NAS voor KODI

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Kieta
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19-01 10:32
Hi medetweakers,

Ik ben in de markt voor een NAS. Ik zal deze NAS hoofdzakelijk gebruiken om mijn film en serie collectie op te slaan en af te spelen via mijn shield.

Nu zit ik te twijfelen tussen de 220+ en de 420j

Ik weet dat ik met de 220+ prima zit kwa performance echter als nederlander wil ik natuurlijk het meeste waard voor mijn geld ;)

Mijn idee is om geen PLEX meer te gebruiken maar over te stappen naar KODI. Als het goed is zal mijn shield alles moeten kunnen afspelen en er zal dus geen transcoding (PLEX) meer nodig zijn. Is deze redenatie correct?

Omdat er geen transcoding meer nodig is zal ik dus ook geen krachtige NAS nodig hebben?

Daarnaast wil ik Sonarr en Radarr in een docker draaien.

Samenvattend:

1. Volstaat de 420j om via kodi mijn films af te spelen op mijn Shield? Of moet ik toch voor de 220+ gaan?

2 Kunnen er 2+ shields tegelijk de data benaderen van de 420j? (meerdere mensen die tegelijkertijd een film kijken via kodi) Of zal dit te zwaar zijn voor de cpu/ram

3 Ik wil mijn ouders ook graag toegang geven (via vpn) tot mijn NAS. Dit zal betekenen dat ik hun Shield (met kodi) ook verbind met mijn NAS. Vergt dit meer "kracht" van de NAS dan als het lokaal is of zal alleen mijn internetverbinding de bottleneck zijn?

Ik zoek een?
NAS (220+ of 420J)

Wat is je budget?
Ronde de 300€ voor de NAS zonder schijven

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Kieta op 03-12-2020 14:38)

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-01 16:09
Als je eenmaal docker intensief gebruikt voor alles wil je nooit meer terug. Bovendien heeft een 2-bay nas minder stroomverbruik. Een 4-nas is weer fijn voor meer opslag en RAID 5 / 10

Alle reacties

• Djarune
De 420J ondersteunt geen Docker. Transcoding is inderdaad niet nodig, maar kan wel praktisch zijn als je bijvoorbeeld met een ipad verder wil kijken in bed etc. Meteen de reden om Plex te blijven gebruiken. De 220+ is dus een prima keuze.

• Kieta
Dank voor je antwoord. Toch nog wat vragen

Is het mogelijk om sonarr en radarr ook buiten docker te laten draaien?

Dat ik met een ipad verder zou willen kijken gaat niet voorkomen.

Weet jij misschien ook het antwoord op puntje 3? Als mijn ouders via hun shield verbinden met mijn NAS zal mijn nas nog steeds niet hoeven te transcoden toch?

• Djarune
Nee als jullie allemaal een Shield gebruiken is transcoding niet nodig. Sonarr en Radarr en dergelijke kun je inderdaad ook zonder Docker draaien.

• Kieta
Hmm blijf het een lastige keus vinden... Jouw advies met deze use case zou dus zijn gewoon voor de 220+ gaan?

Acties:
  • Beste antwoord

• Djarune
Als je eenmaal docker intensief gebruikt voor alles wil je nooit meer terug. Bovendien heeft een 2-bay nas minder stroomverbruik. Een 4-nas is weer fijn voor meer opslag en RAID 5 / 10
Pagina: 1