Advies aankoop CPU & Behuizing (~300)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• LGuillaume
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 28-06-2025
Ik zoek een?Wat is je budget?
~€300

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een aantal van mijn (overige) onderdelen aangepast aan be quiet!, maar dit zie je vrijwel niet (denk aan de CPU koeler, case fan en PSU). Verder heb ik geen voorkeur in merk. Ik ben een voorstander van een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Ter informatie: In het nieuwe jaar (wanneer ze hopelijk beter beschikbaar zijn) wil ik een zen 3 cpu aanschaffen.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Voornamelijk voor gaming en videobewerking.

Aanvullende opmerkingen/vragen
  • Ik ga er vanuit dat de stijging in prijs bij de Ryzen 5 3600 te maken heeft met slechte beschikbaarheid van de zen 3 cpu's. Heb ik het te tolereren/accepteren dat deze de komende tijd te duur is?
  • Deze be quiet! behuizing zal vrij populair zijn (geweest) als hij alleen nog bij Azerty verkrijgbaar is. Ik heb wel de nieuwe 500DX rood gezien, maar zijn er ook nog modellen aan te raden van andere merken?
Bij voorbaat dank voor jullie hulp. Dit zijn nog de enige onderdelen die ik nodig heb voor mijn nieuwe setup.

[ Voor 4% gewijzigd door LGuillaume op 30-11-2020 13:16 ]

Alle reacties

• LGuillaume
De be quiet! 500DX zwart is momenteel helemaal niet meer leverbaar helaas.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:04
Phanteks P400A Digital is vergelijkbaar met de 500DX.

Verwijderd

Als je op hetzelfde aantal cores wil blijven dan is pricewatch: AMD Ryzen 5 3500X (CBX) Boxed de voor de hand liggende kandidaat. Prestaties liggen zeer dicht op die van de 3600.

Als het een paar rekenkerntjes minder mogen zijn: pricewatch: AMD Ryzen 3 3100 (BOX) Boxed

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2020 12:31 ]

• LGuillaume
Verwijderd schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:26:
Als je op hetzelfde aantal cores wil blijven dan is pricewatch: AMD Ryzen 5 3500X (CBX) Boxed de voor de hand liggende kandidaat. Prestaties liggen zeer dicht op die van de 3600.

Als het een paar rekenkerntjes minder mogen zijn: pricewatch: AMD Ryzen 3 3100 (BOX) Boxed
Bedankt voor de reacties, beide!

Ik wil voor nu een betaalbare CPU zodat ik in het nieuwe jaar (hopelijk) naar een zen 3 kan. Als ik de komende maanden hier een beetje leuk mee kan gamen is het zeker een goed alternatief voor de 3600. Ik ga nu mogelijk een vraag stellen waar je het antwoord misschien niet op weet, maar zal de 3500x enigszins door te verkopen zijn?