Wifi in een nieuwbouwhuis

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn0
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-10 22:08
Heren!

Sinds een aantal weken woon ik met mijn gezin in een nieuwbouwwoning (standaard tussenwoning). De standaard Zyxel van T-Mobile hangt in de meterkast. Het huis is alleen zo goed geïsoleerd wat de wifi in bepaalde ruimtes slecht is. Het liefst wil ik op de zolder een thuiswerkplek creëren, maar dat is in deze al niet te doen.

Nu zijn er natuurlijk meerdere oplossingen. Zo kan ik de router vervangen/ betere routers erachter hangen, een mesh systeem nemen of via een poe converter/switch een Ubiquiti AP ergens ophangen.

Aangezien er waarschijnlijk genoeg medewerkers zijn die een soortgelijke situatie hebben, ben ik benieuwd naar de ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kan je vanuit de plek waar je modem staat netwerk kabels naar alle verdiepingen trekken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:18
Glenn0 schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:45:
Aangezien er waarschijnlijk genoeg medewerkers zijn die een soortgelijke situatie hebben, ben ik benieuwd naar de ervaringen :)
Die kun je heel makkelijk vinden met de zoekfunctie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-10 14:08
Router vervangen door een betere/sterkere/10 antennes/super hip design is niet nodig.

Beste oplossing:
Trek kabels naar de centrale punten per verdieping. Hang bijv. een uap-ac-lite op de benedenverdieping, slaapkamer verdieping en op zolder. Op zolder kan je eventueel een ac in-wall plaatsen zodat je daar ook een extra touwtje hebt, je kan uiteraard ook een uap-ac-pro ophangen op zolder zodat je de 2e poort kan gebruiken met pass through of je trekt 2 kabels naar zolder. In de meterkast kun je een poe-switch plaatsen, merk onafhankelijk of als je alles wilt doen met het ecosysteem van Ubiquiti dan plaats je een unifi poe switch.

Andere oplossing is bijv een mesh oplossing van TP-Link Deco.

Minst mooie oplossing is de Devolo oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn0
Nielson schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:48:
[...]
Die kun je heel makkelijk vinden met de zoekfunctie..
Heb je gelijk in. De zoekfuntie is zeker underrated, excuus. Persoonlijk vond ik het gewoon ook fijn om hierover te discussiëren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn0
Cubix schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:47:
Kan je vanuit de plek waar je modem staat netwerk kabels naar alle verdiepingen trekken?
In principe hebben we naar elke verdieping een loze leiding liggen. Niet altijd even handig aangezien de loze leiding op de eerste verdieping uitkomt in de slaapkamers, maar daar zouden we wel wat mee kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn0
JL-IP(!) schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:55:
Router vervangen door een betere/sterkere/10 antennes/super hip design is niet nodig.

Beste oplossing:
Trek kabels naar de centrale punten per verdieping. Hang bijv. een uap-ac-lite op de benedenverdieping, slaapkamer verdieping en op zolder. Op zolder kan je eventueel een ac in-wall plaatsen zodat je daar ook een extra touwtje hebt, je kan uiteraard ook een uap-ac-pro ophangen op zolder zodat je de 2e poort kan gebruiken met pass through of je trekt 2 kabels naar zolder. In de meterkast kun je een poe-switch plaatsen, merk onafhankelijk of als je alles wilt doen met het ecosysteem van Ubiquiti dan plaats je een unifi poe switch.

Andere oplossing is bijv een mesh oplossing van TP-Link Deco.

Minst mooie oplossing is de Devolo oplossingen.
Dit lijkt mij inderdaad de mooiste oplossing. Ik heb zelf geen ervaring met mesh systemen, maar ik hoor er wisselvallende geluiden over. Bekabeld met een AP is inderdaad veel betrouwbaarder en Ubiquiti lijkt professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JL-IP(!)
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 08-10 14:08
Glenn0 schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:04:
[...]
In principe hebben we naar elke verdieping een loze leiding liggen. Niet altijd even handig aangezien de loze leiding op de eerste verdieping uitkomt in de slaapkamers, maar daar zouden we wel wat mee kunnen doen.
Je kan op een slaapkamer een in-wall hangen mochten de leidingen naast een wcd uitkomen. Kleine aanpassing aan het frame en past mooi naast de wcd's
Pagina: 1