Wat is mijn uitdaging?
3 afstandsbedieningen die allemaal de wens hebben om primair te zijn. Bose, LG Smart Remote, KPN

Wat is mijn wens?
Graag wil ik met mijn KPN afstandsbediening mijn TV aanzetten en dat de TV via HDMI-CEC via de ARC kabel de Bose activeert op de uitgang TV waardoor ik direct een externe speaker heb. Dit zelfde wil ik ook met de LG afstandsbediening (Netflix, Prime etc. draaien we op de LG rechtstreeks)
Althans, ik weet nu hoe het werkt maar andere leden in mijn gezin niet |:( ;)

Wat er nu gebeurt is dat wanneer ik dit doe de Bose niet naar TV schakelt. Hiervoor moet ik hem handmatig met de app of zijn eigen afstandsbediening op TV zetten.

Andersom werkt het wel; als ik via de Bose afstandsbediening de soundbar activeer schakelt deze direct de TV in. De bose afstandsbediening kan ook de TV bedienen met uitzondering van de Home knop. Die doet het dan weer niet.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
HDMI Handshake en harde resets
HDMI Simplink - CEC - eARC alles aan en uitgezet
Bose Settings allemaal nagelopen

De reden dat deze wens bestaat is omdat deze Bose de opvolger is van een HEOS Home Cinema (die allereerste) en daar werkte dit dus op die manier op.

Mijn vraag is dus:

Kan het wat ik wil of heeft iemand een andere tip voor me om deze setup praktisch in te richten voor mij en mijn gezin.

Bij voorbaat dank voor een reactie :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• INsaiGN
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-09 15:57
Update: Het werkt vanuit standby. Indien er muziek is beluisterd op de soundbar en de TV wordt dan ingeschakeld zet hij het signaal niet om en dien ik handmatig de bron te wijzigen via de afstandsbediening of de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adijos
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-05 19:59
Hallo,
Wil ook een Bose sb700 aanschaffen voor mijn 48cx maar lees op het net veel problemen .
Werkt de verbinding met hdmi arc goed?
alvast bedankt
adijos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anielk
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09-2023
Bose soundbar 700 met een lg tv is denk ik gewoon de verkeerde config.
Ik krijg maar geen geluid uit mijn bose 700 over hdmi Arc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

anielk schreef op maandag 18 september 2023 @ 19:25:
Bose soundbar 700 met een lg tv is denk ik gewoon de verkeerde config.
Ik krijg maar geen geluid uit mijn bose 700 over hdmi Arc
Een topic van haast drie jaar oud kicken voor bovenstaande voegt mijns inziens niet veel toe. Voor eigen problemen zijn eigen topics maar dan wordt er ook meer informatie verwacht. Denk aal over welke LG TV we het hebben en welke instellingen er op de TV zijn gedaan.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.