Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossekop
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-11-2024
Beste mede-tweakers

Ik zoek een?
Ik zoek een 144hz 1920x1080 23,8 IPS monitor 1ms

Wat is je budget?
Ik zou ongeveer 200 euro willen uitgeven.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik twijfel tussen de Asus TUF Gaming VG249Q en de AOC 24G2U/BK

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik wil de monitor gaan gebruiken voor het kijken van films en licht gamen. Ook zal ik hem gaan gebruiken voor algemene computertaken zoals Word en Exel.

Ik twijfel tussen de bovenstaande modellen. Ze hebben zeer gelijkwaardige specs en ook de ervaringen van tweakers waren bij beide monitoren postitief. Ik vind ook het ontwerp van beide monitoren mooi. Hardwareinfo heeft helaas alleen de AOC getest maar deze wel een best buy award gegeven. Ik hoop met de hulp van jullie reacties een keuze te kunnen maken. Alvast bedankt voor jullie reacties.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossekop
Na het lezen van de review geschreven door Cota toch voor de Asus TUF Gaming VG249Q gegaan. Bedankt Cota.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soldin
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 07-06 00:53
Kan je laten wat je van de VG249Q vindt? Ben zelf ook benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ano_bar
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-06 20:57
Ik twijfel ook tussen deze twee monitoren en kwam dit forum tegen waar de verschillen duidelijk worden uitgelegd:

https://forum.pcmonitors....-tuf-vg249q-or-aoc-24g2u/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gidio
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-04-2021
Let bij de Asus op dode pixels. Ik heb zo een besteld een paar weken terug en die had 2 dode pixels, 1 stuck pixel en vuil achter het paneel.

Had besteld op Bol.com, dus makkelijk retourneerbaar, maar let hier toch mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossekop
Bedankt voor de tip Gidio. Mijn scherm dat ik bij Informatique had besteld was helemaal goed. @soldin Ik zal deze week mijn ervaringen met het scherm delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossekop
@soldin Ik ben erg tevreden met mijn VG249Q. Ten eerste is er de voet en statief van het beeldscherm die er voor zorgt dat het beeldscherm erg stevig staat. Bij levering zit het statief al vast aan het beeldscherm en hoef je alleen de bodemplaat met een duimschroef vast te draaien. De voetplaat is voorzien van een soort anti-slip rubbers waardoor het beeldscherm niet makkelijk van de tafel afgeschoven kan worden. Het beeldscherm beschikt over een breed scala van verstel mogelijkheden en is dus makkelijk op de juiste ergonomie in stellen. Ik vind persoonlijk het design mooi en understated zodat het scherm ook buiten een gameroom niet zou misstaan. Het beeldscherm beschikt over hele dunne bezels aan de boven en zijkanten en ik vind dat super fijn bij het gebruik van de monitor. Mijn beeldscherm had geen dode pixels en bijna geen zichtbare IPS glow. De user-interface met 7 fysieke knoppen vind ik ook gewoon goed werken.Ik heb er geen speciale benchmarks op gedraaid maar ik vind het voor mijn use-case een superfijne monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soldin
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 07-06 00:53
Dank je wel voor de toelichting. Vond je het scherm ook helder genoeg? Ik vind het zelf belangrijk dat alles goed en helder zichtbaar(niet donker) tijdens een spel bijvoorbeeld.
Pagina: 1