Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Space-kc
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-10-2022
Beste leden,

Mijn (zusjes) telefoon (Xiaomi Mi 9 lite, model: M1903F2G) blijft steeds opnieuw opstarten. Het probleem is dit weekend ontstaan nadat zij de telefoon aan het opladen was en vliegtuigmodus had aangezet.

De telefoon start op > Mi scherm licht op *trilt* en daarna start het toestel weer op. Dit blijft zo doorgaan totdat de batterij leeg is.

Ik heb vervolgens de powerbutton en de volume - knop ingedrukt tijdens het opstarten en krijg dan de melding *fastboot* en zie dan heel kort (1,5 sec):

*Main Menu*
(mi-recovery 3.0)

- Reboot
- Wipe data
- Connect with Mi-Assistent

Selectie (en bevestigen) van Reboot of Connect with Mi-Assistent geeft geen reactie, want het toestel is dan ook alweer opnieuw opgestart met het Mi scherm en *trilt*.

Nu start het toestel op: Mi scherm + trillen en dan Main Menu om vervolgens weer opnieuw op te starten.

M.i. kan het of de powerbutton zijn die vast is blijven zitten (in het toestel want de knop voelt niet los aan) of het is software matig.

Mijn zusje is ontroostbaar omdat er verschillende interviews voor haar afstudeeronderzoek op het toestel staan, en daarvan uiteraard geen back-up is gemaakt.

Hebben jullie misschien een mogelijke oplossing in gedachten waarbij de data op de telefoon behouden kan blijven?

Voor de goede orde merk ik nog op dat ik niet heel handig ben met telefoons/software etc. maar stappenplannen wel goed kan uitvoeren 8)7

Indien meer info nodig is, dan hoor ik dat graag en zal ik z.s.m. mijn post aanvullen.

Alvast heel hartelijk dank, mede namens mijn zusje.

Space-kc

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:35

SeatRider

Hips don't lie

NOFI, maar is het dan geen idee om er even mee naar een telefoonboer te gaan?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Space-kc schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:21:
Beste leden,

Mijn (zusjes) telefoon (Xiaomi Mi 9 lite, model: M1903F2G) blijft steeds opnieuw opstarten. Het probleem is dit weekend ontstaan nadat zij de telefoon aan het opladen was en vliegtuigmodus had aangezet.

De telefoon start op > Mi scherm licht op *trilt* en daarna start het toestel weer op. Dit blijft zo doorgaan totdat de batterij leeg is.

Ik heb vervolgens de powerbutton en de volume - knop ingedrukt tijdens het opstarten en krijg dan de melding *fastboot* en zie dan heel kort (1,5 sec):

*Main Menu*
(mi-recovery 3.0)

- Reboot
- Wipe data
- Connect with Mi-Assistent

Selectie (en bevestigen) van Reboot of Connect with Mi-Assistent geeft geen reactie, want het toestel is dan ook alweer opnieuw opgestart met het Mi scherm en *trilt*.

Nu start het toestel op: Mi scherm + trillen en dan Main Menu om vervolgens weer opnieuw op te starten.

M.i. kan het of de powerbutton zijn die vast is blijven zitten (in het toestel want de knop voelt niet los aan) of het is software matig.

Mijn zusje is ontroostbaar omdat er verschillende interviews voor haar afstudeeronderzoek op het toestel staan, en daarvan uiteraard geen back-up is gemaakt.

Hebben jullie misschien een mogelijke oplossing in gedachten waarbij de data op de telefoon behouden kan blijven?

Voor de goede orde merk ik nog op dat ik niet heel handig ben met telefoons/software etc. maar stappenplannen wel goed kan uitvoeren 8)7

Indien meer info nodig is, dan hoor ik dat graag en zal ik z.s.m. mijn post aanvullen.

Alvast heel hartelijk dank, mede namens mijn zusje.

Space-kc
toon volledige bericht
Heb hetzelfde probleem met een MI A3. Lijkt een batterijprobleem gaf iemand in die thread aan.
Dus batterij maar vervangen (Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartphonetips
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 26-05 21:37
Space-kc schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:21:

Hoezo uiteraard? Het is veel logischer dat er wel een automatische back-up van haar interviews gemaakt is, toch indien het hier video-interviews betreft. Kijk eens in Google Foto's op een pc waarop ze is ingelogd met haar Google account? Of misschien staat het in de Xiaomi cloud als ze die gebruikt.

[ Voor 8% gewijzigd door Smartphonetips op 01-12-2020 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartphonetips
Foutje

[ Voor 98% gewijzigd door Smartphonetips op 30-11-2020 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Space-kc
ChinaGeek schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:28:
[...]

Heb hetzelfde probleem met een MI A3. Lijkt een batterijprobleem gaf iemand in die thread aan.
Dus batterij maar vervangen (Y)
Heb je dat zelf gedaan? Of laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Space-kc
SeatRider schreef op maandag 30 november 2020 @ 15:12:
NOFI, maar is het dan geen idee om er even mee naar een telefoonboer te gaan?
Ja, dat is de volgende stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Space-kc
Smartphonetips schreef op maandag 30 november 2020 @ 20:48:
[...]

Hoezo uiteraard? Het is veel logischer dat er wel een automatische back-up van haar interviews gemaakt is, toch indien het hier video-interviews betreft. Kijk eens in Google Foto's op een pc waarop ze is ingelogd met haar Google account? OfXiaomi Mi 9 lite misschien staat het in de Xiaomi cloud als ze die gebruikt.
Betreft een geluidsopname. En die staat niet - althans niet gevonden - in de google back-up. Xiaomi Cloud was uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartphonetips
Space-kc schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:28:
[...]

Betreft een geluidsopname. En die staat niet - althans niet gevonden - in de google back-up. Xiaomi Cloud was uitgeschakeld.
Inderdaad, voor geluidsopnamen geldt dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Space-kc schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:26:
[...]

Heb je dat zelf gedaan? Of laten doen?
Het is een garantiegevalletje bij mij...
Pagina: 1