Beste tweakers,
Ik ben nieuw met het bouwen van PCs en heb vandaag mijn eerste PC in elkaar gezet. Helaas wil de PC geen beeld geven en staan er 2 lampjes actief op mijn MOBO: BOOT (continu groen) en DRAM (continu geel/oranje). Hieronder staan mijn specs, gevolgd met wat vragen.
:strip_exif()/f/image/em8nrUR7E5GOamLP7d8iF0HY.jpg?f=fotoalbum_large)
Het beeldscherm geeft 0 signaal; ook niet heel even.
Ik heb het beeldscherm (ultrawide 1440p 144hz) aangesloten via HDMI 2.1 kabel op de MOBO.
Met betrekking tot de DRAM gele led: ik heb de RAM op alle slots geprobeerd, 1 stuk en 2 stuks. Geen veranderingen. Ook als ik de RAM helemaal weg laat heb ik zelfde LED foutmelding.
Daarnaast heb ik geluid aangesloten via optical kabel op het moederbord maar ik hoor helemaal niets. Geen foutmeldingen of bliepjes.
Stroom zit als het goed is gewoon goed; zowel 24-pins op MOBO en 8-pins voor CPU.
Ik ben nieuw met het bouwen van PCs en heb vandaag mijn eerste PC in elkaar gezet. Helaas wil de PC geen beeld geven en staan er 2 lampjes actief op mijn MOBO: BOOT (continu groen) en DRAM (continu geel/oranje). Hieronder staan mijn specs, gevolgd met wat vragen.
:strip_exif()/f/image/em8nrUR7E5GOamLP7d8iF0HY.jpg?f=fotoalbum_large)
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | Asus TUF Gaming B550M-PLUS (WI-FI) | € 149,89 | € 149,89 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C Mini | € 69,90 | € 69,90 |
1 | Geheugen intern | HyperX Predator RGB HX436C17PB3AK2/32 | € 149,90 | € 149,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM750 (2019) | € 119,- | € 119,- |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 104,45 | € 104,45 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 593,14 |
Eigen onderzoek en opmerkingen
Ik heb een EVGA GeForce RTX 3080 XC3 Ultra Gaming in de pre-order staan. Ik wilde nu alvast de PC installeren en alles klaar zetten zodat ik gelijk kan beginnen als de GPU binnen komt.Het beeldscherm geeft 0 signaal; ook niet heel even.
Ik heb het beeldscherm (ultrawide 1440p 144hz) aangesloten via HDMI 2.1 kabel op de MOBO.
Met betrekking tot de DRAM gele led: ik heb de RAM op alle slots geprobeerd, 1 stuk en 2 stuks. Geen veranderingen. Ook als ik de RAM helemaal weg laat heb ik zelfde LED foutmelding.
Daarnaast heb ik geluid aangesloten via optical kabel op het moederbord maar ik hoor helemaal niets. Geen foutmeldingen of bliepjes.
Stroom zit als het goed is gewoon goed; zowel 24-pins op MOBO en 8-pins voor CPU.
Vragen
- Ik heb hier nog geen GPU in zitten. ik was in de veronderstelling dat mijn beeld signaal zou geven en ik op zijn minst in de BIOS zou kunnen komen. Kan dit wel of kan dit niet zonder GPU?
- Ik heb het beeldscherm (ultrawide 1440p 144hz) aangesloten via HDMI 2.1 kabel op de MOBO. Waarom zit er een HDMI ingang op mijn MOBO als hij deze in principe niet ondersteund zonder GPU?
- Zou het kunnen dat de DRAM geel knippert omdat ik er nog geen GPU in heb zitten? Hoezo wel/niet?
- Als er geen geluid/foutmelding is, zou het dan kunnen dat er iets anders kapot is?